X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא רק הישראלים, גם הלבנונים מאוכזבים מתפקוד ממשלתם בזמן המלחמה ואחריה
▪  ▪  ▪

מצפון לנו, בלבנון, הרוחות מתלהטות. בארץ שסועה ומפולגת זו התאחדו שיעים, נוצרים, דרוזים וסונים, יצאו להפגנות ענק מול בניין הממשלה וקראו לרה"מ פואד סניורה להתפטר. מול בניין הממשלה הוקמו כ-500 אוהלים, אלפי חיילים ושוטרים הוצבו סביב משרדי הממשלה ומשרדו של סניורה, שאמר כי ממשלתו זוכה לאמון.
החיזבאללה, שבזמנו (רק לפני שנה) היה ארגון שנתמך כמעט רק ע"י שיעים ומוקצה בקרב האוכלוסיה הנוצרית, זוכה היום לתמיכה חסרת תקדים. תנועת הפטריוטים החופשיים (FPM), תנועה נוצרית בעיקרה, ותנועת החיזבאללה שילבו ידיים להפלת המשטר בעקבות לחץ ההמונים. מנהיגי שתי התנועות מדברים על שביתות והשתלטות עובדים על מקומות עבודה בדרישה להתפטרות ממשלת סניורה. לאחר שהתפטרו כבר כל השרים השיעים מהקבינט, הממשלה בלבנון כבר אינה מייצגת לחלוטין את החלק הגדול הזה של אוכלוסיית לבנון. הממשלה עכשיו נאחזת בציפורניה ומאויימת ע"י הפגנות ענק של מרבית השיעים והנוצרים וחלקים נרחבים של הקהילות הדרוזיות והסוניות שכבר נגעלים מאופן תפקודה של הממשלה במלחמה האחרונה מול ישראל.
בשבת שעברה הקבינט הלבנוני אישר את הקמת בית דין בינלאומי לחשודים ברצח רה"מ לשעבר רפיק אלחרירי ב-2005, למרות היעדרותם של השרים השיעים. מנהיגי הממשלה הזו החלו לדחוף שוב את עניין בית הדין הבינלאומי ביתר שאת בעקבות רציחתו של ג'ומייל לפני שבועיים. ג'ומייל היה מהדמויות המובילות של מפלגת הפלנגות הנוצריות הימנית. ראשי הקבינט מואשמים כי הם משתמשים ברצח כדי להסיט את תשומת הלב הציבורית ממחדלי המלחמה.
בעבר היו חשדות גדולים שלמשטר הסורי יש יד בהתנקשויות פוליטיות בלבנון. אך כיום יש הלבנונים כבר ספקטים. רבים בלבנון מאמינים כי הקמת בית דין בינלאומי חשובה לממשלה הימנית של סניורה משום שהיא מעוניינת להשתמש בו כדי למקד את אור הזרקורים בחברי החיזבאללה שמוצגים כפרו-סורים ואף לגרום לכניסתו של הארגון לרשימת תנועות הטרור האמריקנית.
ההתפתחויות האחרונות גרמו למתחים גוברים בין מנהיגי האופוזיציה והקואליציה בממשלת לבנון שמתבטאים גם בהתנגשויות ברחובות. ההתנקשות הגבירה את המתחים בין הפלגים עד כדי מלחמת אזרחים. בלבנון, התנקשויות הן דבר שכיח. חרירי שהיה מנהיג סוני ימני של "מפלגת העתיד" ויישם מדיניות ניאו-ליברלית נוקשה בלבנון נהרג בהתפוצצות מכוניתו לפני שנה. רפיק אלחרירי היה אחד האנשים העשירים ביותר בעולם. הוא קנה את תמיכתם וקולם של רבים ע"י השקעת כספים בבניית עריהם והשקעה בחינוך לילדיהם. חרירי קיבל תמיכה מלאה מארה"ב וערב הסעודית.
המצב בלבנון גרוע מאוד, אלפי בני אדם עדיין זקוקים לקורת גג, מזון ועבודה. תשתיות אזרחיות עדיין צריכות להיבנות מחדש, כולל בתי ספר ובתי חולים. הממשלה הלבנונית של היום נחשבת ע"י ההמונים כחלשה, מפולגת, מושחתת ופרו-מערבית שלא מסוגלת להביא לשיקומה של לבנון. בעקבות המלחמה החיזבאללה חיזקו את כוחם פי עשרות מונים, והצטיירו אצל ההמונים כארגון היחידי שהתנגד באופן פעיל לתוקפנות מצד ישראל והגיש סיוע בשוך הקרבות.
לפני המלחמה עמדה לבנון בסימן של התנגדות עזה בקרב העובדים נגד הפרטת חברת החשמל והפרטות נוספות בניצוחו של רה"מ השנוא סניורה. ביום בו פרצה המלחמה היתה אמורה לפרוץ שביתה כללית של עובדי חברת החשמל ללא הגבלת זמן. שביתה כזו היתה עלולה להתפתח לתנועה המונית של סקטורים רבים במאבק כולל נגד העלאת המחירים, עלייה ביוקר המחייה ובעד העלאת השכר שנעצרה מאז 96'.
לפני המלחמה היתה גם התנגדות מאסיבית לעליית מחירי החשמל (שהיה הכנה לקראת הפרטת החברה). בדרום לבנון האוכלוסיה השיעית הענייה תומכת החיזבאללה החלה במרד מיסי חשמל ואנשים נערכו לאספקת חשמל עצמאית בלי להזדקק לשירותי החברה. ואז פרצה המלחמה והחזירה את לבנון לעידן האבן. כיום, הזעם בקרב ההמונים עצום ובהעדר הנהגה אלטרנטיבית ההמונים נוהים אחר החיזבאללה הנתמך ע"י אירן שאינו מציע פיתרון מהותי למשבר בו נמצאת לבנון היום.

הכותבת היא דוקטורנטית למדעים.
תאריך:  04/12/2006   |   עודכן:  04/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבנון לאן?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שימו לב איך המשקיעים האמריקנים חוככים ידיים-כנסו
ארה"ב רוצה לאכול את כולם  |  4/12/06 10:59
2
לאירנים לא איכפת מלבנון!!!
יורם סמואל  |  4/12/06 14:41
3
איפה היו כל השוטרים והחיילים של הצבא הלבנוני
דוליטל  |  4/12/06 19:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יראון פסטינגר
המודל האמריקני אינו מתאים כלל למדינת ישראל, שכן בארצות הברית חוקה כתובה מזה מאות שנים, לביהמ"ש העליון בארה"ב תפקידים חוקתיים מוגדרים, החוקה הינה חלק מהגדרת הלאומיות האמריקנית, ושופטיו נבחרים באופן פוליטי מובהק לאחר הצגת תפיסת עולמם הפוליטית
גיא רון
האם וול סטריט הופך לשדרה החמישית החדשה של ניו-יורק? יותר מ-20 אחוזים מהדירות באזור וול סטריט ניו-יורק נקנו ע"י ישראלים
יוסי מטלון
זיהום הסביבה משקף את התייחסות העם לעצמו ולסביבתו. לכלוך פיזי נוצר מלכלוך מנטאלי, מלכלוך הנמצא בעורקיו של העם
עו"ד ג'ק בלנגה
קיזוזם של הפסדים שמומשו מניירות ערך כנגד דיבידנד מתאפשר רק באותה שנה ולא ניתן יהיה לבצע קיזוז הפסדים מניירות ערך משנת 2006 כנגד הכנסות מדיבידנד בשנת 2007
עו"ד משה גולדבלט
מי שיעיין בנתונים ברצינות ילמד כי למרות מחסור בשופטים בבית המשפט העליון בשנים האחרונות לא חל גידול במלאי התיקים הפתוחים ומינוי ארבעה שופטים נוספים כמתחייב מהתקן יפתור את בעיית המלאי שאינה חמורה כלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il