X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לבעלי המפעלים המזהמים יש "צינור ישיר" אל מקבלי ההחלטות במדינה - ותכולת הצינור הזה מושחתת ומזוהמת אפילו יותר מהשפכים שמופנים לנחלי ארצנו מכתב פומבי אל השר להגנת הסביבה
▪  ▪  ▪

שלום לשר גדעון עזרא,
כזכור לך, נפגשנו בדיון בוועדת הפנים של הכנסת, בנושא הזרמת השפכים לנחל הקישון.
"הפרטת" המשרד לאיכות הסביבה
במהלך הדיון הבהרת שאין למפעלים ברירה, אלא להמשיך לזהם את הנחל, וביקשת מהארגונים הירוקים ש"יציעו פתרון טכני". מכיוון שנראה שהתקשית להבין את מה שאמרתי לך בעל פה בסוף הדיון, אחזור על דברי כאן.
אני מהנדס חומרה. תכנון וייצור שבבי סיליקון הוא עסק מורכב ומסובך, מסובך אפילו יותר מטיהור שפכים. למרות זאת, אם החברה שבה אני עובד תמכור לך, חס וחלילה, מעבד פגום, היה סמוך ובטוח שתקבל מעבד חדש, או פיצוי כספי. אנחנו, בכל אופן, לא נבקש ממך "להציע פתרון טכני" לבעיות שלנו. אני לא עובד של המפעלים. שיפתרו הם את הבעיות של עצמם.
כבר בשנת 1994 הגישה עמותת "אדם, טבע ודין" תביעה כנגד "חיפה כימיקלים" (חכ"ל), בשל זיהום הקישון. ב- 1996 פסק בית המשפט כי על המפעל לעמוד בתקנים מחמירים של הזרמת מזהמים. אלא שהמפעל מפר ברגל גסה את פסיקת בית המשפט, וממשיך לזהם את הנחל.
מכיוון שכל התהליכים המשפטיים הקודמים לא הועילו, הגישה השנה "אדם טבע ודין" תביעה חדשה נגד חכ"ל, על-סך 5.3 מיליון ש"ח, על פגיעתו המתמשכת של המפעל בנחל, ובעיקר - בתושבי המפרץ.
"אדם, טבע ודין" נאלצה להיכנס לכל ההליך הארוך והיקר הזה מחוסר ברירה. המשרד להגנת הסביבה, שאמור לפעול בבתי המשפט כנגד מפעלים מזהמים, פשוט לא ביצע את תפקידו. הרי זה כבר הפך להרגל, בכל תחומי החיים בארץ: הממשלה לא מתפקדת, ועמותות וולונטריות נאלצות לעשות את העבודה במקומה.
אני מבטיח לך, שלאחר שחכ"ל ייקנסו ב- 5.3 מיליון ש"ח, וקנסות נוספים, הם ימצאו לפתע פתרון לבעיית השפכים שלהם. ככה זה בחיים. הצורך הוא אבי ההמצאה.
הדג מזוהם מהראש
במהלך הדיון דיבר יו"ר ועד דייגי הקישון, יחיאל אברג'יל. הוא אמר שהזיהום גוזל את מקור פרנסתם של הדייגים, ושעשרות מהם כבר חלו בסרטן - אך אתה התעלמת לחלוטין מדבריו. מה לעשות, יש לו כמה חסרונות: ראשית, שמו אינו גנגר (הבעלים של חכ"ל), והוא לא היה פטרונו הפיננסי של אריק שרון; שנית, אותו דייג מרוויח את פרנסתו בעמל כפיו וביושר - אני מניח שאפילו את החכה שלו הוא קנה בעצמו - בעוד שגנגר קנה את המפעל ממדינת ישראל ב"מחיר מציאה" של 50 מיליון דולר ב- 1986, כששרון היה שר התמ"ס - ו"זכה" מאוחר יותר במענקים בסך 74 מיליון דולר, למרות התנגדותה של מבקרת המדינה דאז, מרים בן-פורת; שלישית, אותו דייג, בניגוד ל"חיפה כימיקלים", משלם את מיסיו, ולא התחמק מתשלום הארנונה, למשל. בקיצור, הוא לא בעל הון.
אריה גנגר וידיד
אני משער שכאשר בעלי ההון מדברים איתך, אין אתה נוהג בהם זלזול שכזה. לא יכולתי לבדוק זאת, כי הם, כידוע, לא צריכים להטריח עצמם לדיונים בוועדות: להם יש "צינור ישיר" אל מקבלי ההחלטות במדינה - ובצינור הזה זורמים שפכים וזוהמה לא פחות מאשר בצינור שאתה ובכירי משרדך מתכננים להזרים בו את שפכי מפעלי הקישון אל הים.
בוא נודה באמת: לו אזרח מן השורה היה משליך לחצר ביתו רק עשירית ממה שגנגר משליך לרשות הרבים מזה עשרות שנים, המדינה היתה קונסת ומענישה אותו באבי-אביו, בעוד שנגד חכ"ל אתם לא עושים דבר.
בקשה מהקוראים
זיהום הקישון הוא רק קצה הקרחון. הארגונים הירוקים זקוקים בדחיפות לאנשים נוספים. אנא צרו קשר: ofanan@gmail.com.

איתמר כהן, פעיל בארגון הסטודנטים "מגמה ירוקה".
תאריך:  16/11/2006   |   עודכן:  16/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזיהום בקישון, הזיהום בשלטון
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מכל האמוניה בבעלות חיפה כימיקלים
שבתאי עזריאל  |  16/11/06 12:29
2
זיהום הקישון
רותי זקוביץ  |  16/11/06 12:59
3
אפילו הצדק הקוסמי פועל מהר יותר מהמשרד לאיכות הסביבה.
המשיח  |  16/11/06 16:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי נטע
ממיג'ור קיי ולודויג בק ועד גל הירש וחבריו - על יושרה ומקצוענות במקצועות המלחמה
אביתר בן-צדף
אלוף ישראל טל צריך להיות נושא לחקירה בשל השפעתו המכרעת על ביטחון ישראל מאז תחילת שנות השישים    וגם בן-טיפוחיו, טנק המרכבה, שווה בדיקה    האם המידע על הספקת טילים מתקדמים נ"ט למחבלים השפיע על תכנון "מרכבה" ועל תורת הלחימה?    למרות שנות דור של אדומי כומתה במטכ"ל - הוזנח החי"ר בצה"ל, והתנוון    רשימה שישית בסדרה על החובה לתחקר את המלחמה שהיתה
חיים לוי
בימים אלו, ששלושה חיילים מוחזקים בשבי החיזבאללה וארגוני הטרור הפלשתינים, מקיימת ישראל מו"מ על שחרורם    עלינו לבחון האם המדיניות שבה אנו נוקטים, אכן משיגה יעדים אלו של שמירת חיי אדם, או שמא חלילה משיגה את ההפך    המחיר המופרז שאנו מוכנים לשלם עבור שבויינו גורמת לחיזוק הרעיון והארגונים התומכים בכך, כי בכוח יוכלו להכריע את ישראל, ולהחלשת הגורמים המתונים בחברה הערבית
בועז מושקוביץ
המאמר הרביעי בסדרה המוקדשת לחקירת רצח יצחק רבין    מדוע העיתונות, העוסקת בסיקורי עומק ורוחב בכל נושא שיש, נמנעת מסיקור החקירות הלא רשמיות של הרצח?    "הראיה האולטימטיבית" לטובת הגרסה הרשמית - מזויפת    הדבקות בתיאוריות הרצח על-ידי יגאל עמיר - מקורה בפחד
נרי אבנרי
"סקרים זה בשביל להריח - לא לשתות", אמר פרס. אולמרט התעלם מהעובדה שאחוז האלכוהול המצוי בסקרים גבוה, ושתה לשוכרה. כמה ימים אחרי זה התברר לו שהמילים הנכונות שהשמיע בתחילת המלחמה, היו הפרוזדור לתוצאות עגומות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il