X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משטרת ישראל אמורה להודיע מחר האם תאפשר את קיומו של מצעד הגאווה בימים האחרונים התפרעו החרדים ואיימו בכל דרך אפשרית והכל כדי למנוע את קיום המצעד גם לפני מותו של יצחק רבין איימו והתפרעו לא למדנו כלום?
▪  ▪  ▪
הפגנות חרדים בירושלים

יצחק רבין נרצח לפני אחת עשרה שנים לאחר חודשים של הסתה לרצח ואפשור האלימות על-ידי רבנים חשובים ומנהיגי ציבור בכירים. כבר במשך שבוע ישנה הסתה לרצח ואפשור אלימות על-ידי רבנים חשובים ומנהיגי ציבור בכירים נגד אזרחי מדינת ישראל, שרוצים לצעוד בירושלים תחת הכותרת של מצעד הגאווה. לא למדנו כלום?
מחר (א') אמורה להודיעה משטרת ישראל האם תאפשר את קיומו של מצעד הגאווה בירושלים. בינתיים, כבר מספר ימים וגם הערב, משתוללים חרדים ברחובות ירושלים כדי להפחיד. את המשטרה, את ההומואים והלסביות, את כל מי שלא מסכים לדעתם.
רודולף ג'וליאני, מי שהיה ראש עיריית ניו-יורק, כתב בספרו שכאשר עומדים מול בריונים המאיימים באלימות, יש להעביר לבריונים מסר חד-משמעי כי איומיהם לא יצליחו להפחיד. המתנגדים למצעד הגאווה מאיימים ופועלים באלימות ואם בישראל יש מי הרוצה לשמור על צביונה של מדינת ישראל כדמוקרטית, מודרנית ומערבית, עליו לעשות הכל על-מנת לקיים את מצעד הגאווה.
אין אני מביע דעה בעד או נגד הצורך בנכונות קיום המצעד בירושלים. אני בהחלט מבין את נקודת המבט של המאמינים. ירושלים קדושה לשלוש הדתות, אך הטומאה מסתובבת בירושלים לא רק באותו יום בו יצעדו ההומואים והלסביות. חייבים לצעוק למען הצורך לשמור על שלטון החוק ולשמור על הדמוקרטיה מול אלה המבקשים להכתיב סדר חיים משלהם בדרכים שאינן עומדות בקנה אחד עם הכתוב בספרים הקדושים או בספרי החוק.
בידידתנו הגדולה, ארצות הברית, הבסיס לחוקה הוא חופש הביטוי. התיקון הראשון לחוקה מקנה חופש ביטוי לכל אדם כל עוד אין פגיעה פיזית באדם אחר. כך למשל פועלת התנועה הניאו-נאצית באין מפריע וכך למשל תוכנן מצעד של ניאו-נאצים בשכונה יהודית, שאושר על-ידי בית המשפט העליון בארה"ב, אך בוטל לאחר ששני הצדדים הגיעו להבנות.
מובן שהתיקון הראשון לחוקה קיצוני ואפשרי כמו שרק באמריקה הכל אפשרי, אבל בישראל, ובקטן יותר, חובה לשמור על זכות הפרט להביע את עצמו בכל דרך בה יבחר, כל עוד נשמר שלטון החוק. מפקדי המשטרה הבכירים חייבים להוכיח, פעם נוספת, כי לא ייכנעו לאלימות ולאיומים ויוכיחו שמדינת ישראל וירושלים שייכות גם לאלה שלא מאיימים אלא מבקשים, בדרכם, ליהנות מירושלים שלהם.

תאריך:  04/11/2006   |   עודכן:  05/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המאבק על המצעד וצביון המדינה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מה דעת הכותב על תפילת יהודים בהר הבית ל"ת
גדעון אמיר  |  4/11/06 23:58
2
מספר הערות
פנחס  |  5/11/06 00:49
 
- לצערנו...
צדפ  |  6/11/06 15:14
 
- המאבק על צביון המדינה לא יצליח...
צדפ  |  6/11/06 15:38
3
אתה צבוע ומתחסד-כמו כל שמאלני
"הר הבית בידינו"?  |  5/11/06 01:34
4
It's a Joke? Gays as democracy's guardians ל"ת
A M Roll  |  5/11/06 06:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
אני לא מאמין שהשיקול היחידי הוא אחמדינג'אד. ואם כן, אז ההיגיון אומר, שהכי חשוב, מול הגרעין האירני, להעמיד ממשלה ימנית. מפני שהשמאלנים לא מפחדים מאחמדינג'אד. הם מפחדים ממך, ורואים בך איום אסטרטגי
מנחם ברוד
תהליכי ההתפוררות, האוכלים כל חלקה טובה, מעידים כי רק טיפול שורש רציני ועמוק יכול להביא מזור לחוליי החברה היהודית בארץ-ישראל. יש מצבים שבהם הזעקה לקב"ה היא הפעולה המתבקשת
יואב יצחק
בורובסקי צריך לשמש דוגמא    אנשי אולמרט יבינו מהר מאוד שמדובר בחרב מתהפכת: בדיוק כפי שניסה קרובי לסייע בתפירת תיק נגד בורובסקי, בתמורה ליחס המיוחד שהוא מקבל מאנשיו של אולמרט, כך הוא ימהר לגונן על עצמו - כשיבין שמדובר בחרב מתהפכת, ואז יפליל את שולחיו
יואב לוין
כאשר הקפיטליזם, הקטנת הממשלה והפחתת נטל המס, מעבירה אנשים על דעתם, אין סיכוי שהם יהיו הוגנים אפילו בהצגת הנתונים. על הוצאות ממשלה, נטל המס ושיטות המדידה והצגת הנתונים בתקציב 2007
אריה אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il