X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בפזיזות הוא לא יודה, מפני שהודאה כזו מכילה אחריות למותם ולפציעתם של רבים. ומאידך, איזה שיקול דעת יש כאן, אם יוצאים למלחמה כאשר גם העורף וגם צה"ל לא מוכנים, חיילים לא מאומנים, והימ"חים ריקים?
▪  ▪  ▪

שלושה ימים לפני ההכרזה על הפסקת האש, סיכם ראש השב"כ יובל דיסקין בוועדת החוץ והביטחון, את דעתו על הסכנות המתרגשות עלינו מעזה במילה אחת משוכפלת: "אדום, אדום, אדום"!
שבוע אחרי ההכרזה על הפסקת האש, מתכנסת הממשלה ושומעת דיווחים מדאיגים מלבנון, ו... למרות הפסקת האש, ירי הקסאמים לא נפסק. בישיבת קבינט, שר הביטחון, בהמלצת צמרת צה"ל, ממליץ להגיב על ההפרות. ומה יש לראש הממשלה אהוד אולמרט לומר?: "צריך לנהוג בזהירות ובשיקול דעת" (3.12.06).
שורות אלה עניינן "שיקול דעת", ו"פזיזות". לית מאן דפליג שבמלחמה, התכונה החשובה ביותר של מנהיג היא "שיקול דעת". החלטת ראש הממשלה על החזרתה של הסיסמא "הבלגה היא כוח", בנימוק של "שיקול דעת", מביאה אותנו לשאול: מהו שיקול דעת? מה ההיפך משיקול דעת? ואיך שותלים בתודעת האזרחים תכונה חיובית שראש הממשלה ניחן בה, כשהמציאות עלולה להוכיח (בקרוב), שלא שיקול דעת היה כאן, אלא רפיסות ותבוסתנות.
בניגוד למה שמקובל לחשוב, יש שני סוגים של "שיקול דעת". הראשון אובייקטיבי, והשני מניפולטיבי. "שיקול דעת אובייקטיבי" הינו: חשיבה מעמיקה בטרם החלטה חשובה, שתוצאתה חיובית. אנחנו נוהגים לחנך צעירים עם הפתגם "סוף מעשה במחשבה תחילה". בני תרבות מכבדים אנשים עם שיקול דעת.
לעומת זה האובייקטיבי - "שיקול דעת מניפולטיבי", הוא פיקציה. תכונה שאיננה קיימת. סטיגמה שמדביקים פוליטיקאים במצחם שלהם, בעזרת סוכניהם בתקשורת. התכלית - עשיית רושם על האזרחים, שיש על מי לסמוך!
ל"שיקול דעת", יש שתי "אחיות בעייתיות" עם אותו שם: "פזיזות". הראשונה, זו המוכרת היא "הפזיזות האובייקטיבית", שפירושה: החלטה מהירה, ללא שיקול דעת. התוצאה בדרך כלל - שלילית! ויש את "הפזיזות המניפולטיבית", שגם היא פיקציה שלא מוכיחה ולא מעידה על כלום. ואותה מדביקים פוליטיקאים וסוכניהם בתקשורת במצחם של יריבים. התכלית - הפחדה. זה הולך ככה: "תצביעו בשבילי! הפזיזות של יריביי, תמיט עליכם אסון, ושיקול הדעת שלי, יאיר לכם את החיים. או: "בניגוד ליריביי, תחת הנהגתי, יהיה כיף לחיות בארץ הזאת"!
עכשיו, שאלה שכל מי שתמך בקדימה חייב לשאול את עצמו: האם ראש הממשלה הזה, ניחן ב"שיקול דעת", כפי שהוא מעיד על עצמו, או שהוא פזיז? את השאלה החשובה הזו, ישאלו בוודאי חברי ועדת וינוגרד. ואם נחדד, אז שאלת השאלות היא: האם ההחלטה על היציאה למלחמה ב-12.7.06, היתה תוצאה של פזיזות, או שיקול דעת.
בפזיזות הוא לא יודה, מפני שהודאה כזו מכילה אחריות למותם ולפציעתם של רבים. ומאידך, איזה שיקול דעת יש כאן, אם יוצאים למלחמה כאשר גם העורף וגם צה"ל לא מוכנים, חיילים לא מאומנים, והימ"חים ריקים?
המלחמה הוכיחה, שראש הממשלה הזה הוא מנהיג פזיז. הכרזתו על ניצחון, מוכיחה שהוא מנותק, ומדיניות ההבלגה מוכיחה, שהוא רופס. אולמרט מסוכן לישראל!! מאמר על אי עמידתו בלחצים- בקרוב.

תאריך:  04/12/2006   |   עודכן:  04/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על פזיזות ושיקול דעת
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
שמענו בחלם על חכמים בדיעבד כמוך. כתוב על חומוס ופיתה ל"ת
אביגיל  |  4/12/06 14:59
 
- אביגייל
סלמון  |  5/12/06 10:11
2
אתה משעמם עד מוות,והאג'נדה שלך,"מעפנה".(רקובה ומסריחה).
אני או אורח  |  4/12/06 16:01
3
כרגיל חד כתער, אולמרט כמלך העירום הערום הריק כקליפת השום וכובד משקל חשיבתו כאבק פורח., ל"ת
נחמה  |  4/12/06 18:43
4
צודק הכותב, יישר כוח, כל הכבוד. ל"ת
ZU  |  4/12/06 20:04
5
No doubt, ClumMert is a clear and present danger to us all ל"ת
A M Roll  |  4/12/06 22:14
6
המלך ערום! ל"ת
הניה  |  5/12/06 15:33
7
מאז ניבחר המושחת אולמרט אני לא שקטה
טוהרת המידות  |  5/12/06 16:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
אנחנו נתעורר רק לאחר מהלומה כואבת במיוחד. טילי קסאם הנורים בישובי עוטף עזה או אוטובוסים מתפוצצים ומתאבדים בקניונים במרכז הארץ, אינם עושים עלינו רושם. גם חטיפות של חיילים או מלחמה דוגמת מלחמת לבנון השנייה אינם מזיזים לנו. אנחנו זקוקים נואשות לפגיעה חריגה, משמעותית ואכזרית במיוחד
חה"כ יצחק וקנין
הקטנת החוב הציבורי, המלווה בהקטנת תשלומי הריבית ובמקביל בהקטנת היקף המיסוי, תפנה משאבים למגזר העסקי ובכך תעודד צמיחה ותעסוקה. כמו כן, תוביל הפחתה זו לירידת הריבית בטווח הארוך, לשיפור בדירוג האשראי של ישראל וכמובן להוזלת עלות המימון הממשלתי
אסתר שניאורסון גרי
הראש האחד מסביר בחשיבות על היותנו מדינת חוק, אבל הראש השני אוכף את החוק רק לגופו של עניין, אחרת איך אפשר להבין שכמה מתושבי יהודה ושומרון מקבלים צווי הרחקה מביתם, על עבירה שלא נעברה?
פרופ' משה שטרנפלד
הרפואה המערבית תטפל בהורדת החום ובמתן סטרואידים, בעוד הרפואה הסינית תטפל בצמחים אשר יצננו, יפנו חום ויחזקו את הכליות הנחלשות
עו"ד אברהם פכטר
התיקונים לחוק האזרחות - המונעים איחוד משפחות ע"י נישואין בין אזרחי ישראל לפלשתינים מהשטחים - הוא בבחינת בלימה משפטית ל"זכות השיבה" הזוחלת. הצעת החוק המוצעת המליצה להחמיר הקריטריונים ולהאריכו בשנתיים, החל מינואר 2007. הטוענים והמתנגדים לחוק - מעדיפים את העקרונות הכלליים והיפים של שוויון, הזכות להקמת משפחה, אבל שוכחים את ביטחון ישראל, שלומה, ויעודה כמדינה יהודית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il