X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אולמרט גייס את יעקב גלנטי, דוברם לשעבר של ארבל-רובינשטיין-מזוז-שנדר וגם: כיצד מסייע ארנון מוזס בפרסום ידיעות/כתבות מגמתיות לטובת חיים רמון
▪  ▪  ▪
אולמרט. מתכונן ליום הדין
מזוז. תורו יגיע?

לינדנשטראוס. פניות למבוקרים

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, יודע היטב מה מצפה לו בקרוב. בדיקות וחקירות משטרתיות ילוו אותו בחודשים הקרובים וגם במרוצת 2007. אחרי הכל, מי כמוהו יודע כמה שוחד קיבל במשך השנים, כמה מאות אלפי דולרים נזקפו לחשבונו בפרשת כרמיה, וכמה עבירות ביצע - שאגב לא היו מביישות אפילו עבריין סדרתי כבד.
אולמרט יודע היטב, כי הפיצוץ הגדול של פרשת כרמיה בוא יבוא, אף אם פרסום דוח מבקר המדינה מתעכב עוד ועוד. המידע יפורסם במלואו, רשמית, ואז יוכל כל אחד לשפוט: מי צדק, מי כיזב ומי קיבל שוחד.
ביום חמישי (23.11.06) חשפנו כאן התפתחות חדשה בפרשה: מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, כבר הביא לידיעת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, את המידע הרלוונטי, לפיו בפרשת כרמיה נמצאו ראיות לכאורה לעבירות חמורות מצד אולמרט. המידע המפליל נמסר בפגישה שקיימו שני האישים. באותה פגישה וגם לאחריה סוכם: המבקר יסיים את חלקו ויגיש דוח ובו הממצאים. לאחר מכן ייכנס היועמ"ש לפעולה.
מיותר כמעט לציין: למעט עיתון גלובס, וידיעה קצרה ב"ערב חדש" (חינוכית 1), שום כלי תקשורת לא פרסם זאת - על-אף שדבר פגישת שני האישים אושרה רשמית על-ידי דובר משרד המשפטים; ועל-אף שלינדנשטראוס גילה, בתגובה לחשיפה, כי בדיקת הפרשה עומדת ממש בפני סיום, וכי יוצאו פניות למבוקרים/חשודים. משמעות הדבר: החשודים, שכבר נחקרו בפרשה במרוצת השנה, יתבקשו להגיב לטיוטת דוח בעניינם - אם יש בידם מה לחדש, מעבר לעדות שכבר מסרו, ולתכתובות שכבר הציגו. כתבים/עיתונאים ששוחחו עמי מסרו, כי הם דווקא העבירו את הידיעה לפרסום, אך קודקודי המערכת בלמו את הפרסום של המידע הסנסציוני הזה.
אולמרט נערך כאמור לבאות. וזה כנראה הרקע לגיוס יעקב גלנטי דווקא, לתפקיד ראש אגף ההסברה ויועץ התקשורת של ראש הממשלה, במקום אסי שריב שעשה את שלו כשרברב, ועתה מנסה אולמרט לגמול לו ולסדר לו תפקיד חדש: קונסול כללי בניו-יורק.
גלנטי שימש במשך חמישה חודשים בתפקיד יועץ התקשורת של יו"ר הכנסת, ח"כ דליה איציק. אך קודם לכן הוא שימש במשך חמש שנים בתפקיד דובר משרד המשפטים. וזו הנדוניה העיקרית שהוא מביא. מתוקף תפקידו הוא היה שותף-סוד למהלכים רבים שהתרחשו בפרקליטות ובלשכת היועץ המשפטי לממשלה, כולל תימרון ו/או טיפול בכלי תקשורת, בפרשות רגישות. כמו כן הוא קיבל במשך השנים מידע רב מאוד על טענות/חשדות נגד בכירים בפרקליטות, בהם פרקליטת המדינה, עדנה ארבל. מטבע הדברים, גלנטי היה ועודו שותף-סוד למחדלים קטנים וגדולים, שטרם נחשפו בתקשורת; ושותף בשיחות רגישות שנעשו אף בתקופת מזוז, ופרקליט המדינה, ערן שנדר.
צריך להאמין לגלנטי כי לא נתן את הסכמתו, מראש, לקחת חלק בקמפיין נגד חושפי השחיתויות של אולמרט. בפשטות: חיפשו יועץ תקשורת והוא נענה לאתגר. יחד עם זאת, ניסיון החיים מלמד, כי תוך זמן קצר הוא יישאב לעסוק בזאת: הן כדי לגונן כביכול על אולמרט - כדי שהחקירות לא יטרידו חלילה את הבוס שעסוק בתעלולים כדי להלך אימים על העוסקים בחשיפת מעשי השוחד שלו; והן כדי לספק את הסחורה שלה מייחל אולמרט, שהיא בעיקרה: פגיעה במבקר המדינה, פגיעה בעיתונאים חוקרים-חושפים, וניתן להניח כי גם תורם של שנדר ומזוז בוא יבוא. רק שאלה של זמן מתי יתבקש לספר סיפורים על ימימה (מזוז-האחות), וקצת גם על מני, ולא יזיק גם מידע שיביך קצת את שנדר. וזה בדיוק מה שצריך אולמרט, במלחמתו, כדי להרוויח זמן, ובניסיונותיו לבטל את יום הדין המתקרב.

מה עושה ארנון מוזס למען חיים רמון

פעם, וזה היה מזמן מזמן, השתדלו המו"לים הגדולים להציג פוזה של אובייקטיביות. הם פעלו כך שאפילו לא ייחשדו חלילה בדיווחים בלתי מדוייקים. הם נלחמו נגד מי שהפנה כלפיהם אצבע מאשימה, וטען כי הם פועלים מתוך אינטרסים עסקיים-אישיים ומפרסמים דיווחים כוזבים או חד-צדדיים.
עכשיו, לא במעט נוכח התחרות המסחרית המתעצמת ותלותם של המו"לים הגדולים, יותר מתמיד, בהחלטות הממשלה (היתרים ל-HOT מקבוצת ידיעות אחרונות, חוקים וכו'...), נעלמה הבושה. כמעט לגמרי. המו"לים "לוקחים צד" ומשתתפים באופן פעיל בקמפיינים. כך אירע בפרשות השחיתות של אולמרט – המסוקרות באופן מגמתי בכלי התקשורת, במיוחד בידיעות אחרונות ובמעריב, במטרה כמעט מוצהרת למנוע מיצוי הדין עם אולמרט; וכך מתרחש גם במשפטו של שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, הנחשב שותפו הקרוב ביותר של אולמרט בהנהגת קדימה.
הנה, במשפט רמון מתגייסים בכירי העיתונאים והפרשנים כדי לגונן על השר שסרח. ההתגייסות נעשית תוך הסתרת עובדות, ובאופן מגמתי שנועד מצד אחד להשחיר את המתלוננת, את חוקרי המשטרה ואת ראשי התביעה, ובראשם מני מזוז וערן שנדר (שהחליטו על הגשת כתב אישום); ומצד שני, תוך הצגת מעשיו של רמון כמעשי שובבות בלבד, שניתן היה לסיים בהתנצלות, לכל היותר. העובדה שהתביעה הוכיחה במהלך המשפט את מרבית רכיבי העבירה – וזו האמת הפשוטה ממנה חוששים רמון ופרקליטיו - אינה עומדת בדרכם של ספסרי המידע. הם בשלהם: מנסים להלך אימים אפילו על השופטים במשפט רמון, משל הרשעתו, בכל זאת, תיחשב אתנן (מגונה) לנשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש.
מי שנוטל בכך חלק פעיל הוא ארנון (נוני) מוזס. והוא לא היחיד, כמובן (אמנון דנקנר עושה זאת במעריב באופן מכוער, כמעט כרגיל). כבר חשפנו כאן את הקשרים הקרובים שבין מוזס לרמון, שנועדו, בין היתר, להעניק לו נגישות נוחה לשר המשפטים. וזה, כידוע, לא יכול להזיק במאמץ לחיזוק האימפריה התקשורתית, ובמיוחד להשיג היתרים ל-HOT שבה הוא שותף מרכזי. רמון אינו האיש היחיד. ארנון מוזס פועל בימים אלה ממש כדי לתמרן שרים לשתף עמו פעולה. בזאת נעסוק בתקופה הקרובה.
וכיצד עוזר ארנון מוזס לרמון?
עכשיו אנחנו מגלים כאן, כי מוזס עובר אישית על חלק ניכר מהידיעות והכתבות בעניינו של רמון, לפני פרסומן. כמה כתבים בידיעות אחרונות התלוננו באחרונה, כי הם העבירו לעיתון ידיעות/כתבות ובהן מידע טעון, אך הם הופתעו למחרת משנוכחו כי הושמט מהן מידע מפליל או מביך נגד רמון; ואילו מידע אחר בגנות המשטרה או הפרקליטות, נופח עוד ועוד. מוזס לא נרתע מפעילות זאת, למרות שיותר ויותר עורכים וכתבים בידיעות אחרונות נדהמים מעזות המצח, ומכך שהוא להוט כל כך לעזור לרמון.
אגב: לדידי, מידע זה אינו מפתיע. אני מכיר היטב את דרכיו הנלוזות. נוני משתמש שנים רבות בעוצמת העיתון-המונופול הגדול במדינה להשגת מטרותיו העסקיות והאישיות. פעם השתמש בזאת כנשק נגד הפרקליטות והיועמ"ש, כדי לתמרנם שלא ימצו עימו את הדין בפרשת האזנות הסתר שבה ביצע עבירות פליליות לכאורה; עכשיו הוא עושה שימוש בעיתון כדי לחלץ את ידידו-רמון, כדי שזה ישוב לשולחן הממשלה ויגויס לסייע בביצור עוצמת "הארגון".
פרשת רמון הינה פרשה טעונה. האם יש מקום להגיש כתב אישום בגין אותה נשיקה, בנסיבות שאירעה? המחלוקת גדולה. לא רק בכלי התקשורת, אלא גם בקרב אנשי משפט וציבור. עמדתי האישית היא: לא היה מקום להגשת כתב אישום, אך היה מקום לגרשו מתפקיד שר המשפטים בשל השוחד המיני שקיבל מלא מעט צעירות. יחד עם זאת, צריך לזכור שלא ניתן לפטר שר בישראל, גם אם ביצע עבירה פלילית, אלא אם הוגש נגדו כתב אישום. מבחינה זו נקלע מזוז למילכוד: כדי לסלק את רמון, הוא נאלץ להגיש כתב אישום.
ובכל זאת, עם או בלי כתב אישום - על התזה שלהלן לא יכולה להיות מחלוקת: רמון חי חיי הוללות במשך זמן רב, תוך ניצול מעמדו כשר בממשלה. על כך הוא משלם, למעשה, מחיר יקר. רמון הודה בכך בעצמו, במשפטו. הוא סיפר על בחורות צעירות (אף מזו המתלוננת) עימן קיים יחסים אינטימיים. רמון לא הסתיר כי הן נמשכו אליו לא רק בשל מראהו - ומדובר בצעירות גם מהשירות הציבורי - אלא בשל מעמדו ועוצמתו כשר בממשלה וכחבר כנסת בכיר. הנה כי כן: הבעיה העיקרית אינה האם ביצע עבירת-נשיקה, אלא האם ניצל לרעה את מעמדו, במשך תקופה ארוכה, כדי לזכות בשוחד מיני. התשובה על כך, למרבה הצער, היא חיובית. את זאת לא יוכלו להסתיר גם מוזס-דנקנר ושותפיהם.

תאריך:  25/11/2006   |   עודכן:  29/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שותף-סוד במקום שרברב
תגובות  [ 75 ] מוצגות  [ 69 ]  כתוב תגובה 
1
רואים מיד שהעיתונאים החוקרים לא חוקרים ולא עושים עבודה ישרה
טוהרת המידות  |  25/11/06 13:04
 
- כל מילה סלע ל"ת
איריס .  |  25/11/06 15:53
2
ב nfc ניתן למצוא רק אוביקטיביות
יואבי האוביקטיבי  |  25/11/06 13:06
3
הריטואל הקדוש של יואב יצחק
נא לא לצנזר  |  25/11/06 13:22
 
- ערן שנדר
נ.ב  |  25/11/06 15:07
 
- כמה אולמרט שילם על התגובה ? ל"ת
כל שבוע אותו הדבר  |  25/11/06 15:12
 
- תזכיר לי-מי חוץ מיואב יצחק מעלה את הנושאים האלה ל"ת
מחפש אוביקטיבים בסדום  |  25/11/06 18:15
4
מר רמון היקר
עבדאללה  |  25/11/06 13:26
5
אה..צרכתי מנת האקטואליה היומית שלי
EILATGATE  |  25/11/06 13:44
6
אני בתחום התקשורת ואני מורידה בפניך את הכובע
צילית  |  25/11/06 13:48
 
- צילית - כמה שילמו לך ?
המקצוענית השקרנית  |  25/11/06 14:36
 
- אהוד מקבל מתנה משמים
כפתור ופרח  |  25/11/06 17:43
 
- ורק לשומרי האתרוגים המסכנים לא משלמים ל"ת
קידי  |  25/11/06 18:18
7
שתי הערות:
ט.ג.מ.  |  25/11/06 13:56
 
- יואב מחמיץ הרבה נקודות
יואב לא רציני  |  25/11/06 14:30
 
- תמיד חשבתי שאת חנטרישית עכשיו
ציפקה  |  25/11/06 18:31
8
מה רע אם נדע על הפרקליטות ?
היתום  |  25/11/06 14:35
9
זה יום עצוב לי.
חייל נבגד  |  25/11/06 14:38
 
- אני מתקשה לסנגר על יואב
חיילת המומה  |  25/11/06 16:29
10
יואב מתבקש לדווח על חקירת ריבלין
מקורות מקורות  |  25/11/06 15:00
11
רק בגלל עיתונאים כמוך כדאי להישאר כאן ל"ת
תמשיך, יואב  |  25/11/06 15:39
12
yohav you are the best
belly  |  25/11/06 15:39
13
רמון שותף פעיל להחלטות המלחמה
שושפרי  |  25/11/06 15:51
14
העולם הזה בראשות יואב יצחק
אלון ה  |  25/11/06 16:08
15
אנו לא יודעים האמת
אריהה  |  25/11/06 16:57
16
דודך אהוד חוטף כל הזמן ואתה שותק ? ל"ת
לעו"ד יאיר אולמרט  |  25/11/06 17:16
 
- יחסית לשרץ יאיר אולמרט, הדוד אהוד הוא חסיד אומות העולם  ל"ת
allmerd  |  6/03/07 23:15
17
דודך אהוד חוטף כל הזמן ואתה שותק ?
לעו"ד יאיר אולמרט  |  25/11/06 17:22
 
- למה חושבים שהאולמרטים יגיבו ?
מקורב למשפחה  |  25/11/06 19:37
 
- אהוד אולמרט זכה לאחיין שנהג להגיב ולגונן. מדוע חדל ?
המקורב למשפחה דאל את כבודו האבוד של יאיר אולמרט  |  26/11/06 02:19
 
- אהוד אולמרט זכה לאחיין שנהג להגיב ולגונן. מדוע חדל ?
המקורב למשפחה דאל את כבודו האבוד של יאיר אולמרט  |  26/11/06 04:20
 
- לא חושבים, מבקשים ומותר ךהם לשמור על זכות השתיקה. ל"ת
למה - למה לסבתא אין גלגלים.  |  26/11/06 04:22
 
- תגובה נוספת לשואל
מקורב למשפחה  |  25/11/06 19:56
 
- תגובה אחרונה לך
מקורב למשפחה  |  25/11/06 20:00
18
חומר ממוחזר
אלאדין  |  25/11/06 17:22
19
שמישהו יגיד לי במי במה בגד יואב יצחק
שושי  |  25/11/06 17:51
20
יואב יצחק יורד מהפסים!! לא יאמן כל פעם הכותרת ממוחזרת בושה לעיתונות כזאת ל"ת
צנגד  |  25/11/06 18:28
21
יואב הפכת להיות ליצן החצר של העיתונות ל"ת
ליואב  |  25/11/06 18:30
22
יכול להיות שיואב מתעורר בבוקר ויורה חיצים על המקרר  ל"ת
מה יהיה יואב?  |  25/11/06 18:36
23
סוף סוף, יואב! האתר מתייצב לצד
ערכי היושר והנאמנות גם   |  25/11/06 18:36
24
לא שכנעתי שרמון לא גבר מושך
ליה מינצברג גרייצר  |  25/11/06 18:57
 
- כושר ההמצאה של יחצנ"י רמון
שונא יחצני חרמנים  |  25/11/06 19:21
 
- מושך בחוטים, אולי. גבר מזדקן
-נדיה  |  25/11/06 19:23
25
לדעתי רמון מתאים להיות שר הרווחה
כי זה משרד חשוב ביותר  |  25/11/06 19:14
 
- מושחת
חשוב לדייק  |  25/11/06 19:23
 
- בנוסף אני זוכרת את נושא אגרת הטלוויזיה
בהתייחס לשחיתות  |  25/11/06 20:01
26
במושב ליצים אל תשב
הכהן הגדול  |  25/11/06 19:44
27
קראתי הפרוטוקול. לא נכון שרמון הזכיר בחורות צעירות מהמתלוננת ל"ת
יואב יצחק, כדאי שתדייק!!  |  25/11/06 19:51
 
- אז מה אם קראת?! הבוס חייב את כל
אנשי המשרד לקרוא ולהגיב  |  25/11/06 20:40
28
תוכיח מתי רמון עזר במשהו ל"ידיעות" או שתתנצל מיד!! ל"ת
קורא הגון  |  25/11/06 19:53
29
האם גם ורד שרון, חברתו הנוכחית הצעירה ממנו בהרבה, מקבלת ממנו שוחד מיני? הגזמת, יואב יצחק! ל"ת
הברון מינכהאוזן  |  25/11/06 19:56
30
האם גם ורד שרון, חברתו הנוכחית הצעירה ממנו בהרבה, מקבלת ממנו שוחד מיני? הגזמת, יואב יצחק! ל"ת
הברון מינכהאוזן  |  25/11/06 20:00
31
ישראל
פטריוט ישראלי  |  25/11/06 20:07
32
מציעה להקים מפלגת החרמנים
עדיף על עלה ירוק  |  25/11/06 20:17
33
חבל שרמון לא שר משפטים:
נסיון נוסף  |  25/11/06 20:31
34
"חברתו". אהבתי! ל"ת
דן בן אמוץ ז"ל  |  25/11/06 20:39
35
נוני - האיש שהפעיל את גילת לעניינים
שאפילו גילת כבר מסרב  |  25/11/06 21:33
36
הפכנו למדמנה ל"ת
הניה  |  25/11/06 22:03
37
הפעם -בכל הכבוד- אני חולק על הקביעות שלך
אריק באך  |  26/11/06 02:55
38
דוברות ויעוץ-תקשורת - מה הם בדיוק ?
נפגע 'דוברות'  |  26/11/06 06:57
39
אהוד אולמרט "הוא" בני סלע - אנס מצטיין
לחשוב טיפה !  |  26/11/06 07:03
 
- אתה יכול להתבייש לך במה שאתה כותב ל"ת
שיין  |  28/11/06 08:08
40
נוני מוזס ורמון - שטויות לכיסוי כוונות
מודאג  |  26/11/06 07:45
41
אורח חיים
קרטופל  |  26/11/06 12:59
42
ראש הממשלה הוא אולמרט
מקורב למשפחה  |  26/11/06 16:34
43
לכל המגיבים: שימו לב! כל ההתקפות על יואב ואריה באות מהזוי אחד: יגאל כהן התימני הטיפש. ל"ת
הקורא ביין  |  27/11/06 01:24
44
יואב אתה אובססיבי? ל"ת
מבין בהכל  |  27/11/06 07:29
45
יש סתירה פנימית
אודי, ירושלים  |  27/11/06 10:33
46
יואב 2 הערות
צבי טל  |  27/11/06 17:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי ברק
בני סלע הוא רק סימפטום ל"תרבות החיפוף"
עו"ד משה מכנס
המשטרה גילתה אוזלת-יד ורשלנות, לא רק בבריחת האסיר אלא גם בחיפושים המרושלים אחריו
אריה אבנרי
רונן ליבוביץ
לפני מספר ימים חזרו חברי הכנסת רן כהן ואופיר פינס-פז מביקור בקוויבק, קנדה    ל- Nfc מספר ח"כ כהן על הביקורת שספגו בעקבות פעילות חיל האוויר הישראלי בלבנון כמו גם על מפגש מפתיע עם נציגי הפרלמנט האלג'יראים    לאחר מכן, מתייחס חבר סיעת מרצ-יחד בכנסת למצב המדיני ביטחוני בישראל, וקורא להחזיר את הגולן לסורים
פרופ' רון בריימן
כאשר ערבי פוגע במסיק הזיתים, המעשה שגרתי וניתן להסתפק בפרסום שולי, אם בכלל    ולהפך, כאשר יהודי פוגע במסיק הזיתים, המעשה חריג ומצדיק פרסום רעשני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il