X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בוול סטריט חוששים מאוד מהנשיא החדש של אקוודור. קוראה הבטיח שלכשייבחר יעצור את תשלומי החוב, אם תהיה הורדה בולטת של מחירי הנפט, משאב חשוב של כלכלת אקוודור
▪  ▪  ▪

לאחר 7 נשיאים שהוחלפו בעשור הסוער האחרון, אקוודור בחרה את נשיאה החדש, רפאל קוראה מועמד המפלגה הסוציאל-דמוקרטית. ההמונים באקוודור אמרו לא למועמד הימין הניאו-ליברלי, נובואה, שטען כי "נשלח ע"י האל" וניסה לזכות בבחירות עם הרבה כספים והבטחות סרק. ארגוני זכויות אדם מאשימים את נובואה "האלוהי" בשימוש בעבודת-ילדים ושבירת איגודים אלימה במפעלי הבננה שלו במדינה.
רפאל קוראה, בן 43, דוקטור לכלכלה מאוניברסיטת אילינוי, החזיק לזמן קצר מאוד את תיק האוצר בתקופת הממשל הקודם והוחלף במהירות כשהציע לנתב את תשלומי החוב החיצוני לתוכניות סוציאליות דחופות במדינה. הרעיון שלו לא התקבל כלל בעין יפה בגופים הכלכליים הבינלאומיים (הבנק העולמי וקרן המטבע האמריקנים). זו בדיוק הסיבה שבוול סטריט חוששים מאוד מהנשיא החדש. קוראה הבטיח שלכשייבחר יעצור את תשלומי החוב אם תהיה הורדה בולטת של מחירי הנפט, משאב חשוב של כלכלת אקוודור.
כיום, אקוודור משלמת יותר בכדי לכסות ריביות של חובה הלאומי מאשר מקציבה לחינוך. על אף עושר הנפט של המדינה, רוב רובה של האוכלוסיה חיה מתחת לקו העוני, ושיעורי האבטלה אדירים. קוראה גם הביע תמיכה בניסוח מחדש של כל החוזים עם תאגידי הנפט הזרים שכמו במקרה של בוליביה לוקחים את חלק הארי של הרווחים.
במרס השנה התחוללו מהומות של תושבי אקוודור נגד המו"מ על הסכמי הסחר עם ארה"ב. שנה קודם לכן היתה שביתה כללית של עובדי תעשיית הנפט במחאה על ניצולם ע"י התאגידים הזרים. אז הכריז הממשל על מצב חירום ושלח את הצבא לדכא את המרד.
קוראה מעביר ביקורת חריפה על הניאו-ליברליזם ומגן על תפקידה המוביל של המדינה בחיי הכלכלה והחברה של הארץ. הוא הצביע נגד המלצות קרן המטבע והבנק העולמי והפך את הרזרבות של המדינה לכלי להשקעה לאומית מקומית. קוראה רואה באחדות אמריקה הלטינית משקל נגד דחוף וחשוב נגד 'הסכמי הסחר החופשי' עם ארה"ב. הוא מציע לשכתב את חוקת המדינה במשאל עם בכדי לחזק את מוסדותיה ולתת לאזרחים יותר כוח והשפעה.
יחסיו של רפאל קוראה עם וושינגטון עומדים להיות לא קלים, בעיקר בנוגע לעתיד הבסיס הצבאי ששומרת ארה"ב באקוודור בתואנה של "המלחמה בסחר הסמים". קוראה לא מסתיר את יחסיו עם נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבז, איתו הוא חולק יחסי חברות ושיתוף רעיוני. לא מפתיע לראות את מתנגדיו מאשימים אותו בקבלת מימון מוונצואלה, אותה טקטיקה שמנוצלת נגד המועמדים הסוציאליסטיים, שאפיק הנדאל באל-סלבדור, אבו מוראלס בבוליביה ואולנטה הומלה בפרו.
אקוודור עברה כמעט 10 שנים של הפגנות ומהומות חוזרות שהדיחו נשיאים בזה אחר זה אך לא שינו מהותית את מצבם של ההמונים. האם הפעם יגיע הקץ לניצול והעוני באקוודור?

תאריך:  29/11/2006   |   עודכן:  29/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם אקוודור בוחרת אדום
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
סוף סוף כתבה טובה ואמיתית על אקוודור ל"ת
suzi  |  29/11/06 09:43
2
כתבה מעולה, הכל ברור ל"ת
רוני111  |  29/11/06 11:15
3
כתבה מעולה, הכל ברור ל"ת
רוני111  |  29/11/06 11:16
4
ארה"ב מגזימה. מנסים לשלוט על הכספים של כל העולם ועל כל משאבי הטבע של המקומיים ל"ת
אשררר  |  29/11/06 11:17
5
למה העוני הזה? אני לא מבינה לא צריך להיות כזה עוני ל"ת
הייתי באקוודור  |  29/11/06 11:18
6
תחת קסטרו הפכה קובה למדינה עניה
שונא דמגוגים  |  29/11/06 15:33
7
קובה ענייה בגלל המצור נגדה כבר יותר מ-30 שנה!!!!!
שונא דמגוגים טיפשים   |  30/11/06 10:45
8
האדום התחיל האיחוד האירופי...ספרד...איטליה...!!!
אברום  |  7/12/06 15:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז מושקוביץ
כתבי האישום נגד נדיה מטר והרב אליצור סגל - מופרכים, אבל הפרקליטות לא מוותרת    האם ניתן עוד למצוא איזשהו ערך למושג "מדינית עקבית" בין כתליו של מה שמכונה במדינת ישראל "החוק והצדק"?
משה טרי
דגשים בפעילות האכיפה של הרשות בעידן שלאחר רפורמת בכר - הרצאתו של יו"ר רשות ניירות ערך, משה טרי, שתינתן הערב (28.11.2006) בכנס של מעריב קונגרסים בגן אורנים בתל אביב
אלון שוסטר
ימים קשים עוברים עלינו בישובים הסמוכים לגבול עזה. 40,000 איש: קיבוצניקים, מושבניקים ותושבי שדרות. שתי סיבות לקושי - האיום המתמשך של הטילים המתפוצצים עלינו והתחושה שאין הכרה ממלכתית בעומק הקושי
מנדי ספדי
אם אכן דבריו של עמי איילון משקפים מדיניות בשב"כ שאכן מורגשת בעשור האחרון, יש סיבה לדאגה לעתיד ישראל ובטחונה, ולא מפני הערבים אלא מהמחדל שאיילון מציג תחת הכותרת 'לא מפחדים מערבים' (24.11.06 במוסף שבת של מעריב), שבעצם היתה צריכה להיות "מפחדים לאכוף את החוק נגד ערבים"
צילה שיר-אל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il