X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מהו מחיר החיפזון של בנק אשר לא טורח למלא אחר הכללים הקבועים בחוק הערבות בטרם הגשת תביעה כנגד הערב המוגן?
▪  ▪  ▪

סעיף 27 (א) בפרק ב' לחוק הערבות, התשכ"ז - 1967 מורה במדוייק כי: "לא תוגש תובענה נגד ערב מוגן אלא לאחר שנתקיימו שניים אלה: ... (2) יושב-ראש ההוצאה לפועל אישר שעל-מנת להיפרע מהחייב, ננקטו כל הליכי ההוצאה לפועל, לרבות הליכים למימוש משכנתא על דירת מגורים או למימוש מישכון על זכויותיו בדירת מגורים והכל כשהם סבירים בנסיבות העניין".
לפיכך, ברי כי המחוקק יצר הגנה משפטית ומוסרית לערב המוגן בטרם יפעל הנושה כנגדו ואולם, במקרה אשר נדון לאחרונה בביהמ"ש השלום בחיפה בתיק ת.א (חיפה) 13133/05 בנק דיסקונט נ' צ'רלי ביטון ואח', פעל הבנק הנושה בחיפזון להגשת תביעה כספית כנגד הערב המוגן וזאת למרות שטרם הגשת התביעה לא טרח לפעול בהתאם להוראות חוק הערבות הנ"ל המחייב מיצוי כל ההליכים תחילה כנגד החייב העיקרי.
לאור האמור לעיל ובפרט לאור העובדה כי בעת הגשת תביעת הבנק כנגד החייב העיקרי והן כנגד הערב המוגן, לא הושגה החלטת כבוד ראש ההוצל"פ בדבר מיצוי כל ההליכים כנגד החייב העיקרי, ומאחר שהבנק לא פעל בהתאם להוראות חוק הערבות לעיל, הוגשה על ידי, ב"כ הערב, בקשה למחיקת התביעה כנגד הערב המוגן מחמת העדר עילה.
ביהמ"ש הנכבד ע"י כבוד השופט ש.לבנוני קיבל את הבקשה וקבע בפס"ד דינו מיום 5.9.06 כדלקמן: "כותרת השוליים של סעיף 27 היא "תובענה מהחייב תחילה". נקוד על הביטוי "תחילה". הסעיף מורה אותנו כי "לא תוגש תובענה נגד ערב מוגן" וזאת "אלא לאחר שנתקיימו שניים אלה". נקוד על הביטוי "לאחר". משמע, לא ניתן להקדים את העגלה לפני הסוסים. אישור ראש ההוצאה לפועל, הן במימד של תנאי מוקדם והן במימד של זמן, חייב להתקיים לפני שתוגש תובענה כנגד "ערב מוגן". אמשיך ואציין כי לא ראויה היא התנהגות הבנק-התובע, שקודם מגיש תביעה ולאחר מכן נוקט בהליכים להמצאת אישורו של ראש ההוצאה לפועל, שמובן שאין לדעת אם יינתן, אם לאו. התביעה, מלכתחילה, לא אמורה הייתה להיות מוגשת בשלב שהוגשה. משהוגשה - דינה למחיקה, וכמובן לא לדחייה, על-מנת לאפשר לתובע, על-פי כל דין, להגישה כשיבשילו התנאים לכך."
לפיכך, ברי כי ביהמ"ש הנכבד קבע והורה מפורשות וברורות כי פעולתו של הבנק הנושה בהגשת התביעה כנגד הערב המוגן וזאת בטרם פעל עפ"י הוראות חוק הערבות למיצוי כל ההליכים כנגד החייב העיקרי תחילה, הינה התנהגות בלתי ראויה אשר לא היתה צריכה להתבצע מלכתחילה ולפיכך אף חוייב הבנק התובע בהוצאות ובשכ"ט בגין פעולתו הנ"ל.
אשר על כן, המסקנה המתבקשת הינה כי על התובע להקפיד על מילוי הוראות החוק בשלמותן ובפרט באשר המדובר בתביעות כנגד ערבים מוגנים, אשר לטובתם פעל המחוקק בשקידה רבה ליצירת הגנה משפטית בטרם יופעלו כנגדם הליכים משפטיים ולא בכדי הוצגה התנהגותו של הבנק בפס"ד דנן כבלתי ראויה.

פס"ד מיום 5.9.06 ת.א (חיפה) 13133/05 בנק דיסקונט לישראל בע"מ נ' צ'רלי ביטון ואח'.
תאריך:  28/10/2006   |   עודכן:  28/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים קליר
המבוטחת התלוננה וחזרה והתלוננה בפני רופאת קופת החולים על כאבי בטן. הרופאה לא השכילה לאתר את הסיבה לכאבים. כעבור שנה, התברר כי המקור לכאבים הוא סרטן במעי הגס. המבוטחת החלה לקבל טיפולים כימותרפיים. אולם המחלה כבר התפשטה והמבוטחת נפטרה. שופטי בית המשפט העליון, דנים ברשלנותה של הקופה ובמחיר הרשלנות
אלכס לוין
ההצהרות היו גרנדיוזיות, פרסומים בעיתונות ומה לא? מדוע השר שיצא לפגישות עם נשיא רוסיה מר פוטין, לא פרסם הצהרות עם חזרתו ארצה? מדוע לא נמסרה כל הודעה לעיתונות לאחר שיחות חשובות אלו? מדוע לא פורסמו תוצאות השיחות, כפי שפורסמו כל שאר ההצהרות בכלי התקשורת לפני טיסתו של השר הנכבד?
שימי קדוש
חוק ההסדרים - או בשמו האמיתי: חוק ההסתרים. אותו חוק המכיל אלפי סעיפים ומספרים, המכיל רפורמות רדיקליות בשוק הכלכלה הישראלית, מועבר כמיקשה אחת בהצבעה אל תוך הלילה מבלי שחברי הכנסת באמת יודעים על מה הם מצביעים
בועז מושקוביץ
מדוע רומן היסטורי משובח נמנע במשך שנתיים מהקורא העברי    יצרי שנאה של ההמון המשולהב מגויסים לטובת השחיתות    מהו הרצח המותר במדינת ישראל?
שלמה ברום
בשטחים מתקיים תהליך מתמשך של הרס השלטון ואנרכיה מתגברת. מלחמת אזרחים רק תגביר את האנרכיה ותחליש את השלטון. שתי הממשלות שעשויות להיות התוצר של ההתנגשות תהיינה חלשות, והדרך הנוחה ביותר לכל אחת מהן להחליש עוד יותר את השנייה תהייה ע"י ייזום פעולות נגד ישראל משטחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il