X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאות ניצולי השואה בסודן, ביניהם נשים וילדים שהצליחו להימלט מרוצחיהם, מגיעים מדי לילה בתום מסע רגלי מפרך במדבר בתקווה למצוא מקלט אצל היהודים בישראל. אבל אנו הישראלים, אוטמים ליבנו וגבולנו בדיוק כפי שעשו לנו ב-1939. מחנות הריכוז, תאי הגזים וקבוצות של נשים עירומות המובלות אל מותן - מדוע אנו עדיין כואבים את שתיקת העולם לנוכח השתיקה שלנו?
▪  ▪  ▪
כשאני שומעת את חוסר האונים בקולה של נציגת דובר צה"ל המתארת את היקף התופעה מול אוזלת ידו של הצבא, שלטענתה "אינו ערוך לטפל באזרחים" אינני יכולה שלא להיזכר בקטעי ראיונות עם חיילים גרמניים שאומרים: "קיבלנו פקודות, עשינו מה שאמרו לנו"

אישה גבוהה, שחורה לבושה בבגד קרוע צבעוני ולרגליה שני ילדים בגילאי 6-5 זוחלים על החול הלוהט בשעת בוקר על קו הגבול. העצמות ניבטות מבעד לעורם הדק ובטנם נפוחה מרעב, אחד הילדים מעולף למחצה, נסחב כמו חפץ על-ידי האם. כשהג'יפ הצהלי מתקרב אליהם, הם קמים בכוחות אחרונים ורצים אליו בשמחה, מסע בריחתם מהגהינם בסודן תם, הם הגיעו לארץ היהודים, כאן יינתן להם מגן ומקלט. העם שחווה על בשרו מהי השמדת עם ומה זו "שואה" בוודאי יפתח את שעריו לניצולי השואה בדרפור, לא? אז זהו, שלא.
באחת משיחת העידכון השגרתיות בין דובר צה"ל ובין המטה למאבק בסחר בנשים בעניין מספרי הזרים המוברחים דרך גבול ישראל מצריים, נחשפתי לעובדה שמאות ניצולי הזוועות בדרפור, אזרחים סודנים וביניהם נשים וילדים שהצליחו בדרך לא דרך להימלט מרוצחיהם, מגיעים מדי לילה בתום מסע רגלי מפרך במדבר מסודן לישראל. הם מדפקים על שערי מדינת ישראל בתחינה למצוא כאן מקלט מדיני זמני עד יעבור זעם בארצם. לפי נתוני דובר צה"ל חצו את הגבול מתחילת השנה למעלה מ-700 איש, מתוכם נלכדו כמחצית. בינהם אחוז ניכר של נשים וילדים גברים ותינוקות סודנים.
הבעיה היא שצה"ל הוא רובוט מתוכנת המגיב לפקודות ואין בו מקום לנשמה יתרה. הפקודות הן יבשות, כל מי שחוצה את הגבול ללא רשות הוא בחזקת עבריין וכך יש לטפל בו. ניצול שואה? קרבן סחר? את מי לעזאזל זה מעניין. כשאני שומעת את חוסר האונים בקולה של נציגת דובר צה"ל המתארת את היקף התופעה מול אוזלת ידו של הצבא, שלטענתה "אינו ערוך לטפל באזרחים" אינני יכולה שלא להיזכר בקטעי ראיונות עם חיילים גרמניים שאומרים: "קיבלנו פקודות, עשינו מה שאמרו לנו" או בתירוצים של אזרחים גרמנים שחוזרים כמו תוכי על המנטרה המרגיזה: "לא ידענו מה באמת קורה שם".
אז לכל מי שעדיין טוען שאינו יודע, בסודן מתבצע מזה זמן רב רצח עם שיטתי ואכזרי. כפרים שלמים מחוסלים, כיתות יורים הורגות בקצב ולפי נהלי עבודה את כל הגברים בכפר כשהם עומדים ליד בורות שהם עצמם חפרו לצרכי יעילות. 90% מהנשים, הנערות, הילדות וגם התינוקות - כולם נאנסים באכזריות ובכוונה מוצהרת להזריע את רחמן בזרע העם הנבחר. מה שנותר מהכפר נשרף באש ומשם ממשיכים לכפר הבא.
הפליטים הסודנים, שרק אלוהים יודע מה עבר עליהם במסע הרגלי לארץ ישראל, ניצודים כמו כל מבריח נשק או סמים. ניצולי השואה נלכדים ונכלאים אוטומטית במתקני כליאה בישראל, לעיתים למשך תקופות של חודשים ארוכים וזאת מבלי לראות עורך דין או לקבל סיוע הומניטארי מהמדינה היהודית שלנו. אז איפה הם כל אותם ארגוני תמיכה בניצולי השואה? שום מנורה אדומה לא נדלקת להם?
רק לאחרונה התמנה טומי לפיד לכהן כיו"ר ארגון יד ושם, גם הוא וגם רבים מניצולי השואה המרבים להטיף לעולם על שתיקתו - לא השמיע בנושא חשוב זה את קולו. מדוע הוא לא מנצל אף אחת מהבמות התקשורתיות שניתנות לו כדי להוקיע את יחס המדינה לניצולי השואה בדרפור? לפיד המתהדר בחברותו האישית עם אהוד אולמרט, יכול ברגע אחד להרים טלפון ולדפוק חזק על השולחן של אהוד ולדרוש: "אהוד תעשה מייד משהו עם המסכנים האלה, אנו כיהודים לא יכולים להחריש ולנהוג בהם כפי שנהגו בנו".

תאריך:  08/12/2006   |   עודכן:  08/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניצולי שואת סודן וניצולי אוושוויץ
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
Fine, 250 people--but what about the rest-We can'nt help them all ל"ת
A M Roll  |  8/12/06 21:51
2
go fuck yourself idiot girl
dfgfgf  |  8/12/06 22:59
3
קראתי
הגיאוגרף  |  9/12/06 06:47
4
שואה???
דר' אילן שדה  |  9/12/06 11:30
5
כמה מילות תגובה
עודד ב  |  9/12/06 18:30
6
חוצפה
דואני  |  17/04/07 15:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ההסכמה הישראלית להצעת ה'תהדיאה' הפלשתינית מהווה תפנית בעמדת ישראל שנזהרה עד כה מלהגיע להסכמים עם ארגוני הטרור הפלשתינים - בהסכם יש משום הכרה דה פקטו בממשלת החמאס וויתור על האופציה הצבאית - בחמאס רואים בהסכמה הישראלית "סימן לחולשתה"
משה גולדבלט
ד"ר יאיר שיבר, עו"ד
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
טמבל, עוצם עיניים או נאיבי הוא זה מי הסבור כי משטרת ישראל אמורה לעבור "טלטלה" רק בעקבות ממצאי ועדת הבדיקה לעניין בריחתו של האנס בני סלע
מוטי אקסמיט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il