X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"אללה הוא אכבר" היא קריאה תמימה השגורה בפי כל מוסלמי, דתי כחילוני, פרושה "אלוהים הוא גדול". אבל, בשנים האחרונות הפכה קריאה זו למצמררת וטראומטית לכל מי שראה או חווה טרור. קריאה זו נשמעת בכל פיגוע, בכל טבח, בכל פגיעה בחפים מפשע, בכל קריאות ההסתה
▪  ▪  ▪

בכל שפה, בכל דת, ובכל תרבות יש פנייה לאל שבו מאמינים, גם אם מאמינים פחות. היהודים אומרים "בעזרת השם" הנוצרים אומרים "ג'יזוס", והמוסלמים קוראים "אללה הוא אכבר".
העולם משתנה, רוב הדתות הופכות להיות יותר ויותר ליברליות, יותר סלחניות, מתאימות את עצמן לעידן המודרני ולצורכי המאמינים החיים בעיצומה של קידמה.
אחת הדתות שלדעתי אינה מקבלת את הקידמה ואת התרבות הגלובלית היא האיסלאם הקיצוני. מוסלמים רבים עוזבים את מולדתם ומתפזרים בעולם, שם הם נהנים מקבלת הפנים הליברלית, מהפתיחות ומהסובלנות היחסית של המדינות המארחות, מהשפע המערבי המפתה. אך במקום להשתלב בתרבות המערבים שבה הם חיים, הם מפתחים חיי קהילה סגורים, והדתיות הקיצוניות תופסת תאוצה.
"אללה הוא אכבר" היא קריאה תמימה השגורה בפי כל מוסלמי, דתי כחילוני, פרושה "אלוהים הוא גדול". אבל, בשנים האחרונות הפכה קריאה זו למצמררת וטראומטית לכל מי שראה או חווה טרור. קריאה זו נשמעת בכל פיגוע, בכל טבח, בכל פגיעה בחפים מפשע, בכל קריאות ההסתה.
הבוגרים והוותיקים באזרחי ישראל יספרו שהמושג "אללה הוא אכבר" היה חלק בלתי נפרד מהקריאות "איטבח אל יהוד" ו"עליהום", קריאות מחרידות אלו היו קריאות עידוד של פנאטים צמאי דם לטבוח ביהודים באשר הם יהודים, ללא אבחנה, נשים וטף, קשישים וצעירים.
כל הערבים נקראו להשתתף ב"חגיגה", נשים וגברים, ילדים וזקנים. לכאורה דם היהודים היה ונשאר הפקר ואתגר לכל צמא דם, עד עצם היום הזה.
הקריאה "אללה הוא אכבר" שגורה פי כל מחבל, כל מתאבד מוסלמי, צעקה מצמררת זו נשמעה ונשמעת בעירק וברשות הפלשתינית מפי מוסלמים, רגע לפני כריתת ראשי אזרחים חפים מפשע. קריאה זו נשמעה רגע לפני פיצוץ אוטובוסים, רגע לפני כל הפיגועים הנוראים ביותר בארץ ובעולם. "אללה הוא אכבר" קראו רוצחים שפלים רגע לפני הרס מגדלי התאומים ורצח אלפי חפים מפשע. קריאה מצמררת זו שמעו גם מאות נוסעי המטוסים ב - 11 בספטמבר רגע לפני התרסקות המטוסים, רגע לפני מוות נוראי.
קשה להתעלם מהעובדה שקריאה זו מלווה פיגועים, מעשי רצח והתאבדויות גם במסגדים, זאת במסגרת יריבויות בין מוסלמים לבין עצמם בניסיון להשליט יותר קיצוניות.
לכאורה האיסלאם הקיצוני עסוק כל הזמן בחיפוש מתמיד אחר תירוצים להתחלת מלחמה, לאלימות לשם האלימות, בשם הנקמה. ציטוט שולי של האפיפיור גרם להצתת כנסיות וניסיונות רצח של נוצרים בגלל דתם, סכנת מלחמת דתות בפתח, לא רק יהודים על כוונות האיסלאם הקיצוני, גם הנוצרים בסכנה מוצהרת, והעולם עדיין אינו מפנים.
"דין מוחמד בסייף" זה חלום האיסלאם הקיצוני, להשליט את דת מוחמד בחרב. בעבר, כל גבר שלא היה מוכן להתאסלם נערף ראשו, ילדים ונשים שאינם מוסלמים נלקחו שלל והפכו להיות עבדים ושפחות. כן, גם כיום יש מיליארדי מוסלמים קיצוניים שזו תמצית אמונתם, הסובלנות שולית, המודרניזציה אינה קיימת, ויש עידוד מתמיד לקיצוניות.
לאורך ההיסטוריה היו תמיד מלחמות בשם האל, בשם הדת. כמות אסטרונומית של בני אדם הוקרבה על מזבח אמונה בהשלטת דת כזאת או אחרת. איני חושב שיש דת אחת בעולם שלא יצרה טבח כל שהוא. אך ברבות הימים רוב הדתות התמתנו, מלחמות הפכו להיות כמוצא אחרון אם בכלל, רק האיסלאם הקיצוני ממשיך לצעוד בחשכת הבערות והשחיתות. הם מעדיפים הרג על דו שיח, טרור על פני רווחה כלכלית ושכנות טובה, מעדיפים רצח על תרבות אנושית. העולם האיסלאמי מבזבז סכומי עתק על התחמשות, על הכנות למלחמות, על חלומות לכיבוש העולם, זאת כאשר מיליארדים של מוסלמים תמימים גוועים ברעב.
תארו לעצמכם כיצד היה נראה המזרח התיכון אילו הפלשתינים היו משקיעים בבניית בתים ואזורי תעשיה לרווחת האזרחים במקום בטרור ורצח. בבניית אתרי תיירות במקום להשקיע בקסאמים. במקום להשקיע בהסתה ובכלי משחית, היו מעניקים לדור הצעיר השכלה, חינוך, ותרבות מודרניים. מעניקים להם כלים לעתיד טוב יותר המושתת על סבלנות, סובלנות ואהבה, במקום שנאה.
דמיינו לעצמכם כיצד היה נראה העולם ללא האיסלאם הקיצוני, ללא אמצעי אבטחה מוגברים בל מקום, ללא התחמשות מטורפת, תיירות חובקת עולם, הרבה יותר רווחה ואהבה.

תאריך:  29/10/2006   |   עודכן:  29/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אללה הוא אכבר
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה מעולה
sbh1  |  29/10/06 13:10
2
האיסלאם השטן בהיתגלמותו
מלכיאל  |  29/10/06 13:36
3
לצעוק חזרה למחבלים: "ובחר בנו"
יודע דבר  |  29/10/06 13:45
4
השאלה היא אחרת
מומחה לקיצונים  |  29/10/06 13:47
 
- התשובה יותר פשוטה ממה שאתה חושב
מזרחן  |  29/10/06 20:18
5
אללה הוא אכבר,זה לא אלוהים הוא גדול
עלאם עאקל  |  29/10/06 16:08
 
- תודה שהארת את עינינו!
יוסיי  |  29/10/06 18:22
6
לכותב הכתבה ולמגיבים - טעות קטנה
יוסי שיודע טוב יותר   |  29/10/06 16:12
7
האסלם הקיצוני פוגע בשם - אללה !!!
אברום  |  29/10/06 22:24
8
אבקש להדגיש: טענתי לא הופנתה כלפי ה
מומחה לקיצונים  |  30/10/06 09:25
9
האיסלאם מול היהדות
מיסטר רוני  |  30/10/06 10:46
10
בעיה רצינית
בריג'יט  |  30/10/06 18:44
11
רוני ידידי, בוא לא ניתמם.....
מוטי פלד  |  31/10/06 00:05
12
קיבלתי מייל מעניין.....
מוטי פלד  |  31/10/06 08:55
13
לא טעות...אי...סלם. זה...לא שלום
.ציון  |  1/11/06 09:19
14
אללה אכבר
רודי  |  24/09/08 18:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יראון פסטינגר
ניהול ענייני המדינה, בוודאי בנושאים של מלחמה ושלום, מסור כולו לרשות המבצעת, וגם בתחום הביקורת על נושאים אלו, אין לביהמ"ש כל מקום וכל דריסת רגל בכל שיטות המשפט הנוהגות בעולם
נעמה ישובי
נהיר לרוב הציבור כי מי שחריג מינית נהנה משוויון זכויות כמעט מלא במדינת ישראל בתחום הציבורי, ואפילו יותר מאשר במדינות שנחשבות כמתקדמות מישראל. אם כך מה באמת רוצים החריגים הללו? מה שהם מבקשים הוא בל ייאמן, שהסטייה שלהם לא תחשב עוד לסטייה בעיני הרוב הנורמלי
אביב ירון
העונשים המגוחכים המוטלים על הנהגים הגורמים לתאונות דרכים קטלניות ותנאי המאסר המופלגים שהם זוכים להם, לעיתים אינם מהווים הרתעה אמיתית
עו"ד משה מכנס
המשטרה ובג"צ מקבלים בהבנה איומים באלימות בהר הבית, ובעטיים מונעים חופש פולחן מהיהודים, אך אינם מיישמים אותו עיקרון במקרה של "מצעד הגאווה"
הרב ד"ר אליהו רחמים זייני
ככל שהמדע יתקדם יותר, הוא יתקרב יותר לאמת התורנית, והסתירות הנראות בעיני טרוטי העיניים, תיעלמנה אחת אחרי חברתה. הפיסיקה המודרנית גובלת כיום במטאפיסיקה, שאר התחומים יגיעו גם הם לכך במוקדם או במאוחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il