X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רק לעורכי The Marker פתרונים מדוע נפקד מקומן של המכללות האקדמיות לחינוך מסקירה ארכנית ומפורטת ערב פתיחת שנת-הלימודים האקדמית?
▪  ▪  ▪

מכיוון שאדם קרוב אצל עצמו מתבקשת הצהרה אישית: בארבע השנים האחרונות אני עומד בראש מוסד אקדמי שמיום כינונו, לפני למעלה משלושים וחמש שנים, בחר לשלב הוראת דיסציפלינות יצירתיות (עיצוב, תקשורת חזותית, צילום וארכיטקטורה) עם מקצועות החינוך.
המוסד - האקדמיה לעיצוב ולחינוך ע"ש נרי בלומפילד (שאני מניח כי הוא מוכר יותר כ"מכללת ויצו-חיפה") - ייחודי ומיוחד באופיו ובמהותו, רכש זה מכבר מוניטין ויוקרה בתחומי ההתמחות שהוא מקנה, ואני פטור מלהציגו לראווה או לשווק אותו.
לא הייתי נדרש לפסקאות הבאות אלמלא נשמטו שמו ומעמדו המקצועי - כמו גם קבוצה גדולה ומכובדת של מוסדות נוספים להשכלה גבוהה - ממאמר מקיף שהקדיש "Marker Week" (המוסף הכלכלי השבועי של עיתון הארץ) באחד מגיליונותיו האחרונים למערכת המכללות בישראל. זאת, בעיצומה של סערת תגובות ותגובות-שכנגד המעסיקה את התקשורת בימים אלה ושעניינה מעמד המכללות האקדמיות בישראל.
אמנם בהגינותה ציינה מערכת The Marker (גם אם באותיות קטנטנות בתחתית מפת המכללות בישראל) ש"הרשימה הינה חלקית" וכי נעדרות ממנה המכללות לחינוך.
כאן מתבקשת השאלה (גם אם היא מושמעת מפי בעל עניין בדבר): מדוע נפקד מקומן של המכללות האקדמיות לחינוך מסקירה ארכנית ומפורטת ערב פתיחת שנת-הלימודים האקדמית?
אחרי הכל, מדובר "רק" בקבוצה של 27 (במילים: עשרים ושבע) מכללות - כולן מוכרות על-ידי המועצה להשכלה גבוהה כמוסדות אקדמיים ומוסמכות להעניק תואר ראשון, וחלקן - אף תואר שני. כולן מתוקצבות על-ידי הקופה הציבורית ומבוקרות על-ידי המופקדים עליה.
קבוצה שכל יחידותיה קיימות ופועלות עשרות שנים. הותיקות שבהן אינן רחוקות עוד מלסגור, כ"בצלאל" בשנה החולפת, מאה לייסודן. קבוצה שסך-הכל הלומדים בה דומה בהיקפו לזה של אוניברסיטה גדולה בישראל, והיא מורכבת מאותו מגוון אנושי המייצג את תמונת החברה הישראלית: על המצוין, על החלש ועל הבינוני שבה. על המרכז והפריפריה. על הפסיפס הדתי, העדתי, האתני והתרבותי.
לעומת זאת - בניגוד לתנאי-הקבלה בחלק לא מבוטל של המכללות ובפקולטות מסוימות באוניברסיטאות - המועמדים ללמוד בכל אחת מן המכללות לחינוך מחויבים לתנאי-סף קפדניים למדי, בכללם גם הבחינה הפסיכומטרית.
זאת, משום שלימים, כבוגרים, הם אמורים להוביל, לטוב ולרע, את מערכת החינוך של מדינת-ישראל. אותה מערכת שהתקשורת חרדה לה, נדה בראש מודאג ובקורתי להישגיה ומייחלת לשיפור איכויותיה. ובה בשעה בוחרת למחוק מן התודעה, בתדירות מעוררת-פליאה, את המוסדות המכשירים מורים בישראל.
ובבחירה זו - אם יורשה לי לחזור ל"ויצו-חיפה" כמשל - נמחקים גם כל אותם בוגרים - מעצבים/מורים מורים/מעצבים. אלו המגיעים מן הסדנה והסטודיו, מאולפן הצילום וממשרד האדריכלים הקטן - ללמד בבתי-הספר העל-יסודיים. ואגב כך, לשמר בהם את מעט ערכי הרוח, המחשבה וההומניסטיקה שעדיין לא ניטשטשו לחלוטין משיגרת-החינוך שלנו. ואני מניח שאם הייתי נותן לעצמי להיסחף הייתי גם קובע שהם תקוותה.

הכותב הוא ראש האקדמיה לעיצוב ולחינוך, ויצו-חיפה ע"ש נרי בלומפילד.
תאריך:  25/10/2006   |   עודכן:  25/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאן נעלמו המכללות לחינוך?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
נתי הדר ירקוני  |  29/10/06 15:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יצחק יהב
פרשת החיסונים כנגד השפעת מעלה לתודעת הציבור את שאלת הסיכונים הטמונים במתן זריקות לחיסון המוני לציבור
ד"ר מירה אציל
חרדת בחינות היא תופעה נפוצה בקרב מתבגרים    כיצד נסייע להם לצלוח את ההתבגרות בהצלחה
גורי גרוסמן
אזרחי ישראל מתייסרים בימים אלה בייסורי איוב שלא היו דוגמתם בעבר. כל יום בשורה גרועה מקודמתה, מדי יום אנחנו נחשפים לגילויים מעוררי פלצות שסדום ועמורה מתגמדות לעומתם
ערן ברוך
אל לו לאיש להסתפק באמירה - זוהי החברה ואלו פניה ולחטוא בחוסר אונים כביכול למראה פני הדור הניבטים אליו מבעד למסכי הפלזמה. התיקון מצוי בכל אחד מאיתנו. התיקון חייב לבוא מלמטה
יפה בניה
הרבה דברים מטרידים ומקוממים אותי בפרשת קצב. במאמר זה אתייחס להיבט מטריד אחד, שנוגע לא רק לפרשה המסוימת הזו אלא לתרבות שאנו מעצבים ולשפה שאותה אנו דוברים: ההיבט הזה הוא החסר המשווע בדיבור ערכי סביב הפרשה הזו בפרט, ובשיח הציבורי בכלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il