X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שתי קהילות פגעו זו בזו וכעת מתפנות לחשבון-נפש ההומו-לסבים והחרדים להבדיל אלף אלפי הבדלות?
▪  ▪  ▪

אפילו לחינוך הטהור, כפי שמכנים אותו החרדים, יהיה קשה להשתקם מהמשקעים שהותיר מצעד הגאווה בקרב הנפשות של הילדים הרכים. נושא ההומוסקסואליות, שעד כה כלל לא עלה על-דעתו של מישהו להזכירו, צף בבת אחת, וסחף אליו את הרחוב החרדי כולו. איש לא נקב בשם המפורש. מפגן התועבה, המצעד שבא לטמא את ירושלים, מצעד המתועבים היו השמות היותר עדינים שבציבור החרדי השתמשו כדי לתאר את שעתיד להתרחש.
לא במהרה יגלידו הפצעים וספק אם להומואים יעניקו אי פעם מחילה. על מה ולמה המהומה, שואל כל ילד חרדי. הקטנים מסתפקים בתשובה "טומאֵה", אבל הבוגרים יותר שואלים: "טאטע, ווס איז טומאה?". להם כבר מסבירים על דרך השלילה. שהרי משכב זכר אינו דבר שלא קיים. אפילו בפרשת השבוע, שכל עניינה מעשי סדום ועמורה, מצוין שמעשיהם כוללים הומוסקסואליות, ולמחוק מהתנ"ך לא בא בחשבון.
גם בקהילה החרדית יש הומוסקסואלים, אך ההתייחסות אל התופעה היא כאל מחלה שצריך לרפא, וודאי שלא לדבר על כך בפומבי או להפגין זאת בראש כל חוצות. במשך זמן ארוך התעלמה העיתונות החרדית מהנושא לחלוטין, אך כאשר הרחוב געש לא יכלו עוד לעצום עיניים. מלבד עיתון "המודיע" שגם בעיצומן של המהומות לא כתב על כך מילה, בהוראת האדמור מגור, כל העיתונים החרדיים ותחנות הרדיו, דיברו על המחאה נגד התועבה.

ממצעד גאווה לעצרת השפלה

גם הקהילה ההומו-לסבית בישראל יצאה קרועה. מזה שנים קיימים שם מאבקי כוחות, וקשה היום לומר כי מדובר בקהילה. תוכנית ה"התכנסות" שנגזרה עליהם במתחם סגור כמו חיות בכלוב, לא הטיבה עימם וגררה מחלוקות קשות מצד המצדדים באי-ויתור ובאי התקפלות מול המחאות. מיעוט אף ניסה לקיים מצעד אלטרנטיבי ב"גן הפעמון" ומיד נבלם על-ידי השוטרים. בבית הפתוח נושכים שפתיים, ואומרים בחיוך מר כי הם שמחים על כך שבקהילה יש ריבוי דעות ופלורליזם, אך את המחלוקות המרות גם הם מכירים לאשורן.
הם יודעים כי המצעד, שנועד להבטיח להם עוד זכויות ולהגביר את הסובלנות, השיג את התוצאות ההפוכות ומעתה ספק אם יותר להם לקיים עוד אירוע בעיר השסועה. לא זו בלבד, אלא שעל-פי הבטחות גורמים קיצוניים בקרב החרדים המאבק נגדם לא תם, וההומואים בירושלים צפויים לסבול מגל של התנכלויות שעשוי לגרום להם להחליט להדיר את רגליהם מעיר הקודש.
עד כמה יקדם המצעד את זכויותיהם? קשה לומר. בישראל, יחסית לשאר מדינות העולם, זוכים ההומו-לסבים והטראנסג'נדרים לעדנה מצד המחוקק, בתי המשפט והתקשורת, וקיום המצעד דווקא בירושלים היקנה להם נקודות חובה ומנות שיטנה ושינאה שלא ידעו מעולם. ההצהרות כי המצעד צעוד יצעד התגלו כנבובות, וממצעד הגאווה העולמי קיבלנו עצרת השפלה.
בסופו של דבר מי שהציל את ירושלים ממלחמת אחים עקובה מדם היתה דווקא השכנה עזה, וההינתקות ממנה. מתברר, שכאשר היהודים מתכתשים ומתכסחים - יש תמיד מישהו שאפשר לסמוך עליו שיציל את המצב.
אז יאללה, הנייה, תבוא כל פעם. תודה ושבת שלום.

תאריך:  10/11/2006   |   עודכן:  10/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טאטע, ווס איז טומאה?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה חשוכה ונמוכה ל"ת
דיוגנס  |  11/11/06 13:55
2
עייר דררייר
שולם עליכם  |  11/11/06 15:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי ריבלין
רגע לפני שסיפור היום הפך לתקרית בית חנון, יוסי ריבלין עוד מתפלמס עם הכותרת הראשית של ידיעות אחרונות מיום רביעי שמציעה למי שרוצה לחיות עוד קצת לעבור למרכז הארץ
נרי אבנרי
המשיח שהגיע לשלטון ב-99 רכוב על "חמורים לבנים", מציע את תבונתו המיוחצנת, לרשותו של ראש הממשלה אהוד אולמרט    שובו של המצול"ש, שפחד להתמודד מול פרץ לממשלת ישראל, יוכיח שאולמרט הוא עונש שמגיע לנו...    חבר, אתה לא חסר!
יוסי עבדי
האירוע הטראגי בבית חנון שב והוכיח כי להסברה הישראלית אין אסטרטגיה, אין מדיניות    עדיין לא השכלנו להבין: גם שעות של ראיונות טלוויזיוניים לא יצליחו להעביר את המסר הישראלי    תמונה אחת - זה כל מה שדרוש ; תמונה אחת המציגה את פעילי הטרור יורים מתוך בתי האזרחים בבית-חנון    ומהו "נשק ההסברה" שלנו? הודעות לקוניות
ר. ליבוביץ
ח"כ מיכאל איתן הוא מהלוחמים הגדולים בשחיתות    ל- Nfc הוא אומר כי לדעתו איש ציבור הנחקר אינו צריך להתבייש בכך    כמו כן, הוא תוקף בחריפות את בג"צ על האקטיביזם השיפוטי בו הוא נוקט כמספר שנים
צבי גיל
לאברהם הירשזון לא צריך להגיש עצומה חתומה ע"י רבבות למען תיקון העוול לניצולי שואה    הוא יודע שהם שרידים למיליונים לא חתומים, לשכול, לשוד ולשבר בת עמי, ויש להם קבלות על מעשיהם למען מדינה זאת שלמענה לחמו ונפלו ובאדמתה נקברו וייטמנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il