X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקמפיין של קואליציית ארגוני הנשים, תחת הכותרת "נשיאה לישראל", לוקה בתחלואיה העצובים ביותר של הפעילות הפמיניסטית בישראל: חוסר פרגמטיות והיעדר חשיבה פוליטית. לו היה עלי לייעץ יעוץ חיצוני לקמפיין הזה, הוא היה נפתח במילים: "גול עצמי וכשלון ידוע מראש". אלא שאני לא יועצת לקמפיין, וגם לא חיצונית. נותר לי רק לבכות ולמחות. אולי גם לנסות ניסיון נוסף לנער את האדישות והעיוורון הסקטוריאלי של חלק ממובילות הקמפיין, שאני בעצם חלק ממנו
▪  ▪  ▪

נשיאת מדינת ישראל תיבחר ע"י גוף בוחר בעל מנטליות של עסקנות פוליטית, דילים, קואליציות, אופוזיציות וקבוצות אינטרסים. או במילים ברורות יותר: ע"י כנסת ישראל. זו, כבר הוכיחה לנו שהיעדר חוט שדרה מוסרי ואתיקה בינונית הן מסממניה הבולטים.
רובי ריבלין, המועמד ה"מוביל" עד כה, יודע את העבודה: הוא הלך ותפר לו עסקות, בעבודת שטח עמלנית, שהביאה אפילו את שלי יחימוביץ' מהעבודה לבגוד בלי למצמץ אפילו בכל ערך אפשרי מאלו שהצהירה עליהם טרם היבחרה בפריימריז של העבודה לרשימת הכנסת, ולהצהיר על תמיכתה בריבלין. פמיניזם? שמאל לאומי-ביטחוני? שמאל כלכלי? אג'נדה חברתית? נאמנות מפלגתית? מה זה כבר משנה, בינינו. עדיף יחסים אישיים טובים עם ריבלין בוועדת הכלכלה של הכנסת.
ההתנהלות המחפירה של יחימוביץ' בעניין זה (שלי - תמיד אפשר להתחרט....) היא חיזוק מצויין לקמפיין של תנועת אחותי לאי-קידום אישה לנשיאות המדינה. ושלא תבינו אותי לא נכון: אני מעורבת עד צוואר כבר חודשים בקידום הרעיון של "נשיאה לישראל" וניסיונות להפכו מחזון למציאות. בתחילה, העלנו במסגרת פרלמנט נשים פנל של מועמדות ראויות, על-מנת להסב את תשומת לבו של הציבור הישראלי, שגם אישה יכולה להיות נשיאה לישראל. פגשנו אותן פעם נוספת ב"שולחן עגול" שערכנו בנושא בסיוע קרן פרידריך אברט, העוסקת בשוויון חברתי ומגדרי בישראל. אחר כך, בררנו מי מהמועמדות היא מועמדת ריאלית, העומדת בתנאי הסף:
1. בעלת כישורים, עבר ושיעור קומה.
2. מעוניינת להיות נשיאה.
3. יכולה לאסוף 10 חתימות של חברי וחברות כנסת על-מנת להציג את מועמדותה.
4. מוכנה ומסוגלת לנהל קמפיין מול הגוף הבוחר - ח"כ-ח"כ וכולם ביחד.
מצאנו שיש רק אחת שתוכל להתמודד באופן ריאלי על התפקיד: קולט אביטל. שאר המועמדות, נשים נכבדות ומעוררות הערכה עמוקה לכשעצמן, אינן מסוגלות לגייס אפילו את 10 החתימות הנחוצות להגשת מועמדותן.
אביטל אינה רק "זו שיכולה להתמודד עם הגוף הבוחר", אלא גם מי שהיתה דיפלומטית בכירה, בעלת כישורים רב תרבותיים עשירים, ניסיון מדיני ופוליטי, קשר הדוק לעם היהודי ורקורד עשיר ומוכח של תרומה הן ללאומיות הישראלית והיהודית והן לפלורליזם, שוויון וזכויות הפרט. קולט אביטל היא מליגה אחרת - גבוהה בהרבה מכל מועמד אחר שהוצג בקמפיין הזה, כולל שמעון פרס, שלצערנו עתידו מאחוריו. בשקט ואלגנטיות היא נשארת מהיחידות בכנסת ובמפלגתה, שעושה את מה שהיא הבטיחה ומבטיחה אתה מה שהיא מתכוונת לעשות. אינטגריטי אינו התכונה החזקה של אף מועמד אחר סביבה.
בשלב הזה החליטו בתנועת אחותי להריץ קמפיין פתוח, שמפזר את המיקוד ממועמדותה הריאלית באופן יחסי של קולט אביטל לכזו של מועמדות ערטילאיות שאין כל שמץ סיכוי ריאלי שמועמדותן תקבל התייחסות כלשהי. קמפיין נשיאה לישראל בא לעשות את מה שכבר נעשה ולהביא לידיעת הציבור שבחירתה של אישה לנשיאות אפשרית. מדוע? אולי בגלל הסד בו נמצאים הארגונים הפמיניסטיים כולם, של מימון ע"י קרנות הדורשות מהן "נייטרליות" ובכך מעקרות אותן בעצם מהבסיס היחידי לקיומן: השגת שוויון בפועל, בחירת נשים ממשיות לתפקידי מפתח, קידום נשים מן העולם האמיתי. במקום זה, הקמפיין - כמו רבים אחרים שהיו נגועים באותה מחלה ושמה "נייטראליות" - עוסק בתיאוריה ואינו מסייע רבות ליחידה שיכולה להפוך אותו למעשה.
בפועל, ואולי שלא ברצונן של מי שמנועות מלתמוך גלויות בקולט אביטל, יוצא שהקמפיין הפך לעוין לנושאו שלו, לטפל ולא ענייני, שיורה ברגל לכל סיכוי נראה לעין שאכן תהיה נשיאה בישראל. כתינוקות שנשבו בקונספט ה"עקרוני" של אשה נשיאה, הן הגדילו לעשות ואף פנו לאביטל עצמה - שלקחה כל סיכון קרייריסטי-פוליטי ואישי בעצם ההתמודדות הזו - בבקשה שתחתום על מועמדותן העקרונית של נשים עלומות לנשיאות המדינה. אין לי מושג איך היא הגיבה. אני, הייתי נעלבת עד עמקי נשמתי ורואה בבקשה הזו סכין בגב.
בינינו, למי שמבינה שקיים הבדל מהותי בין הנכונות של ח"כים לחתום על מניפסט שוויוני שאינו מחייבם מאחורי הפרגוד ואף מאפשר להם מס שפתיים של שוויוניות, לבין תמיכה באישה ספציפית. החתמת ח"כים על מניפסט שוויוני ובלתי מחייב כזה היא חסרת משמעות. להיפך, היא מסייעת במתן הזדמנות למס השפתיים שיכשיר את השרץ ויסייע לדמויות כמו רובי ריבלין או שמעון פרס להיבחר לתפקיד.
אני קוראת לכן לנשות "אחותי" וחברות הקמפיין מפזר-המאמצים שהן מובילות, לשלי יחימוביץ', לחברי וחברות סיעת העבודה בכנסת, לכל חברות הכנסת מכל המפלגות ולכל מי שמייצג אג'נדה מרכזית ושמאלה, להתייצב כולן וכולם מאחורי קולט אביטל, האישה המועמדת הרלוונטית היחידה לנשיאות המדינה והיחידה מבין כלל המועמדים למשרה, שמשלבת מעמד, היסטוריה אישית, כישורים, גדלות רוח וחשוב לא פחות: גיל מתאים, המאפשרים לה להיות הנשיאה הטובה ביותר שידענו עד כה.
קמפיין "נשיאה לישראל", למרות הניסיונות להדביק לו אלמנטים שאינם פרגמטיים ופוליטיים כמתבקש, אינו דן במזרחיות מול אשכנזיות (ותסלחנה לי נשות "אחותי") ואינו מקדם מושג ארטילאי של כשירות נשים לתפקידים בכירים. הקמפיין הוא ספציפי, עם "תג שם" של מועמדת, פוליטי, מגדרי, מפלגתי, עסקני, והלוואי ויכלול גם שיח שוויוני ופלורליסטי.
אנא, תפסיקו לפגוע בו, תפסיקו לפגוע בנו! תמצאו את הקרן שמממנת קמפיין פרסונלי וספציפי, שתאפשר שינוי אמיתי. דעו מה אתן עושות.

המחברת הינה יועצת אסטרטגית, מרצה ומאמנת, מנהלת האתר www.hbh.co.il ופעילה בפרלמנט נשים.
תאריך:  31/10/2006   |   עודכן:  31/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קולט אביטל: נשיאה לישראל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
נשיאה לישראל: מרגלית צנעני
בועז מושקוביץ  |  31/10/06 17:53
2
קולט אביטל
זיכרי סקוט  |  31/10/06 18:03
3
קולט אביטל
זיכרי סקוט  |  31/10/06 18:04
4
?Not the best, so what for ל"ת
A M Roll  |  31/10/06 20:18
5
נשיאה כן לא משום סקטור פוליטי
גבר   |  1/11/06 02:23
6
כלת פרס ישראל בחקר המשפט פרופ רות בן-ישראל.
דור לוי  |  3/11/06 01:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף, מירב לוי
המדריך לאירועי יום השנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין
יוסי אחימאיר
מי שמראש משרטט את הפתרון הטריטוריאלי ההזוי, דהיינו הינתקות שלנו מכל הגולן, מבטיח את היחלשות ישראל ואת המתקפה הבאה עליה, ארבעים שנה לאחר ששיחררנו את האזור היפהפה הזה והסרנו את הסכנה
עו"ד חיים קליר
כאשר מדובר בקשר סיבתי חלקי בין חשיפה לרעש מזיק בעבודה לבין ליקוי השמיעה, וכאשר מדובר בקיומה של סבירות שהשפעת החשיפה פחותה מהשפעת הגורם הגילאי, פירוש הדבר כי כפות המאזניים שוות. במצב שכזה", פוסקת השופטת, "יש לפרש את חוות הדעת לטובת המבוטח"
עו"ד אילן בומבך
הרפורמה בחוק ההוצאה לפועל מציעה יותר מארבעים תיקונים. מעבר לאפשרות להתחמקות מחוב הגלומה בהם, יש בקבלתם הכרזת מלחמה על כיסו ועל מעמדו של עורך הדין
מוטי פלד
אין ספק שעו"ד קלגסבלד נהג ברשלנות, אין ספק שמגיע לו עונש חמור ואפילו מרתיע, אין ספק ששום עונש לא יחזיר את קורבנות הרשלנות לחיק משפחתם, לא ניתן בשום דרך לפצות על האובדן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il