X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היכן האחריות הציבורית? היכן המנהיגות? היכן ה"אג'נדה החברתית"? האם זה חלק מ"מסע ההסברה" לעידוד ההשתמטות משירות צבאי בכלל, ומההתנדבות ליחידות מובחרות בפרט?
▪  ▪  ▪

ממשלת ישראל ממשיכה לשבור שיאים, השיא החדש הוא ציני מאין כמותו. עברנו את מחדלי מלחמת לבנון השנייה מוכים מוראלית ונפשית, אבלים וחפויי ראש, יש כאלה שנפגעו יותר ויש פחות. למלחמה יצאו חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים רובם ככולם בתחושת שליחות, להגנת המולדת, להגנת אזרחי מדינת ישראל.
חלק מהחיילים/ות נספו והשאירו משפחות כואבות ומרוסקות, חלק חזרו נכים בגופם ו-או בנפשם, הם מצפים שהמדינה לא תפקיר אותם, שלא תותיר אותם פצועים בשטח. הם מצפים ובצדק, לטיפול הטוב ביותר שקיים, ממש כאילו רכשו את פוליסת הביטוח היקרה ביותר בשוק.
נבחרי המדינה כנראה חושבים אחרת. הם חושבים שהמחיר ששילמו חיילי צה"ל אינו מספיק. נלחמת בשירות המדינה? נפגעת בשרות המדינה? המחיר אינו מספיק, זו העת לתשלום הנוסף. חוק ההסדרים החדש מציע לפגוע שוב בנכי צה"ל ובמשפחות השכולות, לא לעדכן את התגמולים לנכי צה"ל ולמשפחות השכולות, וכך להמשיך בפגיעה המתמשכת בנכי צה"ל ובמשפחות השכולות.
בסעיף 20 לחוק ההסדרים נקבע כי התגמולים המשתלמים לנכי צה"ל (שלא עודכנו כבר מספר שנים), למשפחות שכולות ולניצולי שואה לא יעודכנו בשנת 2007.
יו"ר הוועדה לביקורת המדינה בכנסת ה-16, וח"כ לשעבר עו"ד מלי פולישוק-בלוך הטיבה לנסח את הציניות המאוסה הזאת, תחת הכותרת "שיאים חדשים בציניות הממשלתית" נכתב בין השאר:
אם חלילה מישהו לא הבין את הציניות שבסעיף, הממשלה טורחת להסביר בדברי ההסבר לחוק, שם נאמר: ה"בשל ההוצאות המיוחדות הנדרשות למימון המלחמה בצפון בקיץ 2006 מוצע כי בשנת 2007 יוקפא העידכון של תשלומים המשולמים לפי חוקים שונים וכן ההטבות הניתנות לפיהם."
מדינת ישראל שלחה את חיילינו לקרב, חלקם נהרגו חלקם חזרו נכים, עכשיו אומרת הממשלה להם ולמשפחותיהם אנו מקצצים בסיוע לכם גיבורינו כי הרי המלחמה בה נלחמתם עלתה לנו הרבה כסף. וכל מילה נוספת מיותרת.
, עו"ד מלי פולישוק בלוך, "דרך אחרת".
קשה להבין, כיצד כבוד שר הביטחון שגם הוא נכה צה"ל, יכול לעמוד מנגד ולשתוק לנוכח הפגיעות החוזרות ונשנות בנכי צה"ל, זאת למרות שכל מנהיגי המדינה חוזרים ומצהירים השכם והערב על "החוב המוסרי שמדינת ישראל חבה לנכי צה"ל". אני מבין שגם שר הביטחון נמצא במלחמת הישרדות פוליטית לא פשוטה, אבל היכן האחריות הציבורית? היכן המנהיגות? היכן ה"אג'נדה החברתית"?האם זה חלק מ"מסע ההסברה" לעידוד ההשתמטות משירות צבאי בכלל, ומההתנדבות ליחידות מובחרות בפרט?
נכון שחלק לא מבוטל מהחיילים הצעירים חדורי מוטיבציה ומתגייסים לשרת את המדינה ללא התבוננות בעתיד, הם בטוחים במחויבות המוסרית של המדינה ואזרחיה כלפיהם, אבל ישנם יותר ויותר אבות שחוו מלחמות, אך גם חוו את הסתירה בין ה"מחויבות המוסרית של מדינת ישראל לחייליה" לבין המציאות המרה והקשה. יותר ויותר אבות אינם מעודדים את דור העתיד להתנדב ליחידות מובחרות ו/או להתגייס לצבא בכלל.
שחיקת אמון הציבור במנהיגים הולכת וצוברת תאוצה, הולכת וגוברת. למרות האדישות כביכול שהורגשה במיוחד לאחר מלחמת לבנון השנייה ומיעוט המשתתפים במחאות, למרות מיעוט המצביעים בבחירות האחרונות, אני חש שהשטח בוער, האווירה תוססת, האזרחים כמהים לדרך אחרת, דרך של יושר ציבורי ואחריות מנהיגותית, דרך שתוביל ליושרה פוליטית ואזרחית.
אני, כמו אזרחים רבים במדינה, מקווה בכל לבי שדרך אחרת תמצא במהרה, ותוביל אותנו ואת צאצאינו לעתיד טוב יותר.

תאריך:  30/11/2006   |   עודכן:  30/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציניות ללא ציונות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מה כ"כ קשה לך להבין על שר הבטחון?
טל שחר  |  30/11/06 13:49
2
מחריד! פשוט מחריד!
אלון;  |  30/11/06 15:11
3
הסבל של נכי צהל :-(
איילה כהן  |  30/11/06 16:08
4
פרץ
מאיר  |  30/11/06 16:23
5
מדינה בלתי אפשרית ואת זה בדיוק מנצלים אוייבנו
שימשי  |  30/11/06 19:43
6
אגף השיקום פירגון !!
נכה קטוע אריה  |  4/12/06 16:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר בנימין שמואלי
גם לאלה הגורסים כי ענישה גופנית אינה יעילה ועלולה להזיק (כמו כותב שורות אלה), קיימת בעיה כיצד, אם בכלל, על המשפט להתערב. קיימת בעיה לאסור זאת באיסור פלילי גורף, במיוחד אם האיסור מתקבל בפסיקת בית המשפט ולא בחקיקה
עו"ד אברהם פכטר
עלות החיפושים ביום אחרי בני סלע מגיעה לכדי 2-2.5 מיליון ש"ח ליום. המיליונים שיבזבזו על לכידתו, יכלו לשקם את המשטרה בתחום כוח האדם, ציוד, ניידות וכל יתר הצרכים שהם זקוקים להם. אבל אצלנו עדיין פועלים לפי הפתגם העממי: "שנועלים את הדלת אחרי שהסוסים כבר ברחו"
מנדי ספדי
תגובת הפלנגות ותומכיהן על רצח בשיר ג'ומייל, דודו של פייר התבטאה בטבח סברא ושתילה, ואני לא שולל אפשרות שהפלנגות יבקשו גם כעת לנקום את רצח פייר בכניסה לריכוז אוכלוסיה שיעי וביצוע הרג המוני, וכשגלגל הנקמה יחל לדהור לא יהיה מי שיוכל לעצור אותו
מוטי אקסמיט
הוחלט לתת למאבטחים סמכויות נרחבות במגרשי הכדורגל    הרעיון היה טוב, אך בדרך ליישומו כבר ניכרים מאבקי כוח, קומבינות וכסף גדול שמגיע לכיסים פרטיים
י. דחוח-הלוי
ממשלת ישראל אימצה יוזמה מדינית חדשה בזירה הפלשתינית - יוזמה זו לא זכתה לתמיכה בצד הפלשתיני, שבו קיים קונצנזוס סביב עמדות היסוד באשר הנוגעות ליישוב הסכסוך הישראלי פלשתיני על בסיס "תביעת השיבה" וחיסול מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il