X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הטיפול הניתן לעור יבש על-ידי הרפואה הסינית כולל שינוי תזונתי, שימוש בצמחי-מרפא ולעיתים גם דיקור
▪  ▪  ▪

העור הוא האיבר עם שטח הפנים הגדול ביותר בגוף. הוא זה אשר חשוף כל העת להשפעות חיצוניות ולכן, הוא גם הפגיע ביותר להשפעות אלה. חשוב להתייחס לעור כאל איבר חיוני ביותר ולשים לב לשינויים המתחוללים בו, מפני שבעיות בעור מצביעות על בעיות בריאותיות נוספות.
לפי הרפואה הסינית, האיבר האחראי על בריאות העור הוא הריאות. כאשר הריאות מתפקדות כיאות, מצב העור טוב. הסיבה לכך שהעור מתייבש בחורף היא ירידה באספקת דם אל העור, בגלל שרשרת ארוכה של כשלים במערכת, שמתחילים בחולשה של הכליות, נמשכים בחולשה של הטחול ויובש בריאות ומסתיימים בפגיעה בעור.
השיטה המערבית - למרוח קרם לחות על העור, לא באמת עוזרת. מדובר בשיפור חיצוני בלבד והבעיה, שמקורה פנימי, תחזור על עצמה. הרפואה הסינית רואה את המכלול ולכן מאבחנת ומטפלת בשורש הבעיה ובכך מונעת גם בעיות נוספות אחרות שעל-רקע חוסר דם, עודף חום בכבד ויובש בריאות.
הטיפול הניתן לעור יבש על-ידי הרפואה הסינית כולל שינוי תזונתי, שימוש בצמחי-מרפא ולעיתים גם דיקור. מטרת השינוי התזונתי היא להגביר את ייצור הדם מחד ואת אספקת הדם לכבד ובכך להתמודד עם הבעיה הבסיסית.
השינוי התזונתי הוא לאכול מזונות מקררים ולהימנע ממזונות מחממים. ההמלצה היא לוותר על אוכל שומני ומטוגן ועל שתיית קפה ואלכוהול. מומלץ לאכול ירקות ירוקים ומעט מאוד ירקות כתומים מבושלים. מהדגניים יש לאכול חיטה מלאה למיניה ולוותר על אורז מלא. מהקטניות, מומלץ לאכול עדשים ירוקים, שעועית לבנה קטנה ופולי סויה ולוותר על מוצרים חמוצים, למעט לימון.
יש לוותר גם על אכילת תפוז ואשכולית ומותר לאכול פומלה או פומלית. ההמלצות מותנות במצב הבסיסי של האדם ויכולים להשתנות בהתאם למצבו הכללי.
נשים לוקות בבעיה בשכיחות רבה יותר, מפני שלרוב הנשים יש פחות אנרגיה מסוג יאנג (חמה וגברית) בכליות. בחורף האנרגיה מסוג יין של הכליות בנשים מתחזקת והיאנג נחלש ולכן יש פחות ייצור דם מהטחול ומתחיל התהליך של הפרעה באספקת דם בכמות מספקת לעור.
הטיפול המומלץ לנשים הוא איזון האנרגיות של הכליות, שיוביל לפתרון הבעיה. איזון זה מתבצע בעזרת שימוש בצמחי-מרפא, מוקסה (בדיד אותו מדליקים ומחממים את נקודות הדיקור ובכך משפרים את האנרגיה החמה-יאנג) וגם דיקור.

פרופ' משה שטרנפלד הינו מומחה לרפואה פנימית ולרפואה סינית
תאריך:  31/10/2006   |   עודכן:  31/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפול בעור יבש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עם כל הכבוד
יוסי ר"ג  |  1/11/06 09:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף דוריאל
הנשיא בוש נכשל כי לא הכיר עיקרון יסודי במדעי הניהול, והוא -בנייה נכונה של הקשר ויחסי הגומלין במעגל המטרה-שיטה-ביצוע-משוב
ד"ר תקוה רגר
המוסד לביטוח לאומי לא הצליח לגבות את הכסף מ -60% מהגברים המתחמקים מתשלום המזונות. בעיתון ידיעות אחרונות דווח כי סכום החוב המצטבר של בני הזוג לביטוח לאומי ב- 30 השנים האחרונות עומד על 3 מיליארד שקלים, שליש מסכום זה נחשב לחוב אבוד
אריה דרוקמן
חבורת היועצים של ממשלת ישראל, ועדת החוץ והביטחון ומה שנותר מהמועצה לביטחון לאומי, צריכים להביא בחשבון שמי שנופל בשבי האויב עלול לשהות בשבי זמן ממושך, במונחים של שנים
דורית ביניש
בדרכו האנליטית בחן ברק את הפעלת שיקול הדעת השיפוטי על-רקע תפיסתו את תפקידו של השופט בחברה דמוקרטית. לשיטתו, עבודת השופט אינה תהליך אקראי של קבלת הכרעות. לשופט חייבת להיות תפיסת עולם שהיא מדיניותו השיפוטית
חנה בית הלחמי
הקמפיין של קואליציית ארגוני הנשים, תחת הכותרת "נשיאה לישראל", לוקה בתחלואיה העצובים ביותר של הפעילות הפמיניסטית בישראל: חוסר פרגמטיות והיעדר חשיבה פוליטית. לו היה עלי לייעץ יעוץ חיצוני לקמפיין הזה, הוא היה נפתח במילים: "גול עצמי וכשלון ידוע מראש". אלא שאני לא יועצת לקמפיין, וגם לא חיצונית. נותר לי רק לבכות ולמחות. אולי גם לנסות ניסיון נוסף לנער את האדישות והעיוורון הסקטוריאלי של חלק ממובילות הקמפיין, שאני בעצם חלק ממנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il