X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרפואה הסינית מייחסת לכל איבר בגוף את אחד מחמשת היסודות בטבע ואחריות לתפקוד אחר בגוף אני מאמין באיזון הגוף והנפש כדרך הטובה ביותר למניעת כל מחלה
▪  ▪  ▪

מוות בעריסה הוא מונח אשר ניתן ברפואה המערבית לתופעה בלתי מובנת. אין למעשה שום הסבר פיסיולוגי או פתולוגי לתופעה הזו. הספרות הסינית המסורתית כלל אינה מתארת מוות זה, ככל הנראה מפני שהסינים חיו נכון וגידלו את ילדיהם בצורה מאוזנת, מבלי לסבול מהתופעה.
העוסקים ברפואה הסינית כיום, מנסים להבין מדוע התופעה מתרחשת בהתאם לרציונל של הרפואה הסינית, כדי לנסות למנוע מקרים מצערים אלה.
הרפואה הסינית מייחסת לכל איבר בגוף את אחד מחמשת היסודות בטבע ואחריות לתפקוד אחר בגוף. הנשימה לפי הרפואה הסינית, היא באחריות הריאות והיסוד המייצג אותה הוא מתכת. מה שמסוגל להזיק ליסוד המתכת הוא יסוד האש, שמיוחס ברפואה הסינית ללב. הלב אחראי על מכלול הבעיות הרגשיות כי הוא המאכסן של הנפש והנשמה. לכן, כשרופא סיני רוצה לבדוק ממה נובעת בעיית נשימה, הוא יבדוק ראשית את הלב ואת הצד הרגשי של המחלה.
הכבד שותף גם הוא לבעיית הפסקת הנשימה. הוא משויך ברפואה הסינית ליסוד העץ, שנחשב לאמא של האש. ככל שהעץ נשרף יותר טוב הוא מביא לאש יותר חזקה. והעץ כאמור תלוי במים. יתכן מצב בו האש שמקורה בלב תתיך את המתכת ואז הריאות למעשה אינן מתפקדות ומצב הנשימה מדרדר. מרבית המקרים הללו עושים בעיות בנשימה, כמו אסטמה ורק המיעוט הזעיר ביותר יכול להגיע לדום נשימה.
כיצד אנו כבני המערב יכולים לנסות ולהתמודד עם המפגע הנסתר והנורא? אני מאמין באיזון הגוף והנפש כדרך הטובה ביותר למניעת כל מחלה. כאשר נאפשר לגוף לחיות בלא עומס על מערכות ואיברים שונים, התינוק או הילד הקטן לא יעמדו בפני משברים נפשיים קשים, הילדים יגדלו בצורה הרבה יותר בריאה והסכנה לתופעה כמו זו של מוות בעריסה תהיה נדירה ביותר.
אנו כהורים משפיעים על ילדינו במידה ניכרת למדי. עלינו לטפל בבעיות הנפשיות שלנו. לא להניח למתח, לאי-השקט ולבעיות רגשיות לא פתירות להתקיים בתוכנו. האמהות חייבות לדעת כי מזונות מסוימים שאינם טובים לתינוק היונק, אסורים עליהן, כי האם מעבירה את התדרים הבעייתיים של המזון אל התינוק בתהליך ההנקה.
גם הרגשות של האם משחררים חומרים ביוכימיים אשר משפיעים על התינוק היונק. המניעה היא התרופה הבדוקה ביותר לאחת מהתופעות הנסתרות והמאיימות ביותר על כל הורה. שומה עלינו כהורים לטפל בעצמנו גם למען עצמנו וגם למען ילדינו.

פרופ' משה שטרנפלד הינו מומחה לרפואה פנימית ולרפואה סינית
תאריך:  12/11/2006   |   עודכן:  12/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מניעת מוות בעריסה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נא לפתוח
דודי ד  |  12/11/06 23:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
הנשיא איננו יכול להיתלות בסע' 13 לחוק יסוד הנשיא. שכן סעיף זה מעניק לנשיא חסינות מלאה - כולל פטור מלהשיב לעתירה - רק לגבי מעשים הנעשים מכוחה של המשרה, אך לא לגבי עצם זכותו להחזיק במשרה עצמה
ד"ר יצחק קליין
ישנם כמה מאפיינים של תרבות בניוון. אחד הוא כינון יום חג ציבורי המוקדש לשנאה. עוד אחד הוא אבדן הפתיחות והמשמעת האינטלקטואלית, היכולת להתייחס ברצינות לעמדות אחרות, בין אם אלו העמדות של החמאס ואש"ף, ובין אם מדובר בעמדות של יריבים פוליטיים מבית
אברהם שרון
היתה לאמריקנים מלחמה והם השתמשו בה במקום ובזמן הלא נכונים. מי אחראי למחדל המודיעיני הזה? האם אותרו אשמים? האם גנרלים ואדמירלים שילמו בתפקידיהם ונשלחו, מודחים, בבושת פנים אל לשכת השחרור?
דניאל (דני) כהן
המעבר של בכירים מהמגזר הציבורי לחברות פרטיות שהושפעו מהחלטותיהם, ללא כל תקופת צינון, הוא בלתי נסבל ומעלה צחנה של שחיתות. בנסיבות המשפטיות הנוכחיות אולי זה כשר, אבל בוודאי שזה מסריח
עו"ד אברהם פכטר
אוסף כזה של פרשיות, שחיתות, קומבינות שתדלנות פוליטית, פרסומים מלשכת מבקר המדינה, חקירה בעייתית מגמתית של שר משפטים, עם ריח לא טוב של חשד לפגיעה במוסדות שלטון ובשלטון החוק ע"י פרקליטות משטרה - מזמן לא חווינו במדינתנו מוכת חקירות ופרשיות. עת לעקור נטוע - אם הוא חולה או פגום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il