X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
יש להודות כי יד המדענים התומכים בנכונות השערתו של דרווין היא על העליונה, למרות שההיסטוריה של המדע כבר הוכיחה שבנושאים שבמדע, לא אחרי רבים להטות
▪  ▪  ▪

כפי שהובא במאמרי "...בשם המדע", בספרו של צ'רלס דרווין משנת 1859 מוצא המינים הדן באבולוציה, הועלתה השערה מדעית לפיה מיני בעלי החיים התפתחו זה מזה, ולא נבראו זה שונה מזה.
אלא שככל שהיה ידוע בזמנו, חסרה חוליה עיקרית, חשובה, להוכחת השערתו, והיא, המעבר בין החיה (הקוף) לאדם (ההומו סאפיינס). היו (ועדיין יש) עוד חוליות חסרות שחסרונן מטה את הכף לטובת התיאוריה הנגדית, והיא, שהיו כמה מסלולי התפתחות מקבילים, אך החוליה החסרה העיקרית - ואולי: "החוליה האבודה" - היא זו האמורה לקשר בין הקוף לבין האדם.
יש להודות כי יד המדענים התומכים בנכונות השערתו של דרווין היא על העליונה, למרות שההיסטוריה של המדע כבר הוכיחה שבנושאים שבמדע, לא אחרי רבים להטות.
כנס לאוטובוס גדוש בנוסעים, ובקלות רבה תוכל להפיל בפח את הרוב באמצעות שאלה מתמטית מטעה, באופן שרוב הנוסעים האקראיים ייטו אחר תשובה שגויה. זה לא יהפוך את התשובה הנכונה לבלתי נכונה, ואת השגויה לנכונה.
עיין ב"קבלת הפנים" לה זכו גדולי המדענים בהיסטוריה - עד כדי נידוי ואף רצח ללא כל קשר לנכונות התיאוריות שלהם, לדוגמא: הרצח המפורסם שבוצע על-ידי פיתגורס (פיתגורס הטביע את אחד מתלמידיו בגלל שהעז לטעון כי יש מספרים שאינם רציונאליים...).
הבעיה העיקרית המאיימת על התיאוריה הדוגלת באבולוציה מוחלטת, היא ההבדל התהומי שבין האדם לחיה. בטעות סבורים, בעיקר הדיוטות, כי האדם הקדמון, בגלל דמיונו לכמה סוגי קופים, הוא הוא החוליה החסרה. טענה כזו חושפת חוסר הבנה, שלא קשה להבהיר: הביטו בחבורת כלבים המתרוצצים בבוקר לח בחוצות העיר, וראו, עד כמה שונים הם בתבניתם זה מזה, בגודלם, במראיהם, בתכונותיהם הגופניות, הרבה יותר מהשוני שבין חתול מסוים לזן מסוים של כלב, או בין תן לבין כלב הדומה לו, ובכל זאת אלה כולם כלבים, והאחרים - לא.
הציור השכיח המראה להמונים את המעבר ההדרגתי בין החיה לאדם, דרך הקוף, מצוי עמוק בתודעה אך רחוק מהאמת המדעית בגלל החוליה החסרה שבין החיה לאדם ללא כל קשר לדמיון הפיזי. מותר האדם על החיה אינו בתבניתו ואינו בגשמיותו, אלא דווקא בצורה כהגדרתה על-ידי הפילוסופים - להלן ציטוט מהגות הרלב"ג (פיזיקאי מימי הביניים):
"ונאמר כי מפני שהאדם המת נעדרה ממנו הצורה האנושית ובסיבת היפקדה, השיגהו המוות הנה טימאה אותו התורה בתכלית, כדי שנתעורר מפני זה לדעת כי המעלה והכבוד הנמצא באדם על כל המורכבות איננו מפני החומר, אבל הוא מפני הצורה. וזה שאנחנו לא נראה שנפקד מהמת דבר, זולתי הצורה. כי לו כל האיברים, לא נפקד מהם כי אם הצורה".
הצורה כאן פירושה, כמובן, היסוד הנפשי וכושר הדיבור. כושר הדיבור הוא נחלת כל בני האדם, כולל אילם - כי דיבור אינו הביטוי אלא החשיבה.
אלא שההמון נוטה אחר הפולקלור, ועורג לדיווח על פיל היודע לצייר ציור מודרני בהנפת זנבו, על חייזרים מהחלל החיצון, על טלפתיה וטלקינזיס, על תוכי מדבר, על דולפין חכם וציפור-שיר, ועוד כהנה שטויות וכהנה הבלים.
אין מקומם של כל אלה בגדר הדיון המדעי.
האבולוציה קיימת, הוכחה מדעית, ועל כך אין עוררין בקהילייה המדעית, אלא שהשערת דרווין - לפיה כל מיני בעלי החיים מהווים קבוצה אחת - לא נכונה.
יש ביקום כמה קבוצות, ובכל מקרה ברור שהאדם מהווה קבוצה נפרדת ובינו לבין בעלי החיים קיים פער ברור. אין לייחס לבעלי חיים דיבור - לא אפשרי שהדג או הקוף יחבר שיר אהבה, יפתור משוואה מהמעלה השנייה, ימציא את הגלגל או יחשב את מרחק השמש מן הארץ.
החוליה החסרה בין האדם לחיה היא, כנראה, חוליה אבודה.

תאריך:  26/10/2006   |   עודכן:  26/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החוליה האבודה
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
דר' בן-עזרא
בועז מושקוביץ  |  27/10/06 01:28
 
- תגןבה
אב"ע  |  27/10/06 08:23
 
- האמנם?
בועז מושקוביץ  |  27/10/06 11:17
 
- תשובה לתהיות
של בועז  |  27/10/06 16:19
 
- אני מקווה ששמרת עותק
בועז מושקוביץ  |  27/10/06 16:31
 
- התגובה
שצונזרה  |  27/10/06 22:39
 
- לזה שצונזר
בועז מושקוביץ  |  28/10/06 12:59
 
- לבועז מושקוביץ (א)
דוד כהן  |  28/10/06 16:46
 
- לבועז מושקוביץ (ב)
דוד כהן  |  28/10/06 16:48
2
חוליה לא מדובר בשתי שרשראות נפרדות
שימי 1  |  27/10/06 08:28
3
על אבולוציות במקביל
ג. אביבי  |  28/10/06 15:26
 
- לג. אביבי
דוד כהן  |  28/10/06 16:58
 
- תגובה לג.אביבי
דוד כהן  |  29/10/06 04:35
 
- כושר חשיבה
ג. אביבי  |  29/10/06 08:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
עמיר נשפט על רצח לפי החוק הפלילי. גם אם מדובר ברצח פוליטי, זה עדיין בגבולות המעשה הפלילי, ולכן מגיעות לו הזכויות הקבועות בחוק כמו לכל רוצח. גם אם מדובר ב"מפלצת" אנושית - עדיין שמורות לו זכויות משפטיות ואנושיות. החשיפה התקשורתית המתמדת, משאירה אותו חי ונושם בכותרות ובציבור - וחבל
מוטי פלד
וכך כתוב: "סעדיה חדד נולד ב- 1882 בדרך מתימן לארץ ישראל. בין בוניה של תל אביב בעיקר באזור כרם התימנים, שם גם בנה את ביתו. בשנת 1936 פתח בקומת הקרקע בביתו את בית הקפה הראשון בכרם, שהפך למקום מפגש ובילוי לכל האזור"
פרופ' משה שטרנפלד
במקרים רבים המשתמשים בחומרי טיפוח כימיים סובלים מזיהום משני של עור הקרקפת, שנוצר מעצם תהליך רגישות היתר וגירוד העור עם זיהומים משניים
עמנואל בר
בשל הגידול בתחרותיות ושינוי השוק בעקבות ועדת בכר, מצאו את עצמם מנהלי התיקים בעמדה שבה הם יכולים להרשות לעצמם להעז
מוני מרדכי
מאז הטירונות, הם לא עמדו בשלשות. שורה ארוכה ארוכה של קצינים בכירים, ממתינים בימים אלה ב"חיל ורעדה" בתור לבדיקת הפוליגרף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il