X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ח"כ מיכאל איתן הוא מהלוחמים הגדולים בשחיתות ל- Nfc הוא אומר כי לדעתו איש ציבור הנחקר אינו צריך להתבייש בכך כמו כן, הוא תוקף בחריפות את בג"צ על האקטיביזם השיפוטי בו הוא נוקט כמספר שנים
▪  ▪  ▪
ח"כ מיכאל איתן

ח"כ מיכאל איתן (ליכוד) נחשב בעולם הפוליטי כאדם ישר הנלחם בשחיתות בכל דרך אפשרית. מלחמתו גבתה אף קורבן אישי כאשר נמנע ממנו להצליח בפריימריז במפלגתו וכך להתברג גבוה יותר ברשימת הליכוד לכנסת, עובדה שלא מנעה ממנו קדנציה שביעית בכנסת. בריאיון ל- Nfc מספר איתן על תחושותיו נוכח פרסום מדד השחיתות העולמי, מצבו של הנשיא קצב, הרעיונות לשינוי שיטת הממשל ואף על תמיכתו במתן זכות בחירה לישראלים החיים מחוץ לישראל.
"אתמול התפרסם מדד השחיתות בדירוג העולמי ומסתבר שאנחנו במקום ה- 34 וזה דבר מביש", אומר איתן. "אני לא מאשים את הפוליטיקאים אלא את הציבור. כולם עושים קולות כאילו נאבקים בשחיתות, אבל לציבור לא כל כך אכפת. הציבור נגד השחיתות שמשתוללת במפלגה השנייה. במפלגה שלו, אין לו בעיה שיש שחיתות. יש כאן משהו בתרבות שלנו שקשה לנו להילחם בדברים האלה".

אני בעד מערכת משפט חזקה שתרסן את השלטון

בהתייחסו לפרשת הנשיא קצב, אמר ח"כ איתן כי "לא הגיוני שנשיא יצטרך להתפטר לגמרי אם הגישו נגדו תלונה. חוק יסוד נשיא המדינה קובע שלבית המשפט אין סמכות להביא לפיטוריו של נשיא המדינה".
באותה הזדמנות מוצא איתן גם את הדרך לתקוף את דרכו האקטיביסטית של הבג"צ. "השופטים טוענים כי אין הם עומדים בלחץ התיקים הרבים ואני טוען כי אם לא יתעסקו בעניינים בהם אין הם יכולים להשפיע, בעניינים בהם אין להם סמכות, יהיה להם את הזמן להתעסק בתיקים הרבים המתדפקים על דלתו של בית המשפט".
הוא הסביר כי "אני בעד מערכת משפט חזקה שתרסן את השלטון, כלומר את הממשלה והכנסת. אבל הגיע הזמן שגם בית המשפט ירוסן. הכל במידה ובמגבלות החוק ואסור לשכוח שגם הבג"צ כפוף לחוק".
"אחת הסיבות שאני תומך בחוקה קשורה בחשש לאנרכיה בין הרשויות השונות בישראל. אין בעולם דוגמא קרובה לעוצמות העצומות המרוכזות ברשות השופטת כמו במדינת ישראל. לבית המשפט הרבה סמכויות והוא מתחיל לאבד את סמכותו".
ח"כ איתן מציע לחזק את הרשות המבצעת. "הכנסת אינה חזקה בתחום המקצועי בו היא צריכה לעסוק. כל ראש ממשלה בשנים האחרונות חושש מהכנסת משום רצונו לשמר את הרוב הקואליציוני".

חקירה זה לא דבר שצריך להתבייש בו

"המבקר הנוכחי הוא אגרסיבי יותר בביקורת והוא תקשורתי. היום אי אפשר לעשות כלום בלי תקשורת", הוא קובע. "למבקר הקודם היו המון דברים אך הוא אמר משהו ונבהל מעצמו במקום להילחם ולקרוא לתקשורת. הדוחות שלו נערמו, השחיתות גאתה".
"חקירה זה לא דבר שצריך להתבייש בו. חקירה זה לא כתם, זה דבר מצוין. אין שום בושה בחקירה, הבושה היא למנוע את החקירה או לעצור את החקירה. יש הבדל בין חקירה להגשת כתב אישום".
עוד אמר כי "כתב אישום אינו הופך אדם לאשם אלא מה, כאשר נכתב בכתב האישום כי מדינת ישראל נגד פלוני, לא יכול להיות שמדינת ישראל המשוכנעת שפלוני לא בסדר ובמקביל הוא מייצג את ישראל בתפקיד כזה או אחר. כאשר מוגש כתב אישום, על איש הציבור להשעות עצמו".

לציבור אין אמון בכנסת

לכנסת יש שני תפקידים. לחוקק חוקים ולפקח על עבודת הממשלה. ח"כ איתן טוען כי את רוב עבודת החקיקה עושה דווקא הממשלה. "לצערי הרב, מעט מאוד חברי כנסת עוסקים בחקיקה ובבקרה. אני לא מתנגד שבמליאת הכנסת חברי כנסת יצביעו בלי שיבינו על מה הם מצביעים. מי שמבין מה זה פרלמנט, יודע שזה בלתי נמנע שחברי כנסת יצביעו על נושאים בהם אין להם הבנה של כל מאת האחוזים".
לטענתו, "מספיק שלפחות עשרה חברי כנסת ישבו ויבדקו וידעו על מה מדובר כלומר חברי ועדות הכנסת השונות. הבעיה היא שלפעמים אין אפילו שלושה חברי כנסת שיודעים על מה הם מדברים וזה האסון הכי גדול".
סיבה נוספת לאי עבודתה הראויה של הכנסת לפי ראייתו של איתן מתייחסת למספר חברי הכנסת. "הכנסת בישראל מחוקקת לשבעה מיליון אזרחים ויש לנו 120 חברי כנסת. אנחנו הפרלמנט השני הכי קטן בעולם וזהו לא מצב טוב. אני לא קורא להגדיל את מספר החברים במשכן משום שלציבור אין אמון בכנסת. סיבה נוספת היא שאני לא יודע איזה סוג של אנשים ייבחרו".
מצד שני, מציע איתן לבצע את החוק הנורבגי. "כך נגדיל את כמות חברי הכנסת ותעשה הפרדה בין הרשויות. הרשות המבצעת תקבל יותר כוח והכנסת תוכל להתמקד בפיקוח על פעולות הממשלה ובחקיקה".

מתי יצאו הפרופסורים נגד פוליטיקאי מושחת?

אולי כחלק מאותה תרבות עליה מדבר חבר הכנסת, פורסם השבוע גילוי דעת על-ידי חמישה פרופסורים המגנים את חקירות ראש הממשלה אהוד אולמרט. לטענת איתן, "הגענו למצב שחמישה פרופסורים למשפטים שצריכים לחנך את שומרי החוק, מפרסמים מכתב לא מבוסס ורדוד שכל מה שעולה ממנו זה רדיפה אישית ואינטרסנטית. מתי אותם חמישה פרופסורים יצאו נגד פוליטיקאי מושחת? מפריעה להם הביקורת על השחיתות ולא נגד השחיתות".
עוד אמר כי "הפרופסורים באים בטענות שהמבקר הדליף מידע לתקשורת. אני חושב שפרופסורים למשפטים המאשימים בהדלפה, צריכים להביא דוגמא. הם לא מראים אפילו מקרה אחד בכרוז הגדול שלהם שהיתה דליפה ממשרד המבקר".
בהתייחסו לחקירות נגד ראש הממשלה, אמר כי "יש אנשי ציבור שאף פעם לא הפריע להם שום חקירה. למשל, יוסי שריד, בן דורו של אהוד אולמרט בפוליטיקה הישראלית. שניהם נכנסו לפוליטיקה באותה תקופה ואף פעם לא שמעתי שיוסי שריד מתלונן על חקירות נגדו".
איתן ממשיך ותוהה לגבי אולמרט. "אדם מגיע לפוליטיקה ללא רכוש בכלל וללא תקציב לקנות דירה אחת וכל החיים שלו חי על תלוש המשכורת של הציבור. נכון שתקופות מסוימות לא היתה מניעה חוקית שאדם המתפקד כחבר כנסת יוכל גם עסקים אך רוב הזמן היו הגבלות ובכל מקרה, תמיד הוא היה אמור להקדיש את מרב זמנו למען הציבור. בשביל זה הוא קיבל משכורת. והנה מתגלה שהבן אדם הזה הוא מיליונר כבד. איך הוא עשה את הכספים האלה? מוכר וקונה דירות, בין חבריו".
לכן, ח"כ איתן טוען כי אותו אדם צריך לתת תשובות. "איפה פה הבעיה? על מי מקשה חקירת משטרה, על מי שכבר פועל בתחום האפור", שואל ועונה ח"כ איתן. "כאשר אדם אומר שאני לא רוצה שיחקרו אותי, מראה שמשהו לא בסדר".

תאריך:  10/11/2006   |   עודכן:  10/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בית המשפט מתחיל לאבד סמכותו"
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
ח"כ איתן הוא הפרלמנטר הבולט בין
חברי הליכוד  |  10/11/06 13:50
2
גם מיכאל איתן איכזב - בגד במצע, תמך בשחיתות שרון
שלמה אידן  |  10/11/06 14:12
 
- אני מתקשה להאמין שכך כתבת
עזריאל שבתאי  |  11/11/06 01:28
 
- היה חייב להגן על ערכי החוק והדמוקרטיה - אך בחר לא לעשות זאת
שלמה אידן  |  11/11/06 03:10
3
DON'T ACT= WORLD DESTRUCTION ל"ת
EINSTEIN: Those who see the CORRUPTION and  |  10/11/06 17:19
4
בית המישפט לא מתחיל לאבד את עצמו לדעת
רימה ותולעה  |  10/11/06 19:00
 
- אין כמו רימה ותולעה ל"ת
צדקיהו הצדיק  |  10/11/06 23:49
 
- עיסה רעילה
ש. פיינמעסער  |  11/11/06 12:20
 
- כשהשר רמון ניסה למנוע את הבחירה האוטומטית של גב' בייניש
אסתר ק.  |  11/11/06 13:02
 
- צמרת הרע: בית המשפט העליון ובג"צ
וולוולה טרוקסבעטריגער  |  11/11/06 19:44
 
- התגובה שלך מבריקה. ישכוייח. ל"ת
יגאל#כהן  |  11/11/06 17:55
5
הבעיה-תרבות השקר ובריחה מאחריות !
אברום  |  11/11/06 08:59
 
- אין צורך לאבד תקווה
רימה ותולעה  |  11/11/06 18:04
6
CORRUPTION starts in JUDICIAL system ל"ת
NAPOLION B  |  12/11/06 01:38
7
MIKI EITAN DIDN'T ACT TOO...!x
AS COMMITTEE HEAD  |  12/11/06 01:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
לאברהם הירשזון לא צריך להגיש עצומה חתומה ע"י רבבות למען תיקון העוול לניצולי שואה    הוא יודע שהם שרידים למיליונים לא חתומים, לשכול, לשוד ולשבר בת עמי, ויש להם קבלות על מעשיהם למען מדינה זאת שלמענה לחמו ונפלו ובאדמתה נקברו וייטמנו
רוני אלוני סדובניק
רמטכ"ל שעסוק בלהגיב להאשמות סביבו אינו טוב לנו כרגע, אנו זקוקים לדם חדש בכיסא שבראש השולחן הארוך במטכ"ל    אנו רוצים עכשיו ראש מטה כללי חדש, שלא יבזבז זמן על מציאת האשמים, אלא ירתום את כל המערכות ללמוד מהטעויות ולהתכונן מהר מהר לאם-כל המערכות העומדת לפנינו
טלי רווה
בצעד חריג אישר ביהמ"ש אימוץ פתוח בו תוכל המשפחה הביולוגית לשמור על קשר עם הקטין שנמסר למשפחה מאמצת    אמת המידה המנחה את בית המשפט שעה שעליו להכריע בין אימוץ סגור לאימוץ פתוח היא זו של טובת המאומץ
נסים ישעיהו
אברהם הירשזון
נאום בוועידת ראש הממשלה לייצוא ושיתוף פעולה בינלאומי 2006 [י"ז בחשוון תשס"ז, 8.11.06]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il