X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני פונה אל הציבור הדתי ואל הציבור ההומו-לסבי, כחילוני לשעבר, בעל תשובה המקורב לציבור החרדי ומכיר טוב את שתי העולמות
▪  ▪  ▪

בקרוב מאוד תהיה קהילה מאוכזבת במקרה הטוב ובמקרה הרע שתי קהילות מאוכזבות. קיום המצעד יפגע קשות ברגשות העולם הדתי ולא רק הדתי יהודי אלא גם הדתי נוצרי והדתי מוסלמי, לעומת זאת ביטול המצעד יפגע קשות בשאיפותיהם של הקהילה המתכוונת לממש מצעד זה.
קיימת אפשרות נוספת והיא קיום של המצעד שיהיה מלווה באלימות נוראה, ובפגיעות בנפש וברכוש. מצב זה למעשה יהיה הפסדם של כולם.
זה לא סוד שכאדם חרדי אני מתנגד למצעד ואף כואב לי על חילול עיר בירתנו הקדושה, עם זאת צר לי על חוסר הבנתם של רבים בציבור שלי [לא כולם] את הציבור החילוני ככלל וההומו לסבי בפרט.
נכון, על משכב זכר כתוב בתורתנו הקדושה: "מות יומת". נכון, עבירות מסוג זה הביאו לנו את המבול בתקופת נח. נכון, הפתיחות ליחסים מסוג זה הם רק דוגמא אחת למצבו הירוד של הדור ופתיחות זו עשויה להביא לאסונות כבדים על עמנו חלילה וחס [על-פי ההשקפה הדתית וגם החרדית שאני מאמין בה].
אני זוכר שפניתי לאדם בבני ברק והבעתי בפניו את החשש לאלימות בירושלים ויותר מכך לשפיכות הדמים שעשויה חלילה לפרוץ. הוא לא התבלבל, אף לא לרגע אחד, והזכיר לי כיצד פינחס לימים אליהו הנביא זכור לטוב הרג בלי פקפוק את אחד מראשי השבטים שהעיז לצאת עם גויה בפומבי.
אני לעומתו התבלבלתי ואף ליותר מרגע אחד אף על-פי שחשתי כי תשובתו אינה מספקת, אך תשובה לדבריו מצאתי רק לאחר שנפרד ממני אותו אדם לשלום: נכון, פינחס נהג בזמנו כפי שדרש חברי לנהוג גם כיום ונכון לא פחות כי צדק פינחס במעשיו שהצילו את עם ישראל. עם זאת, מה שהיה נכון בזמנו איננו נכון ואפילו טעות שתביא לאסון אם יבוצע גם כיום.
אני רוצה להזכיר כי הדור של פינחס היה דור יוצאי מצרים שחזו באופן תמידי בניסים גלויים וברורים ואף ראו בעיניהם [או היו דור שני של אלו שראו בעיניהם] את התגלות השכינה במעמד הר סיני. אדם החוטא בדור שכזה איננו שוגג אלא הוא גרוע ממזיד, הוא חוצפן חסר תקנה וכפויי טובה של ממש כלפי בורא העולם.
רבים בציבור שאינו מקיים תורה ומצוות בדור זה לעומת אותו הציבור בדורו של פינחס נחשב בעולם הדתי כתינוק שנשבה. אינני יודע מה מקור שם זה אך הכוונה במילים תינוק שנשבה היא לאנשים שאינם אשמים בחוסר ידיעת האמת בשל התרבות הסובבת אותם, ובשל החינוך שקיבלו וגם היחס אליהם בשמיים יהיה בהתאם.
לא!!! לא כל אחד שאינו מקיים את תורתנו הקדושה זוכה אוטומטית לתואר הנכסף שהוא כביכול מאין פטור לקיום תורה ומצוות חלילה וחס. הרי על האדם לברר, להקשיב, להתעניין ולהתייחס ברצינות לטענות רציניות ששמע בענייני יהדות. למעשה אינני יודע אם יש אדם היכול בעולמנו פרט לבורא העולם לקבוע כלפי כל אדם ואדם אם הוא תינוק שנשבה או חוטא, ידוע לי כי היחס לניצולי שואה הינו יחס מתחשב ומבין אך גם כאן לא אטען בוודאות לקביעה חד-משמעית שווה בכל מצב ומצב.
כן. הייתי פעם חילוני והכרתי יותר מהומו אחד והייתי בעדם. צעדות מסוג מצעד הגאווה נתפסו אצלי כדבר מרגש במיוחד. ראיתי בזה כי ציבור שנולד [ולא באשמתו] עם נטיות שונות משלי יכול סוף סוף לחוש טוב עם עצמו בלי שיצטרך להתחבא מכולם ואפילו לצעוק מבלי להתבייש אני הומו ואפילו גאה.
לו הייתי בזמנו כאדם חילוני מתווכח עם אנשים מסוימים ואני מדגיש מסוימים!!! בציבור אליו אני שייך ברגע זה הרי שהרבה היו רואים בי רשע מרושע. רשע מרושע?! כוונותי היו טהורות כל הזמן, כשגיליתי את האמת מבחינתי אף חזרתי בתשובה כיצד אפשר לקרוא לי רשע? יותר מכך. אמר לי מפורשות חרדי החזק באמונתו, שלו היה אדם חילוני ולא מאמין, הוא היה תומך אישית במעשיהם המיניים של המעוניינים לצעוד במצעד.
למעשה הייתי מבקש מכל דתי ודתי ומכל חרדי וחרדי לראות באחינו הטועים [מבחינתנו, שהרי מבחינתם אנחנו הטועים ולא הם] כאחים שלנו לכל דבר ואפילו יותר. דמיינו לכם כי כל אחד מהם הוא אדם כמוני, הפונה אליכם כעת, או כמו אדם אחר שהכרתם שחזר בתשובה, רק שבניגוד אלינו הוא מצוי כמה שנים ואולי כמה חודשים בלבד לפני השינוי הגדול בחייו לקראת הכניסה לעולם הדתי. תארו לעצמכם שאם לא הם אז אולי הבנים שלהם יחזרו בתשובה וחשוב מכך תחשבו על האחריות האישית שלכם בעיכוב החזרה בתשובה שתבוא בשל האלימות.
אבי זכרונו לברכה שהיה אדם מקסים אך לא האמין בצורך לקיים תורה ומצוות והיתה לו אף סיבה שניתנת להבנה כניצול שואה, נכנס פעם בטעות עם רכבו לבני ברק בשבת והותקף ע"י נערים ואף חשש לחייו. אני מוכרח לציין כי מקרה זה הוא נדיר ביותר בבני ברק, אני אישית ראיתי מכוניות נוסעות בבני ברק בשבת ואף בחורות שאינן צנועות כלל מסתובבות ברחוב ואף אחד לא ניסה להתנפל עליהם, יותר מכך גם יצא לי לראות מכונית נוסעת במאה שערים ופרט לצעקה חלושה וכואבת של אחד האברכים לא נעשה דבר כנגד מחלל השבת. למרות שהתנהגות לא ראויה מתבצעת לעיתים נדירות ביותר היא זוכה בדרך כלל לחשיפה רצינית בתקשורת הישראלית ואינה תורמת לכיבוד דתנו הקדושה.
האם יודעים הנערים שהתנפלו על מכוניתו של אבי [שלדעתי מעשם בכלל ביטא יותר רצון להתפרק מאשר כעס אמיתי על חילול השבת] כי אבי ז"ל היה ניצול שואה שחשש לחייו באותו רגע יותר מאשר ביום ממוצע בתקופת השואה? האם אתם יודעים שאני, הלומד כיום במסגרת חרדית ליטאית הוא למעשה בנו של אותו בן אדם? האם אתם יודעים כמה קשה לי לקרב את אמי [שתבדל לחיים ארוכים] ליהדות כאשר המאורע בשבת בבני ברק זכור לה מצוין כיוון שישבה לצד אבי במכונית באותם רגעים? אתם בכלל חושבים שבורא העולם מאושר ממעשיכם? לא!!!!
ראיתי לאחרונה כמה שלטים בעלי אמירות פסולות לחלוטין בבני ברק ואני מוכרח לציין לשם הגינות כי שלטים אלו לא נכתבו בשמם של אף אחד מהרבנים, וההוכחה לכך היא כי לא ניתנה הסכמה מצדם לפרסום בגוף השלטים כנהוג בפרסום שלטים בציבור שלנו. ואגב, גם לשלטים בהם כתובים דברים נוראים ומצוינים בהם המילים: "בשם כל הרבנים" ולא מצוין מי הם אותם הרבנים אין סיבה להתייחס.
הציבור שלנו יודע לזהות את ההבדלים הקטנים אולם מי שאיננו שייך לציבור הדתי חרדי עשויי לחשוב כי שלטים אלו מקובלים על כולנו ומחשבה זאת ודאי צוברת תאוצה כאשר השלטים מכסים את כל הרחובות, אך למעשה יש להבין כי מדובר בקבוצה קטנה וחרוצה המצליחה בשלטיה לכסות אזורים נרחבים. כוונתם אולי טובה אך מעשיהם נוראים ואיומים. על שלט מסוג זה ראיתי את השימוש במילים: "חולי נפש רשעים" ולכך אני חייב להתייחס. אם הציבור ההומו לסבי שייך לקבוצת הרשעים, אז הם אינם חולי נפש. הם למעשה רשעים!!! ואם הם חולי נפש אז הם בהכרח אינם רשעים אלא מסכנים המצויים בקרב אחינו הזקוקים לאהדה וחמלה וודאי לא ליחס אלים.
מחובתי [בעיקר כאדם דתי] לפנות גם לציבור השני, התומך במצעד. גם מכם נדרשת הבנה. הציבור החרדי ברובו מבין כי קיים מצב בו אדם נולד עם נטיות למשיכה חד מינית והתנגדותו למימוש נטיות אלו אינו נובע מחוסר הבנה. צריך להבין כי על-פי ההשקפה הדתית העולם הזה, בניגוד לעולם הבא לא נוצר בכדי לספק את תענוגותינו והוא איננו בגדר של תוכנית כבקשתך ועשה כפי רצונך. להבדיל מהתופעה של המשיכה החד מינית הוכח במדע כי גם הנטייה לבצע פשעים כמו הקלפטומניה והפירומניה היא נטיה גנטית לחלוטין. האם זה אומר שצריך כעת לשחרר את כל הפושעים מבית הכלא לחופשי? לא. אנחנו עדיין מאמינים כי יש באפשרותו של האדם לבחור בטוב ולהתגבר על ייצרו.
להבדיל אלפי הבדלות הציבור ההומו לסבי אינו פוגע בזולת באופן ישיר כמו גנב או רוצח, אם כי אנו מאמינים וזכותנו להאמין בכך כי תופעות מיניות אלו פוגעות בצורה עקיפה בכלל ישראל גם אם לא נראה קשר ברור בין תופעות אלו לפגיעה זו. למעשה הציבור הדתי מאמין כי אדם הנולד עם נטיה זו נדרש מלמעלה להתמודד עם מצבו באותה מידה שאדם אחר החושק לעשן בשבת נדרש להתמודד עם רצונו. לבורא העולם ישנם שיקולים משלו. לפעמים הוא בורא דחף מיני חזק אצל בן אדם מסוים אך גם פגם גופני שלא מאפשר לאותו בן אדם למצוא את האישה שתסכים לספק לו את צרכיו. אנחנו נקרא לזה התמודדות הכרחית לקראת הכל טוב שבעולם הבא וחלק מכם יקראו לזה חוסר צדק בעולם.
אגב ,ולא כאן המקום להתייחס לעניין בפירוט מרבי, תפיסת היהדות את האהבה היא תפיסה שונה מתפיסת העולם החילונית. יותר מזאת, המשיכה הגופנית היא תוצאה ישירה של אהבה אמיתית ומשיכה גופנית ללא אהבה סופה להתבטל לאחר מימושה, אם לא בפעם הראשונה אז בפעם השנייה או השלישית.
למעשה, בעל נטיות להמשך לאותו מין אליו הוא שייך ההולך בדרך התורה, לפי דעתי, יתקשה פחות מהדומה לו בחברה החילונית כיוון שהבנת מושג האהבה מבחינתו שונה לחלוטין מהבנתו של האדם החילוני. שהרי אהבה אמיתית היא היא המביאה למשיכה המינית הטהורה גם אם הבן או בת הזוג נחשבים לאנשים לא יפים ואף מכוערים חיצונית. אהבה אמיתית אגב היא אהבה שמתפתחת כתוצאה מזוגיות בריאה והיא איננה תופעה שתחילתה ב"אהבה ממבט ראשון". נכון, פה ושם צצים גם אנשים בעלי משיכה מינית דומה גם בציבור החרדי. אותם אנשים לדעתי לא זכו להבין או ללמוד מה זאת אהבה או שאותם אנשים נחשפו לציבור החילוני והושפעו ממנו לרעה. בכל מקרה, גם אם טועה אני בהערכתי עדיין מבחינה דתית הציבור ההומו לסבי נדרש להתמודד באיפוק כלפי נטיותיו כפי שטענתי קודם לכן.
נכון אתם טוענים ובצדק כבעלי השקפה חילונית, כי איש הישר בעיניו יעשה ורק שלא יתערב ברצונו של האחר, אולם אנחנו רואים בתופעות אלו את עיכוב המשיח, ואת המקור לפיגועים ולמחלות השונות בציבור. לפי אמונתנו כל היהודים ערבים זה לזה לטוב ולרע והעונש איננו מבחין תמיד בין טובים לרעים וכך גם אנחנו עשויים להיפגע בגלל מעשה בו אין לנו חלק בכלל. [כל עניין העונש והגמול הוא נושא רציני ומעניין שלעולם לא אוכל להתייחס אליו ברגל אחת]. העניין הוא שאיננו רק חושבים שכך הם הדברים. אנחנו למעשה מאמינים ובטוחים שזו האמת באותה מידה שכולנו בטוחים כי לרוב האנשים חמש אצבעות בכל אחת מכפות ידיו ורגליו, לכן קשה לנו כל כך ואנחנו מוחים וכואבים.
הייתי מצפה מקהילה הדורשת שיבינו אותה שגם היא תבין אותנו. ואותנו זה היהודים, הנוצרים וגם המוסלמים. לכן אני מצפה מכם לוותר על המצעד ברחובות העיר הקדושה לרוב רובה של אוכלוסיית העולם.
בכל הדורות סיכנו יהודים את חייהם כדי להגיע ממקומות של שפע לעיר ירושלים ולהפוך בה לחסרי כל. תעצומות נפש כאלו התגלו בזמנים בהם שלטו מדינות אחרות על העיר הקדושה. אותם יהודים יקרים מתהפכים וודאי בקברם כשהם שומעים את כוונותיהם של יהודים רבים לרמוס את קדושתה של העיר הקדושה ועוד בתקופה בה השלטון על העיר מצוי בידי היהודים בעצמם.
אני מבין את הרצון האין סופי לזכות לאהבה בעולם ולהראות לכולם שגם אנחנו פתוחים ונאורים [על-פי תפיסתכם את הביטוי פתיחות ונאורות] כמו רוב המדינות בעולם.
אני רוצה להזכיר לכם כי גם בתקופה שוויתרנו על חלקים מירושלים בתקופת שלטונו של אהוד ברק האהדה אלינו היתה זמנית ביותר. מעבר לכך האהדה הזמנית שתפרוץ אולי בשל מצעד הגאווה תתגמד אל מול השנאה והבוז שייווצר ברוב העולם כיוון שרובם מגדירים עצמם כאנשים מאמינים ולכן גם רובם סולדים ממצעדים מסוג זה. את השלום ביננו לבין המוסלמים ודאי לא נקדם אלא להיפך רק נרחיק. אז תנו למהפכים הנראים מבחינתכם כנחוצים ביותר להתבצע במדינות בהן אין צרות כמו כאן בישראל ותקיימו את מצעדכם בתוך אולם סגור ולא בירושלים הקדושה. ולכם אחי הדתיים ואחי החרדים אבקש להזכיר דבר חכמה ששמעתי לאחרונה: "שום אלימות לא תשנה את נטיותיו המיניות של האדם".
אם דברי אלו ימנעו אפילו הרמת יד אחת אז היה טעם מבחינתי לכתוב את דברי.

בעל תשובה, בעל תואר ראשון במוזיקה מאוניברסיטת ת"א ותלמיד ישיבה.
תאריך:  06/11/2006   |   עודכן:  06/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משני צדי המצעד
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
לדעתי זה שכתב את הכתבה א-י-נ-ו חרדי!!! ל"ת
צדיק גדול  |  6/11/06 10:16
2
Granting equel rights is right-Being proud about--No and No ל"ת
A M Roll  |  6/11/06 10:36
3
תעבוד על מישהו אחר, תחזור באמת בתשובה !
יודע דבר  |  6/11/06 13:47
4
הכותב הינו הומו אשכנזי  ל"ת
מזהה מתרוממים  |  7/11/06 06:21
5
למה כל התגובות פה הן על הכותב?
מיכאל ב  |  7/11/06 07:19
6
הנה, תגובה על תוכן הדברים:
גגגיא  |  7/11/06 08:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ממשלת החמאס פתחה בקמפיין מדיני, החותר לשכנע את המערב ומדינות הליגה הערבית לקבל את עיקרון "הודנה" תמורת שטחים שיחליף את הנוסחה "שלום תמורת שטחים" - הצביעות של ממשלת החמאס כה רבה, שאין היא נרתעת מלבקש סעד מדיני וכלכלי ממדינות אירופה ובה בעת להטיף למהפכה איסלאמית עולמית שתביא לכיבוש אירופה ולמהפכה לאיסלאמית עולמית
יואב לוין
חוק הוא לא דבר עליון. מוסר הוא דבר עליון. מדינה שאין בה צדק לא שווה ולא ראוי להתייחס לחוקיה. מדוע הייאוש של העובדים בסדום הישראלית אף פעם לא נעשה יותר נוח על שביתת העובדים הארעיים בנתב"ג.
שלמה אידן
ישראל טועה בהתנהלותה המוסרנית. במקום לשלם בחיינו, חיי אזרחים וחיילים, כדי למנוע פגיעה בעם אויב הנלחם בנו ללא כל מעצורים - צריכים להחיל הפתגם העתיק: "עניי עירך קודמים". על כל קסאם המשוגר לעברנו למטרת רצח, צריכים להחריב בית
אריה דרוקמן
גלית פיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il