X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
טעיתי באמונה ובתקווה שניתן להקים לחיים את תנועת העבודה ההיסטורית וטעיתי ביכולתו של עמיר פרץ לבצע משימה זו מפלגת העבודה מורכבת ברובה המכריע מעסקנים פוליטיים חסרי יכולת מינימאלית לעבודת צוות, חסרי לויאליות לקבוצה הפוליטית עליה הם נמנים וברובם הנם חסרי מחויבות רעיונית כלשהי, מלבד המחויבות לעצמם
▪  ▪  ▪

פוליטיקאים ועיתונאים יכולים תמיד לסמוך על זכרונו הקצר של הציבור ולהתעלם בקלילות מאמירות או כתבות שבהן סתרו לגמרי את עמדתם הנוכחית. די אם נסקור התבטאויות שלהם בתחילת המלחמה באמצעה ובסיומה ונגלה כי רק מעטים שמרו על עמדה עקבית כלשהי. בכך אין אני טוען שעמדה עקבית היא נכונה, אך עמדות המשתנות אחת למספר ימים אינן מגלות שיקול דעת עדיף.
מאחר ואיני פרשן מקצועי ואיש אינו משלם לי על-מנת להיות צודק, או לפחות עקבי, אוכל לוותר על הגנת הזיכרון הקצר ולהזכיר לקוראי את תמיכתי הברורה במפלגת העבודה ערב הבחירות ואת תמיכתי בהנהגתו של עמיר פרץ. לפרק זמן קצר הייתה לי תקווה שתנועת העבודה עשויה לחדש את נעוריה תחת הנהגתו של עמיר פרץ והיא מציבה חלופה ראויה בנוף הפוליטי הקיים. לא ציפיתי להישגים יוצאי דופן בבחירות האחרונות, אלא רק לתחילת תהליך שיקומה של תנועת העבודה הציונית.
זמן קצר לאחר הבחירות הבנתי שתקוותי הייתה תקוות שווא וכדברי המשורר "היה חלום-גם הוא עבר". אוכל גם לצטט מה שאמר האלוף במילואים יוסי פלד שתמך בנתניהו- "טעיתי בגדול". טוב, אז יוסי פלד חזר בו שוב מקביעה זו ומי יודע מה צופן העתיד לרומן המתחדש בין השניים. הטעות האישית שלי הייתה כפולה, טעיתי באמונה ובתקווה שניתן להקים לחיים את תנועת העבודה ההיסטורית וטעיתי ביכולתו של עמיר פרץ לבצע משימה זו, אם היא בכלל ניתנת לביצוע. איני אומר את הדברים בקלות, שכן כל מה שהתחולל במפלגת העבודה מאז הבחירות גרם לי למשהו די קרוב לשברון לב.
יש לומר אמת - מפלגת העבודה מורכבת ברובה המכריע מעסקנים פוליטיים חסרי יכולת מינימאלית לעבודת צוות, חסרי לויאליות לקבוצה הפוליטית עליה הם נמנים וברובם הנם חסרי מחויבות רעיונית כלשהי, מלבד המחויבות לעצמם. אני באמת לא רואה הבדל גדול בין אופיר פינס לרוני בראון ובין קולט אביטל ואורית נוקד לציפי לבני ורונית תירוש. ערכי תנועת העבודה הציונית תקפים בעיני כיום כבעבר אך איני יכול לטעון כי קיימת מפלגה העשויה לייצג ערכים אלו.
באופן מוזר מה שמסמל לאחרונה בעיני את שברה המוסרי של מפלגת העבודה לאחר הבחירות הוא התנגדותה הנחרצת ו"הרעיונית" לצירוף מפלגתו "הלאומנית" של ליברמן שהינה גם ימין פוליטי וגם כמובן ימין חברתי. המתנגדים לצירוף ליברמן מבהירים לנו שלא יעלה על הדעת שיתוף פעולה בין מפלגת העבודה למפלגתו של ליברמן שהינה אנטי חברתית ומתנגדת למתן סיכוי ל"אופק מדיני".
לא ההסתייגות מליברמן ומפלגתו (שיש בה הגיון פוליטי) היא המאוסה בעיני, אלא הצביעות והרמייה שיכולים להתבסס רק על זכרונו הקצר מאד של הציבור. ניתן היה להתרשם מאד מהמחויבות הרעיונית של ההתנגדות לליברמן, עד אשר נזכרים במאמצים הנואשים של אותה קבוצה פוליטית להקים לאחר הבחירות "קואליציית חירום חברתית" בראשות עמיר פרץ ואשר חייבת הייתה לכלול לפחות שתיים ממפלגות הימין (האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו והליכוד).
הצידוקים ששמענו אז למהלך פוליטי מוזר זה המחבר ניגודים פוליטיים גרמו לרבים בחילה, שכן היה ברור שמדובר במהלך שגוי לחלוטין מבחינה אידיאולוגית וציבורית. לשמוע כיום מאותה קבוצה עמדה השוללת על-רקע רעיוני כל שיתוף פעולה עם ליברמן ומפלגתו, זה קצת יותר ממה שאני יכול לבלוע - אפילו מפוליטיקאים.
למפלגת העבודה היה ונותר לאחר הבחירות מוצא מכובד אחד -להישאר באופוזיציה. היא לא הייתה חייבת להיות בממשלה, להיפך - היא הייתה חייבת להמתין ולהילחם על עמדותיה מבחוץ מאחר ולא צברה בבחירות די כוח להגשים את עקר מצעה. למרבה הצער מהפיתרון הפשוט והמכובד של הישארות במדבר האופוזיציוני היא חששה יותר מכל.
מפלגה המאמינה בעצמה ובייעודה אינה חוששת להיות באופוזיציה, עד שתגיע שעתה הפוליטית. עסקנים פוליטיים הרואים בחברות בממשלה את חזות הכול לא יחלמו על השארות מחוץ לממשלה. עסקן פוליטי שנותר מחוץ לממשלה, בעת שמפלגתו הצטרפה אליה, יעשה הכול, לרבות פגיעה במסגרת הפוליטית אליה הוא משתייך ובלבד שיוכל להיכנס לממשלה.
אם ייכנס ליברמן לממשלה, הדבר יקרה משום שברור שלמפלגה החסרה מחויבות רעיונית, הנהגה, לכידות וכבוד עצמי ניתן לעשות הכול. המהלך להכנסת ליברמן לממשלה מבוסס כולו על ההנחה שחלק מחברי מפלגת העבודה יעדיפו, בכל מקרה, להישאר בממשלה וביתורו של הגוף הגוסס הזה הוא בלתי נמנע. קיים רצון לומר לאולמרט כי יכניס כבר את ליברמן לממשלה ויגאל את מפלגת העבודה מייסוריה.
קראתי פעם אמירה שיוחסה לאחד מראשי עיריית ניו-יורק בעבר. האיש אמר לפוליטיקאים "עשו את הדבר הנכון- בתשעה מתוך עשרה מקרים זה יהיה גם הדבר הנכון מבחינה פוליטית". לעתים הנכונות לשלם מחיר, להמתין ולעמוד על עקרונותיך הם הדבר הנכון ביותר לעשות מבחינה פוליטית ומוסרית. מפלגת העבודה תמיד הייתה מתוחכמת יותר ואת התחכום הפוליטי שלה היא תוכל לציין על קברה.

תאריך:  20/10/2006   |   עודכן:  20/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תפילת אשכבה ל"העבודה"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אנו שמחים מאד למראההסמול המתאדה....
בחילה...  |  20/10/06 14:57
2
ברכותי. עברת מחצית הדרך.בהצלחה להמש ל"ת
חץ  |  20/10/06 18:10
3
קשה להאמין שתמכת בעמיר פרץ
ציון ששון  |  20/10/06 18:55
4
מר גולדבלט היקר
אורייייי  |  21/10/06 01:05
5
מה?
איזי  |  21/10/06 09:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טלי רווה
ארבעה חברים טובים ונשותיהם אינם נפרדים בחייהם. למה שייפרדו במותם? ארבעת הזוגות החליטו להיקבר יחד בכוכים בתוך מבנה    "האיחוד של כולנו מאפשר לנו להמשיך במסורת של משחקי קלפים וצפייה בסרטים", אומר אחד החברים
אלעזר לוין
בגיל 70, מתחיל הקבלן הירושלמי הותיק לבנות את שכונת היוקרה שלו    29 דירות כבר נמכרו בכ-3,000 דולר למ"ר    45 דירות שהפכו ל-197    מי משלם 280 אלף דולר לקרקע לדירה בירושלים
נסים ישעיהו
לכאורה, המוסלמים מדברים בשפה דתית נטו; תפיסה דתית בסגנון של קין, אבל תפיסה דתית    אנחנו אמורים להשיב להם בשפה של משה ולומר להם את מה שציטטנו לפני כשנתיים במאמר לפרשת קרח והבסיס הוא בפרשת השבוע שלנו: וַיַּבְדֵּל אֱלֹקִים, בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ    כמו שלא תוכלו לבטל הבדלה זו, כך לא תוכלו לבטל את ההבדלה בין ישראל לעמים ובין ארץ ישראל לארצות אחרות
יהונתן דחוח-הלוי
אל לה לישראל להיות אדישה לקורבנות של ארה"ב, קנדה ובנות בריתן במערכה נגד הטרור העולמי    ראוי ישראל, שביטחונה ואף קיומה בטווח הארוך תלוי במידה רבה בהצלחת המערכה בעירק ובאפגניסטן, תבטא במעשים סולידאריות עם הקורבן הגדול שמעלות הדמוקרטיות המערביות - יהא בכך משום הוקרת תודה ואמירה שתחזק את האהדה בדעת הקהל לישראל
ד"ר אסתי גלילי-ויסטוב
דיכאון הוא הפרעה פסיכיאטרית הניתנת לטיפול    מדוע חשוב לאבחן דיכאון אצל ילדים ומתבגרים ומהן גישות הטיפול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il