X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשעה שבכל הערים הגדולות בעולם יש מדיניות של מיתון מספר כלי הרכב, פיחות התנועה ואי מתן כניסה לכלי רכב ללב העיר, בתל אביב עושים בדיוק ההפך - מושכים את התנועה פנימה
▪  ▪  ▪
צילומים: יוסי מטלון


"סכנה כאן בונים", כתוב על שלט בואך להיכל התרבות של העיר תל אביב. סכנה רבה צפויה למקום הזה אם הבנייה שרק החלה תסתיים כמתוכנן. אני אוהב מאוד כשבונים ומשפרים, בגלל זה למדתי ארכיטקטורה, אבל בנייה שהיא אסון לסביבה ואינה מחויבת המציאות, לה אני מתנגד.
יצירת פקק תחבורתי קבוע סביב היכל התרבות והבימה, יצירת זיהומים מכל הסוגים במקום הזה על-ידי בניית היכל תרבות לכלי רכב, היכל תרבות תת-קרקעי לאלפי מכוניות, זה אסון שעומד להתממש לנגד עינינו. חניון לאלפי כלי רכב שייחפר לעומק של 7 קומות יהיה הפקק של שדרות רוטשילד.
בשעה שבכל הערים הגדולות בעולם יש מדיניות של מיתון מספר כלי הרכב, פיחות התנועה ואי מתן כניסה לכלי רכב ללב העיר, בתל אביב עושים בדיוק ההפך - מושכים את התנועה פנימה. בשעה שבלונדון בונים מלון ל- 1,000 חדרים בלב העיר ואחת הדרישות שם היתה שלא יבנה חניון, בתל אביב בונים מקדשים לכלי רכב בכל מקום אפשרי, מתחת לכל חלקה טובה. בשעה שבניו-יורק לא בונים חניונים ובלונדון יש תשלום עבור כניסה ללב העיר, בתל אביב מתחת לכל גן ציבורי יהיה מחסן למכוניות. בעת שבכל הערים בעולם מפתחים את התחבורה הציבורית, הופכים את התחבורה הציבורית ליעילה ומדויקת וזאת בכדי למנוע כניסת כלי רכב לעיר, בתל אביב בונים עוד מחסנים למנועים.
בכל ערי העולם מציעים חלופות בריאות ונוחות יותר למכוניות הפרטיות - אוטובוסים ורכבות. בתל אביב יש בינתיים רק תוכניות לרכבת - חניונים נבנים בכל פינה פנויה.
האם נעשו מחקרים ובדיקות בקשר לזיהום האוויר? האם מומחי תנועה בדקו את המצבים ועומסי התנועה השונים בשעות מסוימות מסביב לחניון? האם בדקו כמה כניסות ויציאות יהיו לחניון הזה והיכן הם ימוקמו? האם יהיו פתחי אוורור לחניון החנוק הזה? האם עוצמת הרעש שתהיה במקום נבדקה על-ידי מומחים? מה תהיה איכות החיים של תושבי העיר שגרים מסביב לחניון הזה? בכמה אחוזים ירד ערך הנדל"ן שמסביב?
הזיהומים והנזקים באזור הזה בעיר עברו כל מדד אפשרי. רעש, עשן, צפירות, נזק ויזואלי וירידת הערך הנדל"ני של מבנים בסביבה, הם המרכיבים העיקריים של האסון העתידי. הקצה הצפוני של רוטשילד יהיה פקוק תמיד, ממש תמיד, בימי חול וגם בשבתות ובחגים. בשבתות החניון ימשוך אליו אלפי כלי רכב של אזרחים שיגיעו להצגות והופעות בהבימה ובהיכל התרבות, רבים יגיעו לטייל בשדרות העיר, יגיעו לדיזנגוף סנטר או רחוב אבן גבירול המשתפץ. על מגרשי החנייה שברחוב אבן גבירול עומדים להקים מגדלים למגורים, כך ששם לא יהיו עוד חללים פתוחים לאחסון המכוניות. בימי חול יגיעו לחניון הזה מחוץ לעיר אלפי מכוניות של אלו העובדים במגדלי המשרדים שמסביב, יגיעו אליו העובדים בסביבות דיזנגוף סנטר ורחוב אבן גבירול וגם כל חיילי צה"ל המשרתים בקריה.
עקב ריבוי כלי הרכב, פקק עצום עומד להתרחש מסביב להיכל התרבות והבימה. בבוקר, המקום פשוט לא יזוז. גם הרחובות שמסביב יהפכו למגרש חנייה אחד גדול. בסוף היום יהיה מצב דומה ואולי קשה יותר כי אז יגיעו בלייני העיר לחנות בחניון הזה. כבר בנו כמה אסונות בעיר הזאת: התחנה המרכזית, כיכר אתרים, כיכר דיזנגוף וכולי תקווה שפרויקט זה לא יכנס לרשימה הזאת.

הכותב הוא אדריכל.
תאריך:  17/10/2006   |   עודכן:  17/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סכנה בסוף שדרות רוטשילד
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
אז מה אם המקצוענים מתנגדים?
דיוגנס  |  18/10/06 00:05
2
חניון
אבי נ  |  18/10/06 08:43
 
- לחניון צריך להגיע ולא בהליקופטר
מהנדס  |  18/10/06 10:03
 
- למהנדס - אתה צודק!
יוסי מ  |  18/10/06 10:53
 
- לאבי נ - מלון בלונדון
יוסי מ  |  18/10/06 10:30
3
חולדאי "מסדר" לגרוס עוד בוחטה
תל אביב  |  18/10/06 11:03
4
מאמר למופת!!! ל"ת
שמי ב  |  18/10/06 19:50
5
ואז מחירי הנדל"ן ברוטשילד ירדו
דני מ  |  18/10/06 21:41
6
עוד פגיעה בסביבה ובאדם,
תל אביבי  |  19/10/06 11:45
7
צפיפות איומה במרכז
ישראל100  |  19/10/06 12:55
8
חזונו של ראש העיר ת"א ללא אוטובוסים
GILGOL1  |  27/10/06 13:52
9
חזונו של ראש העיר ת"א ללא אוטובוסים
GILGOL1  |  27/10/06 13:52
10
מקבלי ההחלטות,קוראים את דבריך? ל"ת
הניה  |  8/04/07 10:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד טוקטלי
ביזור עוצמת השלטון הריכוזי עשוי לבצר את הדמוקרטיה הישראלית ולאפשר כינון משטר נשיאותי, שיבטיח הפרדת רשויות עם בלמים ואיזונים בין ממשלה יציבה וכנסת מחוזקת
אריה דרוקמן
ישראל של חמש השנים האחרונות לא מצליחה להקדים תרופה למכה. היא חייבת קודם לספוג מכה מכאיבה ביותר ורק אז תגיב. זה מצער אבל זהו שכר הלימוד שאנו משלמים על שנים של אי עשייה בתחום הביטחון
גלית לוי , טל רבינוביץ'
העונש שקיבל שופט הכדורגל יוחנן צ'יבוטרו מעורר את הדיון על השוואת הפגיעה בנפש ובגוף לפגיעה בממון ואנו החלטנו להרים את הכפפה ולנסות ולבחון את הדברים מנקודת מבט שונה
מנדי ספדי
לא רק בישראל יש מיעוט אתני כזה או אחר, לא רק בישראל המיעוט האתני מהווה מיעוט בתפקידי מפתח או בכל תחום אחר, אך רק בישראל המיעוט האתני כופר בעצם קיומה של המדינה
עו"ד יוסי דר
האם יש קשר בין אמינותן של הנפגעות לבין העובדה שהן לא התלוננו ביוזמתן כנגד הנשיא? בסיפור שיובא להלן יש כדי להשיב על השאלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il