X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דני כהן מתקומם בעקבות החלטת שופטי בג"צ בעתירתו של פולארד וסירובו של ראש הממשלה להעלות לדיון את נושא שחרורו של פולארד במסגרת ביקורו בארה"ב
▪  ▪  ▪

על-רקע מר גורלם של רון ארד, אהוד גולדווסר, אלדד רגב, גלעד רגב וקודמיהם, הפרסומים האחרונים בעניינו של יונתן פולארד מחדדים את התחושה כי נורמה פסולה התפתחה ותפסה לה נחלה בקרב "מנהיגנו" המתנערים מהערך ומהחובה של פדיון השבויים שעשו בשליחות המדינה ומפקירים אותם בידי שוביהם.
היה זה מתסכל לצפות בסרט הלבנוני בו נראה רון ארד בתאו, מדבר, נושם, מעשן... היה מתסכל שמלחמת לבנון השנייה הסתיימה בהסכמה ובנסיגה ישראלית שלא כללה את שחרורם של אלדד רגב ואהוד גולדווסר, ועל תסכולנו מתווספים מדי יום הפרסומים על המו"מ לשחרורו של גלעד שליט. ועוד אנחנו תחת רישומם הקשה של הכישלונות לשחרר את שבויינו ולאתר את נעדרנו, באה הכתבה שהתפרסמה אמש על פרשת יונתן פולארד וחבטה עמוק בבטן. מראה קשה של אדם הנמק בכלא של בת בריתנו, שכל חטאו שעשה בשליחות גורמים רשמיים של ממשלת ישראל, שבהחלטה פרובלמטית הראויה לבדיקה, החליטו לרגל במערכות הביטחון של בת בריתנו האסטרטגית.
תחושה קשה זאת מקבלת משמעות סימבולית מיוחדת כאשר מפעילו ואחד האחראים העיקריים לפרשה זו, רפי איתן, מכהן כשר בממשלת ישראל. וכאילו לא די בכך אנו מתבשרים הבוקר על האטימות המופגנת המוצאת ביטויה בתוכן פסיקת בג"צ בעתירתו של יונתן פולארד כנגד כהונתו של השר הגמלאי רפי איתן. יכול שהיה זה נכון לדחות את העתירה, יכול שיש עילות ראויות רבות המצדיקות דחייתה, אולם מה מצאו להם שופטי בג"צ לגלות אטימות וליתן הכשר להפקרתו ולהתנערות הקולקטיבית מהאחריות לגורלו, כאשר כעילה עיקרית לדחיית הבג"צ קבעו כי: פולארד לא הצליח להוכיח את הטענה לפיה רפי איתן, שהיה מפעילו, נטש אותו והפקיר אותו לחסדי האמריקנים ברגע שנחשף.
ובה בעת אנו מתבשרים כי ראש ממשלתנו, העושה בביקור ממלכתי בארה"ב, חושש מלהעלות את הדרישה בפני מארחו לשחרר של פולארד הנמק בכלא ועלול שלא יזכיר את העניין בשיחותיו. כן, אותם מארחים שדורשים מראש הממשלה, פומבית, ממש בימים אלו, את שחרורו של מרוואן ברגותי, שדם רב של ישראלים מכסה את ידיו.
אפשר להתווכח על ההשלכות ועל המחיר הכרוך "בכניעה" לדרישה לשחרר אסירים ביטחוניים בתמורה לשחרור אסירנו ושבויינו הנמקים בכלאם, אפשר להתווכח על התבונה שבהפעלתו של מרגל במערכותיה של בת ברית אסטרטגית, אולם אין בכל אלו כדי לשחררנו מהחובה המוסרית והביטחונית העליונה לפדות את שבויינו, לפדות את בנינו מכולאיהם.
האם אנו בעידן שבו, העושה בשרות בטחון המדינה, למעשה מהמר על גורלו ומככב בתוכנית ריאליטי אימתנית חדשה: "פראייר, הפקירו אותך!"? תוכנית המבטיחה לו רייטינג, אהדה ופרסום בינלאומיים במידה וייפול ויירקב בשבי?
על-רקע התרחשויות אלו, בעידן "דור הנפלים", האם שוכתבה אמרתו של דוד בן-גוריון והיא מעתה: "תדע כל אם עבריה כי הפקירה את גורל בניה בידי... מושחתים".
איזה מסר יש בהתנערות מהאחריות והחובה לפדות שבויינו? איזה השלכות יש למסר כזה על חוסנה המוסרי והביטחוני של מדינת ישראל?

תאריך:  14/11/2006   |   עודכן:  04/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"פראייר, הפקירו אותך!"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שחרור שבויים
si  |  14/11/06 14:24
2
שחרור שבויים
si  |  14/11/06 14:27
3
You're much more then correct-Corruption is corrupting ל"ת
A M Roll  |  14/11/06 14:41
4
לא יודע אם המדינה הזו נשלטת בידי כת שבתאים
בנימין בר  |  14/11/06 19:57
5
סדום ועמורה. ארץ אוכלת יושביה עם מנהיגים מושחתים ונוכלים ל"ת
צדיק בסדום  |  14/11/06 20:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם ברוד
האם הקשר שלנו לארץ-ישראל הוא אקראי, כי במקרה נולדנו כאן? מדוע ערכים של אהבה לארץ-ישראל, שהיו נטועים בנשמת כל יהודי, כמעט נעלמו מהשיח הציבורי?
נרי אבנרי
מנקודת מבטם של חברי הקהילה ההומו-לסבית, העימות עם החרדים מכיל בתוכו אמירה: אתם לא נחשבים! הכאב שלכם לא מעניין אותנו, ומול רצוננו, אמונתכם מבוטלת!! זוהי ליבראליות סלקטיבית ואגרסיבית
איתן גנור
תנ"צ גולן העידה כי הפעילה מאמצי שכנוע על הבחורה על-מנת שתגיש תלונה, מתוך תחושות אישיות. האם לתפקיד ראש יאח"ה מונתה תנ"צ גולן או גברת מירי?
מוטי פלד
נראה לכאורה שמדינת ישראל מתחילה להיות חממה לפושעים צעירים, המשטרה אינה עושה די, מערכת המשפט מחפפת, ולכאורה בגלל עונשים מגוחכים עד אבסורדים יש לפושעים הצעירים מוטיבציה להמשיך בדרכם הנלוזה ואף להעז יותר
עו"ד גיל מור
תליית הודעת התראה על דלת ביתו של אדם עשויה להוות לשון הרע    בית המשפט: "נעלה מספק, כי הודעה על דלת ביתו של אדם - גם אם אין זה בית-דירות, וגם אם מיקומה של הדלת איננו 'סמוך ונראה' מרשות-הרבים-עשויה להגיע לידיעתו של אדם, זולת הנפגע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il