X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רבים ייחסו חשיבות עליונה לעצם ההכרה של ערפאת בישראל בחליפת מכתבי ההכרה ההדדית ב- 8 בספטמבר 1993 בחלוף 13 שנה, ואינתיפאדה שאיננה נפסקת מאז ספטמבר 2000, חלה שחיקה כמעט מוחלטת בסוגית ההכרה בישראל גם בקרב שורות ה'פתח', שהוביל את הפלשתינים להסכמי אוסלו מתגבשת נוסחה חדשה, המבחינה בין הכרה במציאות של קיומה (הזמני) של ישראל לבין זכות קיומה של ישראל להתקיים כמדינה
▪  ▪  ▪

תהליך אוסלו נבנה על הנחת היסוד לפיה הסדרי ביניים יובילו להתקרבות הדרגתית בין העמים ויניחו את הבסיס להסדר קבע שישים קץ לסכסוך הישראלי פלשתיני. רבים ייחסו חשיבות עליונה לעצם ההכרה של ערפאת בישראל בחליפת מכתבי ההכרה ההדדית ב- 8 בספטמבר 1993.
בחלוף 13 שנה, ואינתיפאדה שאיננה נפסקת מאז ספטמבר 2000, חלה שחיקה כמעט מוחלטת בסוגית ההכרה בישראל גם בקרב שורות ה'פתח', שהוביל את הפלשתינים להסכמי אוסלו, ומתגבשת נוסחה חדשה, המבחינה בין הכרה במציאות של קיומה (הזמני) של ישראל לבין זכות קיומה של ישראל להתקיים כמדינה.
נביל שעת', חבר הפרלמנט הפלשתיני, שר החוץ לשעבר, מאדריכלי הסכם אוסלו המסמל את "המתינות הפלשתינית", אינו מוצא כיום כל סיבה להכיר בישראל, גם לא מתוקף ההסכמים שנחתמו איתה בעבר. בראיון לסוכנות הידיעות הפלשתינית "מעאן" (26 באוקטובר 2006) קורא שעת' לממשלת החמאס לאמץ תוכנית מדינית שתהיה מקובלת בינלאומית, אך באותה נשימה הוא מצדד בעמדה הרוסית שאינה דורשת מהחמאס להכיר בישראל.
ובלשונו: "אני תומך בכך שהחמאס אינה נדרשת להכיר בישראל משום שישראל אינה מכירה בנו, בזכויותינו או באדמותינו הכבושות. לכן, אין כל הצדקה שגורם פלשתיני כלשהו יכיר בעיתוי הנוכחי בישראל". במילים אחרות - ההסכמים שחתם אש"ף עם ישראל אפשרו לתנועה הלאומית הפלשתינית לחלץ הישגים מדיניים מישראל, לקבל טריטוריה להקמת ישות פלשתינית מדינית ו...לחזור לנקודת האפס של העימות על "פלשתין ההיסטורית".
אף המו"מ בין הנשיא הפלשתיני, אבו לבין החמאס, להקמת ממשלת אחדות לאומית התבסס על עיקרון הערפול הקונסטרוקטיבי בשאלת ההכרה בישראל. הווה אומר: אימוץ נוסחה, שהפרשנות לה ע"י אבו מאזן תאפשר לו לטעון, כי החמאס עמדה בדרישות הקוורטט. מנהיגי החמאס קלקלו לאבו מאזן את התמרון המדיני כאשר חזרו והדגישו, כי נוסח ההסכם אינו מבטא כל שינוי בעמדות החמאס שלא תכיר לעולם בזכות קיומה של מדינת ישראל ותחתור בצו האל לשחרר בכוח את כל שטחה של פלשתין והקים בה שלטון איסלאמי.
אבו מאזן לא אמר נואש ושוב אנו מוצאים את היצירתיות הפלשתינית מתמקדת בניסיון "לאכול את העוגה ולהותירה שלמה" בשאלת ההכרה בישראל. בראיון מרתק לערוץ "אל-ערביה" (7 באוקטובר 2006) מתווה אבו מאזן נוסחה מדינית חדשה: "אנו אומרים, כי אין זה נדרש מהחמאס, ה'פתח' או החזית העממית להכיר בישראל... אש"ף בשנת 1993 הכיר בישראל כפי שישראל הכירה באש"ף. כל אדם יכול לומר שהוא לא הכיר (בישראל) וזו זכותו של הפרט וזכותו של כל ארגון. אבל בעניין הממשלה, שהוקמה ומקיימת קשרי גומלין יומיומיים עם הישראלים, חובה שנבהיר כי בעייתנו שונה לחלוטין מעניינן של כל המדינות שהכירו בישראל. מצרים וירדן הכירו בישראל, אבל אין להן קשרי גומלין יומיומיים עם ישראל... אינני דורש שהחמאס או ארגון אחר יכיר (בישראל). אני דורש שהממשלה המקיימת קשרים עם הישראלים ועוסקת בחיי היומיום של הפלשתינים, תכיר בישראל".
גם לתפיסתו של אבו מאזן אין מדובר בהכרה בישראל "לשמה", אלא הכרה "התלויה בדבר", קרי - להבטיח את האינטרסים הפלשתינים הקשורים בקיום היומיומי. הטמעת ההכרה ההדדית כערך בפני עצמו, כחלק מהחינוך לשלום, אינו מוצא לו מקום בשיח הפלשתיני. במקומו מתחרה ההנהגה הפלשתינית, על זרמיה השונים, על עוצמת הדבקות ב"שלום הצודק" (להבדיל משלום של פשרה), שמשמעותו אחת - חורבנה של מדינת ישראל באמצעות מימוש תביעת השיבה הפלשתינית.

המאמר התפרסם בבלוג הפורום האסטרטגי של המרכז הירושלמי (www.jcpa.org.il)
תאריך:  29/10/2006   |   עודכן:  29/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להכיר בישראל ולשלול קיומה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בוא נקרא לילד בשמו
מומחה לשמאלנים  |  29/10/06 09:00
2
דחוח המלך - הוא שמבין!!
זוכה פרס הרמטכ"ל  |  29/10/06 09:05
3
המשך לכתוב!
מעריצה  |  29/10/06 10:27
4
יהונתן הלוי - לראשות הממשלה!
בראשות הליכוד  |  29/10/06 18:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ארנון סביון
מהו מחיר החיפזון של בנק אשר לא טורח למלא אחר הכללים הקבועים בחוק הערבות בטרם הגשת תביעה כנגד הערב המוגן?
עו"ד חיים קליר
המבוטחת התלוננה וחזרה והתלוננה בפני רופאת קופת החולים על כאבי בטן. הרופאה לא השכילה לאתר את הסיבה לכאבים. כעבור שנה, התברר כי המקור לכאבים הוא סרטן במעי הגס. המבוטחת החלה לקבל טיפולים כימותרפיים. אולם המחלה כבר התפשטה והמבוטחת נפטרה. שופטי בית המשפט העליון, דנים ברשלנותה של הקופה ובמחיר הרשלנות
אלכס לוין
ההצהרות היו גרנדיוזיות, פרסומים בעיתונות ומה לא? מדוע השר שיצא לפגישות עם נשיא רוסיה מר פוטין, לא פרסם הצהרות עם חזרתו ארצה? מדוע לא נמסרה כל הודעה לעיתונות לאחר שיחות חשובות אלו? מדוע לא פורסמו תוצאות השיחות, כפי שפורסמו כל שאר ההצהרות בכלי התקשורת לפני טיסתו של השר הנכבד?
שימי קדוש
חוק ההסדרים - או בשמו האמיתי: חוק ההסתרים. אותו חוק המכיל אלפי סעיפים ומספרים, המכיל רפורמות רדיקליות בשוק הכלכלה הישראלית, מועבר כמיקשה אחת בהצבעה אל תוך הלילה מבלי שחברי הכנסת באמת יודעים על מה הם מצביעים
בועז מושקוביץ
מדוע רומן היסטורי משובח נמנע במשך שנתיים מהקורא העברי    יצרי שנאה של ההמון המשולהב מגויסים לטובת השחיתות    מהו הרצח המותר במדינת ישראל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il