X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רוכבי האופנועים והקטנועים יוצאים למאבק נגד העלאת שיעור פרמיית ביטוח החובה לכלי רכב דו גלגליים. מדובר באחד המאבקים הצודקים ביותר ובעייתם של הרוכבים הינה היעדר הסברה נאותה למאבקם
▪  ▪  ▪

ראשית דבר - הכוונה לייקר את ביטוח החובה לרכבים דו גלגליים נובעת מגירעון "הפול" שיסתכם כנראה, השנה, לפי הפרסומים, ב- 200 מיליון ש"ח בקירוב. "הפול" הינו בעצם שותפות מיוחדת של חברות הביטוח שהוקמה בעיקר לצורך ביטוח החובה של כלי הרכב הדו גלגליים. אם נניח שנתוני "הפול" מדוייקים אזי נגבו מהרוכבים פחות פרמיות לעומת סכומי התביעות ששולמו, או עתידים להיות משולמים. יש להעיר כי בכל הנוגע לנתוני חברות ביטוח מן הראוי לבדוק תמיד את הנתונים בשבע עיניים.
מטענת הגירעון יכול הקורא התמים להסיק את מה שטוענים מנכ"ל הפול והמפקח על הביטוח, היינו שבעלי הרכב הפרטי "מסבסדים" את בעלי האופנועים. ככול שהדבר מתייחס לחשבונאות הפנימית של חברות הביטוח יתכן שהטענה נכונה, אולם אם נתייחס לחשבון הציבורי הטענה כוזבת ומטעה.
חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע כי חובת הפיצוי אינה על בעל רכב שגרם לתאונה באשמתו, או שפגע ברכב אחר. החוק קובע כי כל נפגע רשאי לתבוע פיצוי אך ורק מחברת הביטוח שביטחה את הרכב שבו נהג/נסע.
אין ספק כי רוכבי האופנועים/קטנועים פגיעים יותר ועלולים להיפגע באופן קשה יותר בתאונות. לעומתם נהגי המשאיות ורכבים כבדים אחרים, כמעט ואינם מהווים סיכון ביטוחי, באשר הם כמובן יכולים לדרוס את כל היתר, אך הם עצמם כמעט ולא ייפגעו.
לאור עובדה זאת נקבע הסדר בצו, לפיו כאשר מעורבת משאית בתאונה עם רכב פרטי מבטחת המשאית משתתפת בכיסוי הוצאות פיצוי נפגעי הרכב הפרטי ב- 50%. הצו מנסה לאזן את העובדה שחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים אינו שוקל את הנזק שגורם הרכב המעורב בתאונה לרכבים אחרים. לעומת זאת, כאשר רכב שטח פרטי שמשקלו הוא כ- 2,500 ק"ג פוגש רכב פרטי ופוגע קשות בנוסעיו אין כל הסדר השתתפות בנזק.
בצדק טוענים הרוכבים כי למרות פגיעותם האישית, הרי שפגיעתם בנוסעי רכב אחרים או בהולכי רגל הינה מועטה ביותר ויש לקחת עובדה זאת בחשבון הכולל. בעייתם של הרוכבים הינה שחברות הביטוח והמפקח על הביטוח אינם מודדים את הסיכון לציבור אלא את הסיכון הביטוחי, שהינו נגזרת שרירותית של הוראות חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.
רבים מהרוכבים נוהגים בכלי רכב דו גלגליים שעלותם נמוכה. ייקור חד של תעריפי הביטוח יגרום לרוכבים להעדיף רכישת מכוניות [משומשות] כתחליף. האם באמת אנו מעוניינים להוריד את הרכב הדו גלגלי מהכביש ולהוסיף על בעיית הצפיפות בכבישים, בעיות החנייה וזיהום האוויר. ייתכן מאוד שבעיות אלו אינן מעניינות את המפקח על הביטוח אך הן חייבות לעניין את הציבור בכללותו.
מן הראוי היה שייערך מחקר רציני ובו ייבחנו היטב הנתונים ויישקלו כל הסיכונים אותם יוצרים כלי הרכב הדו גלגליים לעומת התועלת הבטיחותית והסביבתית שבהם. שיקול זה חייב להיעשות על-ידי גוף מחקרי עצמאי ולא על-ידי אימוץ נתונים של חברות הביטוח, שאינם רלוונטיים להגדרת היקף הסיכון לציבור.

תאריך:  07/11/2006   |   עודכן:  07/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צודקים רוכבי האופנועים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
It seems
ClearVision  |  7/11/06 15:54
2
צודק צודק צודק  ל"ת
מילים כדורבנות  |  7/11/06 16:17
3
העלאת המחירים, פרוש אחר!
סתם אחד  |  7/11/06 17:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד איתי בן חורין
יוסי אחימאיר
עו"ד יוסי דר
דיויד גרוסמן יודע טוב מהפלשתינים מה טוב להם. הוא כנראה יודע שהם בחרו בחמאס ברגע של אי שפיות, ולכן יש לעזור להם להחלץ מכתונת המשוגעים הזו
יהונתן דחוח-הלוי
בכנס הרצליה (ינואר 2006) העריך הרמטכ''ל שהחמאס לא יעלה לשלטון, שלא תקום קואליציה ערבית נגד ישראל, ושהסכנה הקיומית הולכת ודועכת - כעת מזהיר צה"ל מהיווצרות איום קיומי למדינת ישראל, ומהקמתה מחדש של חזית מזרחית - האם מערכת הביטחון ערכה תחקיר ובדק בית לבחון היכן שגתה ומי אמור לשאת באחריות לקריסתה של הקונספציה?
אדמונד חסין
תרבות הטראש עדיין לא הכחידה את הזיקה הרחבה למסורת, ובכל זאת, סביר להניח שילדים חילוניים מכירים את גלילאו יותר מאשר את ר' יוסי הגלילי. אדמונד חסין מפנה אצבע מאשימה למערכת החינוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il