|
תאריך:
|
09/12/2006
|
|
|
עודכן:
|
09/12/2006
|
|
1 |
|
|
>> שווי הרכב מוצג ע"פ מחירו ביום הקנייה, בהתעלם מירידת ערכו בעשרות אחוזים במהלך השנים שבהן העובד מחזיק ברכב
- בחישוב לאחזקת רכב של 3 שנים (כמקובל בתעשיה) אתה מקבל שווי של כ-3300 ש"ח חודשי למאזדה 3 למשל...
>> האוצר מציג את כל קילומטרז' הנסיעות כהטבה ומתעלם מנסיעות עבודה.
- האם נסיעות עבודה ברכב פרטי מוכרות למס? כיוון שלא, יש כאן עיוות.
>> האוצר מציג רק את תוספת ההכנסה הצפויה מהגדלת מס ההכנסה, ומתעלם מהפסד המס שיוצר בגין ירידת כמות רכישת רכבים, שהרי כחצי ממחירו הסופי של כל רכב הינו מיסים
>> האוצר מתעלם מהוצאות נוספות שיוטלו על המעסיקים ויקטינו את חבות המס שלהם, כגון הקמת מערך הסעות, תשלום החזר הוצאות נסיעה, והקמת מאגר רכבים לצורך נסיעות עבודה
- לפי שתי הטענות האלו, ה"תיקון" של האוצר יגרום לשתלום פחות מס כולל? נו, אז למה אנחנו מתרגזים? נשמע יותר טוב אם האוצר יקבל פחות מס, לא? או שאולי הוא יקבל פחות מס מכל האזרחים, אבל קצת יותר מס מאיתנו, מפונקי ההיי-טק?
(וכן, איתן, גם אני כותב תגובה זו עם נגיעה אישית - רק שאני מוכן לשלם קצת יותר בנטו כדי שיהיו פחות עיוותים במערכת המס המסואבת שלנו) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש אחד מן הרמתיים |
|
|
|
|
|
"בחישוב לאחזקת רכב של 3 שנים (כמקובל בתעשיה) אתה מקבל שווי של כ-3300 ש"ח חודשי למאזדה 3 למשל..."
- ובמה זה סותר את שכתבתי?
"האם נסיעות עבודה ברכב פרטי מוכרות למס? כיוון שלא, יש כאן עיוות."
- נסיעות עבודה לא מבוצעות ברכב פרטי, ואם כן והתשלום לפי חשב, הרי שיש גילום מס.
"לפי שתי הטענות האלו, ה"תיקון" של האוצר יגרום לשתלום פחות מס כולל? נו, אז למה אנחנו מתרגזים? נשמע יותר טוב אם האוצר יקבל פחות מס, לא? או שאולי הוא יקבל פחות מס מכל האזרחים, אבל קצת יותר מס מאיתנו, מפונקי ההיי-טק?"
- וויכוח הוא לגיטימי, אך יש לבססו על עובדות אמת. חצי אמת זה שקר, וזה לא לגיטימי בוויכוח.
מעבר לזה, מה שהאוצר מנסה לעשות זה רצח אופי לעובדי ההי-טק על לא עוול בכפם, רק כדי לנסות להצדיק את טענתו (ראה במאמר).
"(וכן, איתן, גם אני כותב תגובה זו עם נגיעה אישית - רק שאני מוכן לשלם קצת יותר בנטו כדי שיהיו פחות עיוותים במערכת המס המסואבת שלנו)"
- אצרף אותך לרשימת ל"ו הצדיקים.
עיקר עיוותי מערכת המס הנה בזיכויי מס לעצמאיים ולחברות, ומשום מה שם האוצר לא נוגע. קל יותר תמיד להתלבש על שכירים.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
|
|
|
"בחישוב לאחזקת רכב של 3 שנים (כמקובל בתעשיה) אתה מקבל שווי של כ-3300 ש"ח חודשי למאזדה 3 למשל..."
- ובמה זה סותר את שכתבתי?
אתה כתבת כי: "שווי הרכב מוצג ע"פ מחירו ביום הקנייה, בהתעלם מירידת ערכו בעשרות אחוזים במהלך השנים שבהן העובד מחזיק ברכב"
ובכן, שווי המס המוצע בתיקון, *לא* מתעלם מירידת ערך הרכב. אם תחשב את ההטבה הגלומה באחזקת רכב משפחתי - עם ירידת הערך לשלוש שנים ועם עלות אובדן ההון לשלוש שנים, תקבל בחישוב גס סכום של למעלה משלושת אלפי שח לחודש - וזה מה שטוענים במשרד האוצר שצריך להיות השווי האמיתי של ההטבה. אם היית מחשב שווי אחזקה של רכב חדש לכל שנה (ו"מירידת ערכו בעשרות אחוזים במהלך השנים שבהן העובד מחזיק ברכב") היית מקבל סכום גבוה בהרבה.
"האם נסיעות עבודה ברכב פרטי מוכרות למס? כיוון שלא, יש כאן עיוות."
- נסיעות עבודה לא מבוצעות ברכב פרטי, ואם כן והתשלום לפי חשב, הרי שיש גילום מס.
את גילום המס לא משלמת המדינה, אלא המעביד, נכון? נהדר. אז אנחנו מסכימים. בנמשל שלנו, יגלם המעביד לעובד את נסיעות העבודה שלו ובא לציון גואל. לא המדינה (ו"המדינה" כאן זה כל משלמי המיסים שאינם נהנים מרכב חברה) צריכה לממן את ההפרש, נכון?
(אגב, לא יודע מה איתך, אבל אני נוסע עם הרכב כמעט אך ורק נסיעות פרטיות. לתומי חשבתי שאתה מתכוון לנסיעה הלוך ושוב מהבית למשרד ולהכיר בזה כהוצאות ליצירת הכנסה - בזה אני דווקא תומך, אך גם לרכבים פרטיים, כמובן).
אינני יודע לאיזה רצח אופי או "התלבשות" אתה מתכוון. מה שברור הוא, שמבחינה כלכלית יש כאן עיוות. אם א' ו-ב' עובדים שניםה באותו מקום עבודה, משתכרים אותו שכר, א' מחליט לקחת רכב בליסינג ו-ב' מחליט שלא (כי מתחשק לו רכב ידני, למשל. או רכב שהליסינג לא מציע, או שהוא לא רוצה להתחייב לעסקה בת 3 שנים) וקונה רכב זהה, אזי א' משלם למדינה כ-800 ש"ח פחות מיסים מ-ב'. זה לא הוגן. זה לא הוגן בעיקר כלפי מי שלא יהיו זכאים לרכב מהחברה, קרי שכירים עשירים פחות מאיתנו.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש אחד מן הרמתיים |
|
|
|
|
|
אכן המס המשולם נמוך משוויו. על כך אין ויכוח.
האוצר הציג רק את העלייה בגביית המס מהשכירים, והתעלם מהוצאות מוכרות למס, שמקטינות את היקף ההכנסה למדינה ממה שהוצג, הוצאות כמו הקמת מערך הסעות, הקמת מאגר רכבים לנסיעות עבודה וכו'.
האוצר הציג "עובדות" לא נכונות ע"מ לפגוע בדימוי עובדי ההי-טק ובכך לנטרל את מלחמתם בהעלאה. שתי דוגמאות היו מתן הרכב לחברים לשימוש - דבר האסור לחלוטין בחברות, ונסיעה ברכבים בשטח וגרימת נזק להם מחוסר איכפתיות - וכאלה יש אולי בודדים בין 130,000 מחזיקי רכב צמוד.
כך שהויכוח אינו אם המס המשולם כיום הינו ראלי, אלא על תרבות הוויכוח של האוצר.
ונקודה למחשבה לסיום: כמה זמן יעבור עד שתוספת המס לעובדי מדינה וחברות ציבוריות תגולם ע"י המעביד, כלומר כספי הציבור?
(בעוד שעובדי ההי-טק ישלמו את תוספת המס בעצמם...) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
2 |
|
|
כל ניסיו להציג את חברות ה "ליסינג" כאוייבות העם - הוא פלצני ומתחסד! אין כל סיבה לשלול את קיומן של החברות שככל גוף- יש להן את הזכות להתאגד, וכן- גם לשאוף להתקיים, ולהרוויח! אבל: תוך שמירת תנאים קפדניים, בפיקוח הרגולטורים, ללא "הנחות" ללא "עצימת עיניים" ועמידה בכללים נוקשים כדוגמת רכבי "השכרה" שחלק מחברות הליסינג מפעילות ממילא! יש לבטח את כלי הרכב המשמשים לליסינג בחברות ביטוח (ולא בביטוח עצמי) יש לטפל בכלי הרכב במוסכים מורשים ועל פי הוראות היצרן, יש לתקן כלי רכב שניזוקו בתאונות בחלפים מקוריים (או בכאלה שאושרו עי" היצרן) יש להציג בשקיפות וביושר את "ההיסטוריה" של הרכב למנהלי ציי רכב ולקציני בטיחות של אירגונים, ולרוכשי הרכב בסיום שרותו בחברת ה"ליסינג" יש להשוות את המס המוטל על אזרח רגיל המקבל רכב או אחזקת רכב ממעביד לעומת המס המשלם כיום עובד במעמד מקביל הנהנה מרכב "ליסיניג" וזאת על קביעת מכסת ק"מ "חופשית" שנתית לשימוש משפחתי (לדוגמא: 15000 ק"מ בשנה במס מופחת!) ואז- כאשר כללי התחרות יהיו הוגנים ושווים, כוחות "השוק החופשי" יכתיבו את הכדאיות, והתאמת השיטה לכל "סקטור" ולכל אזרח במדינה! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אנגלנדר יהודה |
|
|
יואב יצחק
המבקר היה אמור כבר לפני חודשים לשגר אל החשודים, ובראשם אל אולמרט, מכתבי אזהרה בפרשת כרמיה, אך למרות חלוף הזמן, שיגור המכתבים טרם בוצע
|
|
|
|
|
|
איילת פישביין
מפעלי משפחת דנקנר בעתלית יוצרים מפגעים. מפעל הדגיגים מתרחב בכיוון חוף הים, משאיות עוברות דרך עתלית ל"כרמל כימיקלים" ומסכנות חיים, ובניית גשר על פסי הרכבת מתעכבת בגלל דרישה לשנות את מיקומו. התושבים טוענים כי שינוי המיקום ישרת את האינטרסים של משפחת דנקנר
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
רוני אלוני סדובניק
מאות ניצולי השואה בסודן, ביניהם נשים וילדים שהצליחו להימלט מרוצחיהם, מגיעים מדי לילה בתום מסע רגלי מפרך במדבר בתקווה למצוא מקלט אצל היהודים בישראל. אבל אנו הישראלים, אוטמים ליבנו וגבולנו בדיוק כפי שעשו לנו ב-1939. מחנות הריכוז, תאי הגזים וקבוצות של נשים עירומות המובלות אל מותן - מדוע אנו עדיין כואבים את שתיקת העולם לנוכח השתיקה שלנו?
|
|
|
|
|
|
יהונתן דחוח-הלוי
ההסכמה הישראלית להצעת ה'תהדיאה' הפלשתינית מהווה תפנית בעמדת ישראל שנזהרה עד כה מלהגיע להסכמים עם ארגוני הטרור הפלשתינים - בהסכם יש משום הכרה דה פקטו בממשלת החמאס וויתור על האופציה הצבאית - בחמאס רואים בהסכמה הישראלית "סימן לחולשתה"
|
|
|