X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מפקד מחוז ירושלים שיבח את ראשי העדה החרדית, עדה שמקרבה בוצעו הצתות ומעשים אלימים נגד "מצעד הגאווה", על קריאתם בשלב מסוים, נגד אלימות. זאת כאשר ברור היה שהמצעד לא יצעד. לא שמענו מילה טובה על קהילת "הבית הפתוח", שהיתה מוכנה לפשרות מן הרגע הראשון והיא שמנעה את האלימות. הסיבה: החרדים שרתו את המטרה של המשטרה - לבטל את המצעד
▪  ▪  ▪

משטרה בדרך כלל אמורה לטעת בציבור תחושת ביטחון. ככה זה, למשל, בעיר לונדון, כאשר אתה נתקל בזוג של "בוביס" מסיירים ברגל במקומות שונים. אצלנו דובר רבות על שוטרי מקוף אך מן הדיבורים לא יצא כלום, וכל שאתה רואה במקומות שונים הם סיורים ממונעים. אלה אומנם קשורים בביטחון אך מסוג אחר והאילוצים אצלנו הם שונים מאלה של לונדון, אם כי גם שם קיימות התרעות של פעולות טרור. שמענו וקראנו באחרונה הרבה על איומים אלה במדינה שבה חיה קהילה מוסלמית גדולה. אך שם זו אנגליה ומשטרה אנגלית לא עושה רעש מיותר.
משטרת ישראל, על-פי התהודה של רמקוליה, היא גוף "מאיים". כבר התייחסתי לנושא זה באחד ממאמרי, כי רצוי שהמשטרה לא תשתף את הציבור השכם והערב באזהרות כלליות או נקודתיות של פיגועי,ם כאשר אין לאל ידו של הציבור הרחב לעשות מאומה מלבד להסתגר בבית. זאת המשטרה לא רוצה.
כללית,קשה לומר שמשטרת ישראל מצטיינת במתן ביטחון אישי לאזרח. לא מדובר ברמה של הרתעה ומניעת פיגועים וסוגיות ביטחוניות לאומיות. מדובר בשמירה על חייו ושלוותו של האזרח, מניעת איומים על אורח חייו, הסכנות שאורבות לאזרח התמים ברשות הרבים, וגם ברשות היחיד, העולם התחתון שעלה מדרגות והוא נמצא מאוד למעלה, ועוד.
אבל זה לא הנושא הפעם. הנושא הוא ההיסטריה שיצרה המשטרה, כן המשטרה ולא שום גוף אחר, גם לא קנאי החרדים במאה שערים, בכל הנוגע למצעד הגאווה. הם נקטו בכל התרגילים הפומביים, השתמשו בכל הכתבים המקושרים, שיראו וייראו. הלכו ליועץ המשפטי, בתקווה שיעשה בעבורם את מלאכת הביטול, תקעו בחצוצרות על רבבות שוטרים שיהיה צורך לגייס.
שריפת עגלות אשפה, גלגול חביות בוערות, במאה שערים ובמקומות אחרים, אף שלטווח קצר הטרידו את המשטרה, הרי לטווח ארוך שרתו את המגמה שלה לבטל את המצעד. לבסוף באה לה למשטרת ישראל ה"ישועה" דווקא מבית חנון. החשש מפעולות תגמול לנוכח ההרג בבית חנון, זה דבר שהציבור מבין, והוא דוחה כל שיקולים אחרים.
מי שמחפש "חשבון נפש" יפנה למומחים בתחום הנפש. כאן פשוט ריככו את "הבית הפתוח" כפי שנוהגים לקראת ההסתערות, והשוכנים בו הרימו דגל אפור.
מאמצי המשטרה לפייס דווקא את אלה שנהגו באלימות ואיימו בהצתת הרחובות, היא תמוהה מאוד. עד כדי כך שמפקד מחוז ירושלים, ניצב אילן פרנקו, הלך אצל החרדים חבוש כיפה, וכאשר יצא משם בראש מורכן נראה כתלמיד שסרח. ואגב,אם כבר כיסוי ראש, מדוע לא כובע השוטרים שמפקד המחוז צריך לחבוש בגאון. מדוע כיפה?לחלופין, מדוע לא כשהוא חבוש שטריימל, כיסוי ראש אצל החרדים, או כובע שחור רחב תיתורה. איזה מין נוהל משונה זה. זה אמור גם לגבי חיילים דתיים. מדוע הם לא חובשים את הכומתה של צה"ל אלא כיפה סרוגה אשר מזוהה עם חוגים דתיים מסוימים. אבל ודאי שזה חל על אלוף או ניצב.
במאמר מוסגר. השאלה אינה כמה דיוויזיות יש לקהילה ההומו לסבית שניתן היה לגייס. השאלה היא האם ב- 2006 יש עדיין צורך באירועים הפגנתיים, כאשר רוב הציבור מכיר במציאות שאין בה לא השפלה ולא "גאווה". הפגנות ה- gays שייכות למאה אחרת. מכאן שלגבי הרוב, המפגנים מיותרים, ואילו לגבי המיעוט, מוחצנות הראווה לא תעזור. מן ההיבט הזה הדבר חל על תל אביב לא פחות מאשר על ירושלים.
יש קהלים אחרים אשר זקוקים להבנה ולעזרה, כמו ההומוסקסואלים בקרב הקהילה החרדית, ומעשי הרצח על-רקע "כבוד המשפחה" בקרב הקהילה הערבית. אבל זאת, כאמור, הערת אגב.
לסיכום. משטרת ישראל מצטיינת בהפחדה היסטרית כאשר זה משרת אותה, בשעה שיש גופים שאותם אינה מפחידה כלל, כולל העולם התחתון, על כל ענפיו, שחי ותוסס ואלה שקשורים בחייהם בעולם העליון. ברובד שבין השניים היא לא מוסיפה ביטחון, וגם כבוד היא לא מעוררת.

פורסם באתר המחבר "זרקור".
תאריך:  16/11/2006   |   עודכן:  16/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
את מי מפחידה המשטרה?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
נכון וכואב. מה עושים? ל"ת
איתן  |  16/11/06 12:46
2
אתה שוכח דבר בסיסי
אחד שתייים  |  16/11/06 15:48
3
The public need protection from the violent Gays community ל"ת
A M Roll  |  16/11/06 21:48
4
אבן ריחיים ...
חגי  |  16/11/06 21:58
5
משטרה של משטר רע
רימה ותולעה  |  17/11/06 02:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר כהן
לבעלי המפעלים המזהמים יש "צינור ישיר" אל מקבלי ההחלטות במדינה - ותכולת הצינור הזה מושחתת ומזוהמת אפילו יותר מהשפכים שמופנים לנחלי ארצנו    מכתב פומבי אל השר להגנת הסביבה
אורי נטע
ממיג'ור קיי ולודויג בק ועד גל הירש וחבריו - על יושרה ומקצוענות במקצועות המלחמה
אביתר בן-צדף
אלוף ישראל טל צריך להיות נושא לחקירה בשל השפעתו המכרעת על ביטחון ישראל מאז תחילת שנות השישים    וגם בן-טיפוחיו, טנק המרכבה, שווה בדיקה    האם המידע על הספקת טילים מתקדמים נ"ט למחבלים השפיע על תכנון "מרכבה" ועל תורת הלחימה?    למרות שנות דור של אדומי כומתה במטכ"ל - הוזנח החי"ר בצה"ל, והתנוון    רשימה שישית בסדרה על החובה לתחקר את המלחמה שהיתה
חיים לוי
בימים אלו, ששלושה חיילים מוחזקים בשבי החיזבאללה וארגוני הטרור הפלשתינים, מקיימת ישראל מו"מ על שחרורם    עלינו לבחון האם המדיניות שבה אנו נוקטים, אכן משיגה יעדים אלו של שמירת חיי אדם, או שמא חלילה משיגה את ההפך    המחיר המופרז שאנו מוכנים לשלם עבור שבויינו גורמת לחיזוק הרעיון והארגונים התומכים בכך, כי בכוח יוכלו להכריע את ישראל, ולהחלשת הגורמים המתונים בחברה הערבית
בועז מושקוביץ
המאמר הרביעי בסדרה המוקדשת לחקירת רצח יצחק רבין    מדוע העיתונות, העוסקת בסיקורי עומק ורוחב בכל נושא שיש, נמנעת מסיקור החקירות הלא רשמיות של הרצח?    "הראיה האולטימטיבית" לטובת הגרסה הרשמית - מזויפת    הדבקות בתיאוריות הרצח על-ידי יגאל עמיר - מקורה בפחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il