X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"סקרים זה בשביל להריח - לא לשתות", אמר פרס. אולמרט התעלם מהעובדה שאחוז האלכוהול המצוי בסקרים גבוה, ושתה לשוכרה. כמה ימים אחרי זה התברר לו שהמילים הנכונות שהשמיע בתחילת המלחמה, היו הפרוזדור לתוצאות עגומות
▪  ▪  ▪

הקדמה
לכל אחד מאיתנו יש מאגר מילים אישי. יש אנשים עם מאגר עשיר, וישנם כאלה שאוצר המילים שלהם דל. טעות נפוצה היא, להתרשם מאנשים על-פי יכולתם לדבר. מי ששפתו עשירה, אנחנו נוהגים לחשוב שהוא חכם. ומי ששפתו עילגת, נדמה לנו שהוא טיפש.
האמת אחרת (לא הפוכה): רהיטות היא כישרון לשלוף במהירות מהמאגר האישי "מילים יפות" (מרגליות) או נכונות, ולסדר (לנסח) אותן יפה. דהיינו, להרשים את המאזינים, או הקוראים. כישרון דיבור או כתיבה, כמו כישרון ציור, או פיסול - לא מוכיח יכולת ניהול.
המנהל הטוב ניחן ביכולת לנתח סיטואציה, ולקבל החלטות תוך שיקול דעת - שזה כישרון אחר. כ"א מאיתנו מכיר אנשים מצליחים עם יכולת דיבור פושרת, ואנשים רהוטים עם הצלחה מוגבלת. בהחלט יתכן שאנשים רהוטים יצליחו פחות מאנשים שאינם רהוטים. רהיטות היא כמו יופי - מעניקה יתרון ראשון, אבל לא יתרון אבסולוטי.
שיכור או טיפש
ראש הממשלה אולמרט, שהגיע לכיסאו הרם בזכות האמא של הפוקסים - ידע לומר בתחילת המלחמה את המילים הנכונות. התוצאה: סקרים עם ריח בושם חזק! אלא שהוא עבר על איסור חמור שהטביע שמעון פרס לאמור: "סקרים זה בשביל להריח - לא לשתות". אולמרט התעלם מהעובדה שאחוז האלכוהול המצוי בסקרים גבוה - ושתה לשוכרה. כמה ימים אחרי זה התברר לו שהמילים הנכונות שהשמיע בתחילת המלחמה, היו הפרוזדור לתוצאות עגומות.
כולם מכירים את הקלישאה: "אם שלושה אנשים אומרים לך שאתה שיכור, עדיף לך שתלך לישון". הפירוש: אם אתה משמיע תיאור תלוש מהמציאות, חסוך מעצמך התבזות - ותסתום! היו לו, ליושב בהגה, כמה יציאות שהכניסו ספק לגבי תבונתו, או הבנתו את המציאות. בעיצומה של המלחמה אמר בראיון לטלוויזיה זרה: "הניצחון יזרז את תוכנית ההתכנסות". אחרי המלחמה אמר לבן כספית ולערוצי תקשורת אחרים: "אין ספק- ניצחנו"! תודו שהמילים "אין ספק" מגניבות.
איך הוא יודע שהחיזבאללה הובס? נסראללה אמר!! לפני הנסיעה לארה"ב הוא הזהיר את הצורר האירני: "אירן צריכה לפחד". לשמוע את אולמרט מזהיר את אחמדינג'אד, זה כמו לשמוע ברווז צולע, מזמין סוס ערבי לתחרות ריצה.
תחת הכותרת: "אולמרט הציג לבוש יוזמה מדינית נועזת", הסביר בן כספית את התוכנית ששרת החוץ ציפי לבני כינתה "התכנסות בהסכמה". וזה מה שכתב: "העיקרון הוא ביצוע התכנסות חלקית בהסכמה, תוך מו"מ עם אבו-מאזן, במסגרתה תפנה ישראל חלק גדול מיהודה ושומרון" (מעריב / 15.11.06). במילים פשוטות, מדובר במו"מ מדיני קשה, כשמצד אחד יש את ישראל, שמתכוונת לעקור עוד עשרות אלפים מאזרחיה, ובתמורה, אבו-מאזן יצהיר ש... הוא מסכים. מה אני אגיד לכם - חסר לי לאיי.קיו, עוד אלף, כדי להבין את ההיגיון הזה. אגב, באותה כתבה קראנו הכחשה, אבל מי מאמין לשקרן שהגה את רעיון "ההתכנסות", עוד לפני הבחירות?
צריך לומר לראש הממשלה: נכון, אתה נשמע רהוט, אבל אחרי שניסינו אותך במבחן אמת, אחת משתיים: או שאתה שיכור, או טיפש. אם שתיית הסקרים בתחילת המלחמה, ניתקה אותך מהמציאות, צריך להזכיר לך, ש"אם שותים לא נוהגים". ואם מה שאנחנו רואים ממך, זה למרות שאתה צלול, צריך לומר לך: "אם שוטים, לא נוהגים".
הנח להגה, וחזור לעסקי הנדל"ן. נראה אותך משלם מיליוני שקלים לקבלן תמורת הסכמתו להפקיד אותם בבנק...

תאריך:  15/11/2006   |   עודכן:  15/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אם שוטים לא נוהגים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
נהדר
קורא מרוצה  |  15/11/06 14:02
2
לנרי אבנרי, אני מת עליך. אבל מה עם השוטה שלנו? איך ניפטר ממנו? ל"ת
מיקרוסקופ  |  15/11/06 15:51
3
?You said it loud and clear-Now what ל"ת
A M Roll  |  15/11/06 20:26
4
ראהמ"מ וחבריו לממשלה, צריכים רק השתלת מוח ל"ת
הניה  |  15/11/06 23:09
5
סאחתן על הכותרת. ל"ת
גולשנית  |  16/11/06 17:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יראון פסטינגר
מוטב שהיועמ"ש יקרא לסדר את המערכת בראשה הוא עומד ויבוא חשבון עם כל האחראים לשורת השערוריות שליוו את עבודת הפרקליטות וצמרת המשטרה בעשור האחרון, ואשר גרמו לעיוותי דין קשים והביאו את אמון הציבור במערכות אלו לשפל חסר תקדים
עו"ד אברהם פכטר
האם יש הבדל בין רוצח קטין לבגיר - כן. מה המניעים והסיבות לרצח ואם ניתן להרכיב פרופיל של רוצח או של מסוכנות? יש לתקן את החוק בעניין העונשים, קציבת עונש, שליש, חנינה, מועד שחרור וחופשות
עו"ד יוסי דר
התגלה שהמאהבת של השר מחזיקה מטפלת פיליפינית, וזו זכתה מידי משרד הפנים הבריטי לאשרת ישיבת קבע באנגליה. ואז, איזה עיתונאי אנגלי חקר ומצא, שההליך שבו קיבלה המטפלת הפיליפינית את האשרה הנכספת היה קצר מדי. האנגלים לא צריכים ליותר מזה כדי להשתולל בפאבים
מנדי ספדי
האם לבנון עתידה להפוך לרפובליקה איסלאמית כפי שקורה כיום בדרום לבנון, שהפכה למיני רפובליקה איסלאמית שמנהיגה הרוחני הוא חסן נסראללה הכפוף ישירות לחומיני?
דני וידיסלבסקי
תמיד חלמת על עסק משלך, יש לך את הרעיון, אבל את לא יודעת איך עושים זאת, להלן טיפים שיעזרו לך בניהול נכון של העסק מהבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il