X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זכותה של כל קבוצה להביע את עצמה ולצעוד במסגרת החוק. זכותנו לתהות מה המחיר שנשלם עבור זכות זו, והאם הוא שווה את שחרורם של שדים רדומים המאיימים לפרום את המארג החברתי העדין
▪  ▪  ▪

מכל הררי המילים שנשפכו בנושא מצעד הגאווה, אף אחד לא טרח לברר על טיבה של צעידה זו. כיצד תהלוכה ססגונית של כמה ק"מ ברחובות ירושלים מקדמת במשהו את זכויותיהם של אותה קבוצה? כמה הישגים מפוארים ניתן לזקוף למצעד הקודם, שהתקיים בשנה שעברה בירושלים?
אז נכון, מותר לכל קבוצה בישראל להביע את עצמה, כולל ארגון האינסטלאטורים בישראל, כל עוד מדובר באירוע חוקי ומסודר, כיאה לדמוקרטיה איתנה. אבל, וזה אבל גדול מאד, לא מדובר כאן באיזו הפגנת מחאה דחופה, עיין ערך הפגנת האתיופים שרתחו על ששפכו את דמם. מדובר בהפנינג נחמד של קבוצה מסוימת המבקשת להזכיר את קיומה מעת לעת.
אין כאן ניסיון של סתימת פיות, ומכל הפולמוס הסוער לא נשמעה מילה לגבי זכויותיהם או חובותיהם של אותה קבוצה. זהו אירוע שאופיו, תכניו ומשמעותו, עבורי ציבור גדול בירושלים כמוהו כהכנסת מחט לתוך העין.
כעיתונאי חרדי, אני מבין את הקושי של ציבור גדול להבין על מה המהומה, ומדוע מחלקת התברואה של ירושלים צריכה לחדש את מלאי פחי הזבל בשכונות החרדיות, רק מפני שבכמה רחובות הסמוכים לגן הפעמון מתקיימת תהלוכה ססגונית כלשהיא. נוח לכנות את המפגינים כחוליגנים ופלנגות של טרור, מה גם שחלקם אכן כאלו.
המלחמה האחרונה בלבנון, על הרוגיה הרבים, והפצצה האירנית העושה צעדי ענק אל האופק הישראלי, מורגשים ומדוברים היטב ברחוב החרדי. בחברה זו, לכל אירוע יש משמעות ולא לא התרחש "סתם כך". כאן מדברים בגלוי על פעמי הגאולה המתקרבים, וריסוק גאוותו של צה"ל כמו האיום הגרעיני המרחף מעל לראשנו הם אות ברור שהסוף קרב. נגזרת אופרטיבית - התעוררות לתשובה בדברים החלשים, בניהם "מככב" נושא הצניעות - נושא שמנהיגי המגזר מגירים זיעה בכדי לסתום את הפרצות ההלכות ומתרחבות בתוכינו.
ובתוך התמונה המייסרת הזו, לפתע רוצים להכניס לתוך ירושלים הקדושה מצעד ראוותני שכל מהותו, בעינינו, הוא רמיסת ערך המשפחה והצניעות, וקידוש ההפקרות והזנות כאידיאל בפני עצמו. במילים אחרות: ריסוק עמוד השדרה של החינוך החרדי והיהודי לתולדותיו.
באותו רגע, הכול משתחרר. ייסורי התשובה והחרטה שנצברו מהאירועים האחרונים מקבלים לפתע גוון ממשי ומתנקזים לצורך אחד ודחוף: לעצור את מופע המרד הגדול בבורא עולם בתוך ירושלים.
יתכן והדברים נשמעים מעט תלושים לאוזניים חילוניות, אך הם קרקע המציאות ברחוב החרדי. בנושא זה גם לא נדרשים הסברים או פשקווילים. זה כה ברור ונהיר, שכמו לפי קוד סמוי מוציא את כולם לרחובות.
בפרשת דרכים זו, דרוש שיקול דעת של מנתח כשבידיו אזמל חד. אין כאן שאלה של מי צודק. יש כאן דילמה פשוטה: האם נכון להפר את מארג החיים הכה סבוך ומורכב הקיים בבירה למען תהלוכה לגיטימית, אך כמוה כפיל בחנות החרסינה הירושלמית.
הויכוח יצא זה מכבר מהתחום הצר של זכויות ומעמד אתה קבוצה, ונמהל בחדווה במאבק האיתנים העתיק בנושא דת ומדינה. השדים שבמהלך השנה נמצאים בבקבוק ומידי פעם מציצים החוצה, כעת מאיימים לפרוץ החוצה במלא מפלצתיותם ולהעלות בנפט וצמיגים בוערים את מגדל הקלפים העדין שניסינו לבנות כאן חמישים שנה.
עם יד על הלב, זה כדאי?

אשר מדינה, כתב בכיר בעיתון "בקהילה", לשעבר עורך העיתון "יום ליום".
תאריך:  08/11/2006   |   עודכן:  08/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צועדים לאן?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
NO-It is not worth it ל"ת
A M Roll  |  8/11/06 09:38
2
כן - כדאי!!!
אזרח המדינה הדמקורטית  |  8/11/06 10:18
 
- ממש - תמות נפשי עם פלישתים ?
אזרח הרוצה להתקיים  |  8/11/06 14:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' סטנלי פישר
נאום נגיד בנק ישראל בכנס שדרות לחברה [ט"ז בחשוון תשס"ז, 7.11.06]
אריק באך
לבית המשפט העליון יש את כל המצוקה הדרושה כדי לבגוד בציבור הסוגד לו באמונה עיוורת כעגל הזהב של היהדות המודרנית, ולהתכופף בסאלטה הילכתית לאחור ולפסול את קיומו של מצעד הגאווה - כדי להחניף לציבור החרדי והדתי והימני ולזכות בתמיכתו
פרופ' משה שטרנפלד
כידוע, ההתקרחות שכיחה יותר אצל גברים    אם חובשים אביזר הדוק מדי לקרקפת, התוצאה יכולה להיות אובדן שיער    ישנן תרופות אשר עלולות לגרום לנשירת שיער
דניאל (דני) כהן
האבות המייסדים בוודאי מתהפכים בקברם נוכח מדיניות האפליה הממוסדת של יהודי אתיופיה. לו היו כאן היו יוזמים מפעל העפלה שחורה של אחינו במטרה לשבור את מדיניות הסגר והמכסות של ממשלת ישראל
שימי קדוש
במאמר זה אנסה להציע עמדה שונה, הבאה לתאר מנקודת מבטי, כי למעשה "הקרב" על הפרטת מערכת המשפט בישראל כבר הוכרע, והלכה למעשה אנו עדים להליכים רבים ההופכים את המערכת המשפטית למופרטת דה פאקטו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il