X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יותר משחשף "מחדל לבנון" את פניו היהירות של צה"ל, הוא חשף את השיניים הרכות של העיתונות הלוחמת. עם פרסום הגיליון המיוחד של "העין השביעית" מעלה איתמר רועי נקודה חשובה לחשבון נפש
▪  ▪  ▪

בגיליון האחרון של "העין השביעית" התייחס העיתונאי תומר גנון בבהירות לסוגייה העיתונאית של מלחמת לבנון השנייה. העיתונאי יוסי יהושע, כתב העיתון ידיעות אחרונות התבטא כך: "כתב שנכנס פנימה יכול לדווח רק מידע נקודתי ובד"כ באיחור".
אלון בן דוד, הפרשן הצבאי של ערוץ 10, אמר גם הוא דברים דומים: "ישיבה בנגמ"ש למשל, מאפשרת לכתב נקודת מבט צרה בלבד".
יהושע הוא כתב בכיר בידיעות, בן-דוד גם הוא עיתונאי מנוסה, ובכל זאת אני בוחר שלא להתייחס להתבטאות הדומה של השניים אלא להתייחס לשניהם כמשל.
כשם שביהירותנו נחלנו תבוסה במלחמה האחרונה, כשם שתלינו תקוותינו בפגיעה האווירית הרחוקה,כך הפסידה התקשורת את מניותיה בקרב הציבור הישראלי. היהירות, השובע והפחדנות הם "אם כל התבוסות", במערכה הצבאית ובתקשורת. מדינת ישראל לא העלתה שאלה, ערב המלחמה, האם היא מוכנה להפתעות שבדרך? והאם בכלל צפויות לנו הפתעות? העיתונות הישראלית, גם היא, לא הקשתה קושיות. וההוכחה לכך היא מבחן התוצאה. הנכשלים בכישלונותיהם דבקים, ואף מתפארים, והשיטה פורחת, הנחקרים ממנים את החוקרים והופכים מאשמים לקורבנות. הפרשנים הצבאיים המלומדים, שכבודם וניסיונם במקומם מונח, היו חכמים בשעת מעשה וביקרו את הגנרלים על שצפו בקרבות מבעד לפלזמה. אך כשם שדרשה התקשורת את המחוייבות האישית והדוגמא ממנהיגיה, היתה צריכה לדרוש זאת מעצמה.
העיתונות היא המראה האמיתית של החברה בישראל והיא צריכה להיות כזאת גם בעתות שלום, אבל בעיקר בעתות מלחמה. אם היינו מרגישים את הרעב העיתונאי לסיפור, אם היינו מרגישים את הרעב הפיזי של העיתונאי בשעה שמחדל הימחי"ם התרחש, היינו מודדים בעצמנו, את גודל המחדל.
הציבור הישראלי היה שופט ללא ועדות חקירה את מנהיגיו ואשמיו. בדיוק על הכלל הזה מכסה הדמוקרטיה, העיתון ייפקח עיניו על השיירה העוברת, והציבור ישפוט בעיניו שלו האם עברה בשלום.
כאזרח מדינת ישראל, לפני היותי עיתונאי מרצון, ציפיתי לראות את התמונה ולנשום את נשימותיהם העצבניות של החיילים ששומרים עלי. ציפיתי, וזו לא בקשה מוגזמת, לשפוט בעצמי האם היהירות הישראלית וחוסר המוכנות למלחמה שאכן הגיעה, המיטה עלינו את האסון.
ואולי, אנחנו דורשים יותר מדי, מעידן שבו "הביפר" הפך להיות המקור, והעיתונאי הפך לקריין. אולי העיתונאים הם לא האשמים, אלא הטכנולוגיה.
עיתונאי גדול אחד, מורי ורבי, זרק לי פעם כלל גדול מאוד בעיתונות. "העיתונות חייבת לספק תמונה, הציבור ישפוט". העיתונות הישראלית זלזלה או פחדה ממשפט השדה שהיה אמור להיערך למנהיגיה. בשעה הקשה הזו, יותר משהפסדנו את הזכות הדמוקרטית לדעת מי נתן את ההוראה, הפסדנו את הקרב על עיתונות חופשית ולוחמת.
עיתונאי אחד נכח במעמד ההיסטורי שבו הצניחה ישראל לראשונה חיילים במעבר המתלה. לאיש הזה קוראים אורי דן והוא תיאר, בשעתו, באומנות עיתונאית את אפר הסיגריות של החיילים שסחבו מדינה בחיתוליה על גביהם וכך הוא כתב: "עוד מעט וייגמרו לנו מפות השטח, התלוצץ גדעון, קצין המודיעין, לפי הקצב הזה אנחנו צריכים לדרוש שיצניחו לנו גלובוס".
אף עיתונאי לא נכח במעמד המביש שבו בזזו חיילינו את הקיוסקים של בינת ג'ביל, הם לא חיכו לאף אחד שיצניח להם סיגריות. כשם שלא חיכו חיילינו הגיבורים למשלוחים שנגנבו ע"י האויב, או שאיחרו להגיע, אסור לנו לחכות למסקנות החוקרים, קל וחומר למסקנות העיתונאים.

הכותב הוא נער בן 18,עיתונאי צעיר, העומד להתגייס לצה"ל.
תאריך:  21/10/2006   |   עודכן:  21/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשבון נפש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אתה צעיר ומבטיח. הלוואי שלא תתקלקל
יוסקה  |  22/10/06 06:41
2
הלקאה עצמית לא נכונה
אריה דרוקמן   |  22/10/06 11:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אבינועם מגן מנהל מאבק מוצדק אבל לא מוסרי ברשתות הגדולות. מאבק נכון ישרת את שני הצדדים וימנע גניבת עגלות מהסופר בד-בבד עם הקפדה על נוחות הלקוחות
נרי אבנרי
אם הצעתו של לפיד לחון את הנשיא מכילה בתוכה המלצה שיודה קודם בסעיפים שהכחיש בעקשנות, נראה לי שמשה קצב יעדיף לקבל את הצעתו של פרופסור הרסגור, שהציע לו להתאבד
עו"ד חיים קליר
האם נפגע תאונת דרכים, המוכיח כי הוא נזקק לשירותי מין, זכאי לפיצויים עבור עלות שירותים אלה? השופט אליעזר ריבלין נותן פסק דין עקרוני בסוגייה. הנשיא בדימוס אהרן ברק והנשיאה דורית ביניש מצטרפים בהסתייגות
עו"ד אברהם פכטר
אם אכן קרא סילבן שלום לביבי "איש קטן" - זה אומר שהוא במעמד של "הגמד הרשע". מדבריו של ח"כ שלום מתקבל הרושם שהוא נדבק ב"חיידק טורף", שלא מרפא ממנו עד שיחסל את הליכוד או את עצמו. להזכיר לו - מנחם בגין הגדול נכשל 7 פעמים בבחירות לכנסת עד למהפך, ואיש ממפלגתו לא חשב שעליו להתפטר
גיא רוה
נקודת מבט של גבר גרוש על החוקים והנורמות במדינה שהופכים אותו לאזרח סוג ב' בגידול ילדו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il