X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מזה זמן רב עולה נושא "מצעד הגאווה", ומאבקה של הקהילה ההומו-לסבית על "זכותה" לקיום המצעד, לרבות הגשת בג"צים בעניין, הפגנות מחאה וכל במה אפשרית להביע את מורת רוחם של חברי הקהילה מהניסיון "לסתום את פיותיהם" ולמנוע מהם קיום המצעד, דווקא בירושלים, דווקא ביום הזיכרון לליל הבדולח
▪  ▪  ▪

כותב שורות אלו, אדם חילוני למי ששואל, סבור כי מאבקה של קהילת הגאים והגאות הינו מאבק שבמקום להראות את "היותם נאורים", הינו מאבק שכל כולו ניסיון לכפות בכח על אחרים מצעד שפוגע ברגשותיהם.
תוכן: באורח פלא וללא שום הצדקה, הופך המאבק (משני צידי המיתרס, למרבה הצער) למעין סמל של מאבק "השמאל החילוני הנאור" המצדד בקיום המצעד, לבין "הדתיים וההומו-פובים (בעלי חרדה מהומואים) החיים בימי הביניים", ולא היא!
לכך אולי תורמת העובדה שמרבית הפגנות המחאה כנגד קיום מצעד הגאווה באות מצד המגזר הדתי, אולי בגלל שהציבור החילוני אינו חפץ להשמיע דעתו בעניין, אולי כי לציבור הדתי חורה הדבר יותר מלאחרים, ואולי, ואולי, ואולי. אין קשר ולו גם קצה קצהו של קשר בין הדברים!
גם כותב שורות אלו, כאדם חילוני למי ששואל, סבור כי מאבקה של קהילת הגאים והגאות הינו מאבק שבמקום להראות את "היותם נאורים", הינו מאבק שכל כולו ניסיון לכפות בכח על אחרים מצעד שפוגע ברגשותיהם, דווקא בעיר הבירה של מדינת ישראל, על כל הסממנים הקדושים שבה, ועל כל הסמלים שהיא מסמלת לכל הדתות המונותאיסטיות - יהודים (חילונים ודתיים כאחד), נוצרים ומוסלמים, ודווקא צמוד ליום הזיכרון ה- 66 לליל הבדולח, והכל ללא כל התחשבות מצידה של קהילת הגאים ביתר הציבור, חילוני ודתי כאחד, ומבלי להימנע מפגיעה ברגשותיהם של האחרים.
לא. אינני "הומו-פוב", תודה! אני מכבד כל אדם באשר הוא אדם וממש, אבל ממש לא מעניינות אותי נטיותיו המיניות של מאן דהוא ומה הוא עושה בחדרי חדרים. מבקש אני "מחיר צנוע" לכך: מוכן אני לכבד ואמשיך לכבד כל אדם, ובלבד שגם הוא יכבד את האחר ואת רגשותיו, ולא ינסה לכפות עלי או על אחרים את דעתו או לפגוע ברגשות האחרים.
ומה בעצם מבקשים לעצמם אלו הנאבקים על "הזכות" לקיים את מצעד הגאווה? להראות לכולם: הנה, הביטו וראו! זוהי נטייתנו המינית. אנו דורשים מכל מי שאינו כמונו לא רק לקבל את זה שזוהי נטייתנו המינית אלא אנו גם דורשים שתראו במו עיניכם מה אנו עושים, איך אנחנו מתלבשים ואיך אנו חוגגים.
אגב, גם חלקים ניכרים בקהילה ההומו-לסבית סבורים ש"מצעד הגאווה" יש בו רק כדי להזיק לקהילה ובמיוחד למסר שקהילה זו מנסה להעביר לציבור הרחב (וזאת למדתי גם משיחות עם מקצת ממכריי, הן מהמעגל המקצועי וממעגל העסקים והן במעגל החברים והמכרים, המשתייכים לקהילה זו). המסר שאומר: "אל תשפטו אותנו לפי נטייתנו המינית. מעבר למה שאנו עושים בחדרי חדרים, אנו כשירים (ועושים) כל דבר אפשרי כמו יתר הציבור" (פוליטיקה, צבא, אוניברסיטה, עסקים וכו'). אלא שמצעד הגאווה מפיל ומפרק מסר זה כמגדל קלפים. מצעד שכל כולו מראה ומדגיש את נטיותיהם המיניות של המשתתפים בו, לרבות הלבוש הוולגרי והבוטה וההחצנה היתרה של כל נשיקה, חיבוק ומה לא, האין במצעד זה כדי להגיד: "הנה אנו, הקהילה ההומו-לסבית, וזה כל מה שיש לנו להציע בעצם"???
ואם לא די בכל אלו, תוסיפו לכך את הכפייה שמנסים לכפות התומכים במצעד, על האחרים, בכך שאונסים אותנו לא רק לראות את כל הוולגריות והבוטות הנשפכת במצעד זה, אלא דווקא בירושלים, עיר הבירה של מדינת ישראל, מקום המהווה סמל לכה רבים מאיתנו, מקום קדוש לכל הדתות, מקום שאליו חילונים ודתיים כאחד מתייחסים בהדרת כבוד (מישהו מתומכי קיומו של המצעד או מקהילת הגאים והגאות, מסוגל לדמיין קיומו של מצעד גאווה בתוככי הוותיקן?), ואם כבר לפגוע, למה לא לעשות זאת צמוד ליום הזיכרון ה-66 לליל הבדולח? באמת... למה להתחשב ברגשותיהם של ניצולי השואה ובני משפחותיהם?
חשוב לי להדגיש - אינני יוצא כלל נגד זכות המיעוט להביע את דעתו, אלא מה? לטעמי, גם המיעוט צריך ללמוד לכבד את רגשות הרוב בציבור (ולא רק הרוב שצריך לכבד את המיעוט), ולהימנע מפגיעה בהם (ירושלים כסמל, יום הזכרון לליל הבדולח ועוד), וגם על כך שלא מדובר ב"סתם הפגנה", אלא על התוכן שיש בה - הפגנה, בכל הכבוד, של וולגריות, מיניות בוטה והדגשה של "הנה, זה מה שיש לנו (לקהילה ההומו-לסבית) להציע".
אינני שולל את עצם זכות ההפגנה, אך מדוע היא צריכה להיות וולגרית ובוטה כל כך? האם הפגנה של נשים נגד אפליה במקום העבודה צריכה להיעשות בערום ובצורה בוטה, כאילו הן אומרות: "הנה, אנו נשים, יש לנו זכויות, אבל בעצם, כמו שאתם רואים, מה שיש לנו להציע זה רק את הגוף שלנו..."?
זו בדיוק טענתי גם כאן: אם הייתה הפגנה על פגיעה בזכויות הקהילה ההומו-לסבית, וכשמשתתפי ההפגנה מוחים בצורה מכובדת ובלבוש הולם, אדרבא! הייתי נלחם ומתנגד לכל מי שהיה מנסה לשלול את זכות ההפגנה.
אך צר לי. בעיני "מצעד הגאווה" הוא לא הפגנה לשמירת זכויותיהם של ההומואים והלסביות, ונגד פגיעה בזכויותיהם (בדיוק כמו שלכל אחד מאיתנו אין כל הצדקה להתערטל ברחוב ולהכריח את האחרים לצפות בנו נוהגים בוולגריות). זוהי בסך-הכל הפגנת כח של חלק מחברי הקהילה ההומו-לסבית, שבאה לאמר לכולם: לנו יש את כל הזכויות שבעולם, כולל הזכות לפגוע ברגשותיהם של האחרים וכולל הזכות להציג את כל מה שקורה לנו בחדרי חדרים - בפומבי!
ואת זה, לצערי, גם כחילוני, איני יכול לקבל!
אין לי אלא להביע את תקוותי שכל אותו קהל נאור הנאבק על זכותם של ההומואים והלסביות לקיים את מצעד הגאווה, יתעורר ויבין כי להיות "נאור" פועל לשני הכיוונים, ומשמעו גם התחשבות ברגשות יתר הציבור והימנעות מפגיעה בו.
אין לי אלא להביע את תקוותי שקהל ההומואים והלסביות התומכים בקיום המצעד, יתעורר ויבין שבהתעקשותו הוא דווקא פוגע במסר העיקרי שמנסה קהילה זו להעביר, ובצדק, ליתר הציבור: אל תשפטו אותנו על-פי נטייתנו המינית ועל-פי מה שאנו עושים בחדרי חדרים, אלא על-פי מה שאנו עושים עבור הציבור ובציבור, בפומבי!

תאריך:  02/11/2006   |   עודכן:  05/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם ה"גאים" יכולים להתחשב
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
צודק לחלוטין, אבל מצד שני
רוניתי  |  2/11/06 18:17
 
- זה לא מה שכתוב.תקראי עד הסוף
המשקיף  |  2/11/06 21:19
2
דגל שוויון הזכויות - אסור לשאת לשווא
בועז מושקוביץ  |  2/11/06 18:52
3
מילים כדורבנות, ישר כוח.
יהודי גאה,  |  2/11/06 19:26
4
כתוב טוב וקולח. ועוד נקודה למחשבה
ר.  |  2/11/06 19:30
5
Live and let live-Gays forgot it ל"ת
A M Roll  |  2/11/06 21:41
6
יש להם מטרה נסתרת והרבה יותר נבזית
נעמן  |  2/11/06 23:42
7
אתה אחול הומופוב וגם צבוע
michael123  |  3/11/06 02:13
 
- חחחח עוד נושך כריות שלא מבין מה כתוב במאמר
גורבצ'וב  |  3/11/06 11:55
 
- גם דמגוגיה, גם לא קשור
שלום רב  |  3/11/06 12:56
8
מלים כדרבנות! יבוטל המצעד! ל"ת
אפי הגאה  |  3/11/06 15:39
9
כמה התממות וצדקנות בכותרת אחת
עו"ד מור  |  3/11/06 18:11
 
- נו ו....??? מה הקשר? אולי תקראי קודם את הכתבה?
עו"ד אחת כזו...  |  3/11/06 20:42
10
הגיע הזמן שגם החילונים יביעו את דעתם
חילוני שפוי  |  5/11/06 17:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
סבב המינויים האחרון של הרמטכ"ל, בעיתוי לא מוצלח, בטרם הסתיימו כל התחקירים משדר את המסרים הבאים: "כיסוי תחת" של הרמטכ"ל והמטה הכללי - נכשלת בקרב - לא נורא, תקודם. לא נלחמת - הרווחת. הפתעה של מלחמת לבנון 2 - החיילים ושדרת פיקוד הביניים והנמוכה היתה טובה יותר בהרבה - מאלה שמעליהם
איתן גנור
הרעיון חדש מבית היוצר של שר התחבורה, של הפרטת כביש מספר 1, דרך המלך לבירת ישראל, אינו אלא שלב נוסף בשיטת ההפרטה שקמה על יוצרה והפכה לבולען - מסחור כל שרות אותו אמורה הממשלה לספק כחלק מעצם קיומה. מה הלאה? נתחיל לשלם על כל פעולת צה"ל? כמה תעלה החלטת ממשלה? הצבעה בכנסת? ושאלה מיוחדת לח"כ כחלון, יו"ר ועדת הכלכלה: מה התעריף להחלטה של ועדת הכלכלה שתגלגל את הצעתו של שר התחבורה מכל המדרגות?
שימי קדוש
כשאתם שומעים מאיזה שר אוצר או פקיד בכיר באוצר את המילה צמיחה, תמיד תזכרו את המשוואה המוכרת: ליד כל אחד שצומח - יש לפחות אחד שצונח, בדרך כלל צניחה חופשית בלי מצנח, שנגמרת בהתרסקות גדולה
לאה טרן
בין האימיילים הרבים המגיעים לתיבת הדואר שלי היה אחד ששימח את לבי במיוחד, והוא הזמנה לאירוע שיתקיים במוזיאון ת-א, ביום 12.12.06. באירוע יוכרז על הקמת מוזיאון לאמנות עכשווית באום אל-פחם, המוזיאון הערבי הראשון לאמנות עכשווית בישראל
גילה ברונר
לשם מה זקוקים נערים ונערות לחינוך מיני ומהו תפקיד ההורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il