X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשלת החמאס פתחה בקמפיין מדיני, החותר לשכנע את המערב ומדינות הליגה הערבית לקבל את עיקרון "הודנה" תמורת שטחים שיחליף את הנוסחה "שלום תמורת שטחים" - הצביעות של ממשלת החמאס כה רבה, שאין היא נרתעת מלבקש סעד מדיני וכלכלי ממדינות אירופה ובה בעת להטיף למהפכה איסלאמית עולמית שתביא לכיבוש אירופה ולמהפכה לאיסלאמית עולמית
▪  ▪  ▪

ממשלת החמאס יוצאת ביוזמה מדינית, שנועדה לעקוף את "מכשול" ההכרה בישראל. אחמד יוסוף, יועצו המדיני של ראש ממשלת החמאס הציג בראיון ל"גארדיין" הבריטי (31.10.06) את עיקרי התוכנית המדינית של החמאס, שבבסיסה הנוסחה: "הודנה" תמורת שטחים. ממשלת החמאס מוכנה להציע הפסקת אש מוגבלת בזמן למשך עשר שנים בתמורה לנסיגה ישראלית מלאה לשטחי 67', ובכך לעקוף את התנאי המרכזי של הקוורטט, שדרש הכרה רשמית של ממשלת החמאס בישראל כתנאי לקבלת החמאס כגורם מדיני לגיטימי.
בראיון העיתונאי קרא יוסוף, השוהה בלונדון ע"פ הזמנה בריטית לשיחות עם אנשי אקדמיה מישראל, להנהגה הבריטית לקבל את תוכנית ה"הודנה" כבסיס להסדר עם ישראל. הוא ניסה להסביר, כי ההכרה הרשמית בישראל אינה רלוונטית, משום שישראל עובדה קיימת ובגין עמדת הציבור הפלשתיני שלא יקבל בנסיבות הנוכחיות הכרה בזכות קיומה של מדינת ישראל. התוכנית ע"י החמאס תוצג בועידת הפסגה הערבית האמורה להתכנס בדוחא שבקטר בחודש הבא במטרה להופכה מחייבת בהחלטות הפסגה וכחלופה ליוזמת השלום הערבית מפסגת ביירות במרץ 2002 שדיברה על הכרה בישראל וכינון "יחסים נורמאליים עימה".
זו איננה תוכנית מדינית אלא תוכנית הונאה מדינית, באמצעותה מנסה החמאס להוליך שולל את המערב על-מנת להחליש את המחויבות לקיומה וביטחונה של ישראל. ממשלת החמאס מנסה להיבנות מדינית מחוסר התוחלת שבסכסוך הישראלי - פלשתיני, בו אין באופק פתרון מדיני שיבטיח יציבות לאורך זמן, וגם אין בנמצא פתרון צבאי בידי צה"ל שיכריע את הפלשתינים וידרבן אותם להשלים עם קיומה של מדינת ישראל. היא מעוניינת אפוא מעוניינת לקבל נכסים אסטרטגיים עבור התחייבות ל"שקט זמני" בטרור ובאלימות, או במילים אחרות, רוצה לקבל תשלום במטבע קשה עבור "שירותי פרוטקשן" לתקופה מוגבלת.
מתק השפתיים של החמאס נועד מלכתחילה ליצור רושם מוטעה, כאילו יש לה לכאורה עניין בדו קיום, וכל אשר נדרש הוא להכשיר את הלבבות בציבור הפלשתיני למציאות כזו באמצעות ה"הודנה". היגיון דומה זה הנחה את אדריכלי אוסלו, ואולם הפעם, המנהיגות הפלשתינית חושפת שוב ושוב בגלוי את מטרותיה האמיתיות - ניצול ה"הודנה" לצורך התבססות צבאית ושיפור עמדות לקראת המערכה המכריעה לשחרור "פלשתין ההיסטורית". מסרים אלה עומדים ביסוד החינוך המוענק לילדים הפלשתינים במוסדות הממלכתיים ובמערכת החינוך העצמאית של החמאס תחת הכותרת "הג'יהאד וההקרבה הנפש למען אללה הן פסגת שאיפותינו" ו"ג'יהאד - ניצחון או מוות למען אללה". מסרים אלה מחנכים את הדור ל"שלום", אבל "שלום" במשמעותו האיסלאמית מבית מדרשם של האחים המוסלמים והחמאס. הווה אומר: "שלום" המבטא סדרי שלטון איסלאמיים, בהם הכופרים אחת דינם הוצאה להורג, וגורלם של היהודים להיות מושפלים עד שלב הגאולה, בו יושמדו כולם, עד האחרון שבהם, בידי המוסלמים.
הצביעות של ממשלת החמאס כה רבה, שאין היא נרתעת מלבקש סעד מדיני וכלכלי ממדינות אירופה ובה בעת להטיף למהפכה איסלאמית עולמית שתביא לכיבוש אירופה ולמהפכה לאיסלאמית עולמית. מול כוחות הטרור והאיסלאם הרדיקלי החשוך נדרש לשנות את כללי המשחק ולהיזהר שלא ליפול למלכודות דבש. לגורמים אלה, החותרים בדומה לכוחות אפלים מן העבר להשתלט על העולם, יש להתייחס כ"אויבים" על כל המשתמע מכך. ואשר לישראל, מול "יוזמת ההונאה" ראוי שתאמץ תוכנית מדינית דומה לזו של החמאס: להציע לפלשתינים "הודנה" לעשר שנים על בסיס קווי הגבול הקיימים, הכרה בישות הפלשתינית כעובדה קיימת ואי הכרה בזכותם של הפלשתינים למדינה.

המאמר התפרסם בבלוג הפורום האסטרטגי של המרכז הירושלמי (www.jcpa.org.il)
תאריך:  05/11/2006   |   עודכן:  06/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חמאס - ההונאה המדינית
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
The reality as it is ל"ת
A M Roll  |  6/11/06 10:31
2
השמאל - מוכר אותנו!! ל"ת
ועד הקבוצניקים  |  6/11/06 11:42
3
יפה אמרת!! דחוח לראשות הממשלה!!
רק אתה יכול  |  6/11/06 19:39
4
דחוח-הלוי לנשיאות ישראל!!
משקף את המגוון התרבותי  |  6/11/06 21:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב לוין
חוק הוא לא דבר עליון. מוסר הוא דבר עליון. מדינה שאין בה צדק לא שווה ולא ראוי להתייחס לחוקיה. מדוע הייאוש של העובדים בסדום הישראלית אף פעם לא נעשה יותר נוח על שביתת העובדים הארעיים בנתב"ג.
שלמה אידן
ישראל טועה בהתנהלותה המוסרנית. במקום לשלם בחיינו, חיי אזרחים וחיילים, כדי למנוע פגיעה בעם אויב הנלחם בנו ללא כל מעצורים - צריכים להחיל הפתגם העתיק: "עניי עירך קודמים". על כל קסאם המשוגר לעברנו למטרת רצח, צריכים להחריב בית
אריה דרוקמן
גלית פיין
אברהם דורון
דוח העוני, שהתפרסם לאחרונה בארץ, לא הזיז לאיש. לתקשורת נמאס מהנושא הלעוס לעייפה הזה, ופסטיבל העוני בתקשורת, שבעבר נמשך יומיים-שלושה, התקצר ליום אחד בלבד. ועל-רקע שאננות זו של התקשורת ושל רוב הציבור השבע והמדושן עונג, הולכים העניים מדחי אל דחי בעידודה של הממשלה הזו, כמו של קודמותיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il