X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במקרים רבים המשתמשים בחומרי טיפוח כימיים סובלים מזיהום משני של עור הקרקפת, שנוצר מעצם תהליך רגישות היתר וגירוד העור עם זיהומים משניים
▪  ▪  ▪

הקרקפת ברפואה הסינית מהווה מיקרו-אקופונקטורה של כל הגוף בדומה לאוזן, לכפות הרגליים והידיים, לאף ולפנים, כמו גם אישוני העיניים. לכן, בעיות בקרקפת יכולות ללמדנו על המצב הבריאותי של האדם ובעיות בקרקפת מעידות על בעיות רפואיות אחרות.
התכשירים המקובלים לטיפוח השיער משמשים לטיפול חיצוני ולכן אינם יכולים לפעול על זקיקי השיער ולפתור את בעיותיו ויותר מכך, הם גם עלולים לגרום לתופעות לוואי של שימוש בחומר כימי.
ואכן, ישנם חומרים כימיים רבים המשמשים לתעשיית מוצרי טיפוח השיער, אחד החומרים הידוע כמסרטן הוא sodium laureth sulphate. כשמשתמשים בתכשיר המכיל את החומר, קיימת חדירה של החומר לקרקפת והוא נספג דרך כלי-הדם השטחיים ומגיע למקומות שונים בגוף.
שיער הראש הרבה יותר רגיש משיער הגוף, מפני שהאחריות עליו מוטלת על הכליות והריאות. בעוד שהאחריות על שיער הגוף מוטלת רק על הריאות. מי שאמור להתמודד עם אותם חומרים מזיקים הוא הכבד ולאחר-מכן הכליות, אשר אמורות לפנות את תוצרי הפירוק אל מחוץ לגוף. באופן מעשי אנו מעמיסים על הכבד חומרים מזיקים. הכבד לפי נגישה הסינית נוטה במקרים שכאלה להתחמם. החום גורם לכליאת אנרגיה ולאחריה גם לכליאת דם.
מצב זה עלול להשפיע על הבריאות וליצור מגוון רב של בעיות בגוף בכלל ובעור הקרקפת בפרט. העור יכול לסבול מרגישות יתר המתבטאת בתהליך דלקתי מקומי עם גרד ואודם. רבים לא ישערו שהתכשירים החיצוניים הללו הם אלה שיצרו את הרגישות הרבה של עור הקרקפת. במקרים רבים המשתמשים בחומרי טיפוח כימיים סובלים גם מזיהום משני של עור הקרקפת, שנוצר מעצם תהליך רגישות היתר וגירוד העור עם זיהומים משניים.
הרגישות יכולה להתעצם עד כדי כך שהאדם מתקשה אפילו לגעת בשיער, שלא לדבר על מסרק או מברשת שיער. במקרים אחרים המשתמשים מפתחים קשקשת רבה, עד כדי טרדה בלתי נסבלת. לא מן הנמנע כי לפחות בחלק מהתכשירים יש חומרים שיובילו להתקרחות.
תוצאות הלוואי הללו שכיחות, למרות שלא כל אדם המשתמש בתכשירי טיפוח שיער סובל מהם. כדי למנוע נזקים אלה צריך לשאוף להימנע ככל הניתן משימוש בתכשירים המכילים חומרים כימיים. הדרך הטבעית היא הטובה והנכונה.
עוד מימי התלמוד אנו למדים על השימוש בסבון לרחצה. בני ישראל השתמשו לטיפוח שערם במי בורית, שהם כנראה מה שאנו מכירים כמי סבון שמן זית. בסבון זה התרחצו, חפפו שיער וגם כיבסו בגדים. הסבון הפשוט הזה היה יעיל אלפי שנים ואין סיבה שלפתע יהיה שינוי והסבון ימצא כמזיק לגוף.
ככל שהתכשירים המקובלים מכילים יותר ריחות וצבעים, כך הם יותר מסוכנים. השימוש בסבון איננו בא כדי לבטל את הקידמה אלא כדי להעניק לגוף את החומרים הטבעיים ביותר מבלי להזיק לו.
הטיפול המקובל ברפואה הסינית לנשירת שיער הוא דיקור, כלומר חדירת מחט אל תת-העור ואף עמוק יותר, גרימת פצע זעיר והפעלת מנגנון החלמת הפצע. כאשר אנו מטפלים נכון בבעיה, נשיג תוצאות טיפוליות כנדרש. בטיפול זה ניתן לשלב גם צמחי-מרפא, המעודדים את צמיחת השיער.

פרופ' משה שטרנפלד הינו מומחה לרפואה פנימית ולרפואה סינית
תאריך:  26/10/2006   |   עודכן:  26/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תכשירי השיער והשפעתם
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
חומרים מסרטנים
לימונטרי  |  26/10/06 23:56
2
הרפואה הסינית היא הפתרון לכל חולי
חסיד שוטה סיני  |  27/10/06 05:43
3
What a kishkush
Prof Weizmann  |  27/10/06 12:36
4
Nfc what is wrong with you ??? ל"ת
Prof. of what????  |  28/10/06 11:29
5
what a waste of time
hope you teach better then this  |  30/10/06 18:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בר
בשל הגידול בתחרותיות ושינוי השוק בעקבות ועדת בכר, מצאו את עצמם מנהלי התיקים בעמדה שבה הם יכולים להרשות לעצמם להעז
מוני מרדכי
מאז הטירונות, הם לא עמדו בשלשות. שורה ארוכה ארוכה של קצינים בכירים, ממתינים בימים אלה ב"חיל ורעדה" בתור לבדיקת הפוליגרף
באֵרי צימרמן
הילדים יזכרו את יצחק, המבוגרים יזכירו, השירים ישירו, אבל מה נעשה בזיכרון הזה? אולי אנחנו רק מעבירים אותו כמו כדור, מיד ליד, מרגל לרגל, ממורים לתלמידים, מפה לאוזן, מאוזן לפה, כשמרוב מסירות אנחנו שוכחים איפה השער, מה היא המטרה?
אופיר פלק
בנוסף לכניעתו בנושא יהודה ושומרון על מתישביה, כניסת ליברמן לממשלת אולמרט הופכת את דרישתו לוועדת חקירה ממלכתית למיותרת לכאורה    הרי מר אביגדור ליברמן, במו ידיו, מעניק גושפנקה ולגיטימציה לראש ממשלה שהינו האחראי הראשי למלחמה כושלת ורצופת משגים, שגבתה מחיר דמים יקר ופגעה בחוסן הלאומי שלנו ללא היכר    את הממשלה הזאת צריך להפיל לא להציל
עידית רוזנברג
חברות בשעת משבר חייבות להעניק תשומת לב זהה למסרים הפנימיים והחיצוניים - אלה שיוצאים מהארגון לתקשורת ולציבור ואלה המועברים בתוך הארגון ולעובדיו. על המסר הארגוני להיות אחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il