X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משעל מכין עצמו להתמודד על תפקיד נשיא פלשתין - זה הסיבה להצעת החמאס להקמת ממשלת אחדות לאומית לתקופה של שנה ולאחריה לערוך בחירות לפרלמנט ולנשיאות - ישראל יכולה לסכל את המהלך שיוביל להשלמת תהליך ההשתלטות של החמאס ולהקמת משטר איסלאמי קיצוני שיאיים על מרכז הארץ
▪  ▪  ▪

בפעם הראשונה מאז הקמת הרשות הפלשתינית הביעו השבוע בכירים בחמאס תמיכה מוצהרת וברורה בהשתתפות התנועה בבחירות לנשיאות, לאחר שזו נמנעה מלעשות כן בשנים 1996 ו- 2005. שר החוץ הפלשתיני, מחמוד א-זהאר הביע השבוע ביטחון, כי החמאס תזכה בכל בחירות שתערכה במישור המוניציפאלי, לפרלמנט ולנשיאות, ובכך סימן את הדרך למועמדותו של משעל מול זו אבו מאזן, יתכן כבר בבחירות מוקדמות ב- 2007.
הנכונות המוצהרת של החמאס לשוב ולדון "בגישה רצינית" עם ה'פתח' על הקמת ממשלת אחדות לאומית, אינה אלא "מלכודת דבש" שנועדה באמצעות ויתורים בטווח הקצר להכשיר את הקרקע למהלך שיביא לקריאת תיגר רשמית על מנהיגותו של אבו מאזן ולהכתרת ח'אלד משעל כנשיא הפלשתיני וראש אש"ף. העוקץ בהצעת החמאס הינו הדרישה שממשלת האחדות הלאומית תוקם לתקופת ביניים שאורכה שנה ולאחריה תערכנה בחירות כוללות למעוצה המחוקקת ולנשיאות.
משעל כבר "תופר חליפות" ומחזק את המסר הבונה אותו כמנהיג לאומי בעל שיעור קומה היסטורי, ולצורך זה אף "מגייס" לטובתו את יאסר ערפאת. בראיון לעיתון "אל-חיאת" (12 באוקטובר 2006) הציג עצמו משעל במשתמע כמנהיג הראוי להיכנס לנעליו של יאסר ערפאת, ובניגוד לעבר לא מתח ביקורת על התנהלותו המדינית, אלא העדיף להדגיש את ההמשכיות בנשיאת דגל היעדים הלאומיים עליהם קיים קונצנזוס פלשתיני רחב ובהם: "סיום הסבל והכיבוש, הקמת מדינה פלשתינית לאומית עצמאית בעלת ריבונות אמיתית והחזרת אל-אקצה והמקומות הקדושים". את דימוי המנהיג החזק תומך משעל בהפגנת כוח ושליטה כמי שמחזיק מאחורי הקלעים בכל החוטים הפוליטיים וכבעל הסמכות העליונה בחמאס לקבלת החלטות במישור הלאומי.
בתכנון המדיני נדרשת כבר היום ממשלת ישראל לחשב צעדיה נוכח האפשרות שהחמאס יצליח בסופו של דבר לתמרן את אבו מאזן, ע"י מדיניות ההליכה על הסף והכרסום המתמיד בכוחו, לבחירות מוקדמות לנשיאות, אשר בהן הניצחון לח'אלד משעל נראה בתנאים הנוכחיים כבעל סיכויים גבוהים. המשך עמידה מנגד תאפשר הקמת שלטון איסלאמי בשטחי 67', אשר לצד המשך המאבק בישראל יאיים באופן ישיר על היציבות בממלכת ירדן שרוב אוכלוסייתה פלשתינית, על-מנת לגרור אותה כמכפיל כוח לחזית העימות מול ישראל במערכה המכריעה על "פלשתין".
מנגד, פעולה צבאית רחבת היקף ברצועת עזה, על כל חסרונותיה ומחירה הגבוה, עשויה לא רק לצמצם את איום רקטות הקסאם על ערים בישראל, אלא גם לשבש את התפתחות הישות הפלשתינית לגורם סיכון קיומי ממשי על ישראל העשוי לבוא לידי ביטוי באמצעות מלחמת טרור, ערעור היציבות הפנימית (עידוד אינתיפאדה של ערביי ישראל) או שימוש כפלטפורמה למעורבות צבאית ערבית. אחריות רבה מונחת על כתפי קברניטי מדינת ישראל בתקופה הקרובה וראוי, כי שיקולי הטווח הארוך יכריעו בעיצוב המדיניות.

המאמר התפרסם בבלוג הפורום האסטרטגי של המרכז הירושלמי (www.jcpa.org.il)
תאריך:  25/10/2006   |   עודכן:  25/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משעל נשיא פלשתין הבא?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מסקנה שגויה של הכותב,על ישראל לא לה
תנו להם  |  25/10/06 18:48
2
חוסר קוהרנטיות מוחלט !
תום לב  |  25/10/06 19:29
3
על מס.1
ועל מס.2  |  25/10/06 20:16
4
לשלח אותו לפגישה עם עראפאת!!!! ל"ת
יוסף אליהו  |  25/10/06 22:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
את הנתיב המדויק שבו יצעד האלוף הפורש מצה"ל ביתרת חייו הבוגרים עדיין אין אפשרות להגדיר במדויק. אבל דבר אחד ברור. אסור לאודי אדם לשאת על גבו בלבד, בכל משך חייו הנותרים, את אשמת כשלי המלחמה
ד"ר דוד אלכסנדר
רק לעורכי The Marker פתרונים מדוע נפקד מקומן של המכללות האקדמיות לחינוך מסקירה ארכנית ומפורטת ערב פתיחת שנת-הלימודים האקדמית?
עו"ד יצחק יהב
פרשת החיסונים כנגד השפעת מעלה לתודעת הציבור את שאלת הסיכונים הטמונים במתן זריקות לחיסון המוני לציבור
ד"ר מירה אציל
חרדת בחינות היא תופעה נפוצה בקרב מתבגרים    כיצד נסייע להם לצלוח את ההתבגרות בהצלחה
גורי גרוסמן
אזרחי ישראל מתייסרים בימים אלה בייסורי איוב שלא היו דוגמתם בעבר. כל יום בשורה גרועה מקודמתה, מדי יום אנחנו נחשפים לגילויים מעוררי פלצות שסדום ועמורה מתגמדות לעומתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il