X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע ישראל טרם מצאה דרך להביא את העולם להחלטה אחת פשוטה: לחייב את הפלשתינים ואת חיזבאללה להציג בהתאם לאמנת ג'נבה את החטופים על כל מצבם לעיני כל?! האם העובדה שהטרוריסטים הללו אינם מדינה - מהווה לגביהם חסינות?!
▪  ▪  ▪

"לא יעלה על הדעת..." כבר מזמן אינו פתיח לעניין כלשהו שירים גבה של מישהו מאיתנו במדינת היהודים - שיש הבטוחים כי הרצל מזמן היה מחזיר לצורכי מיחזור.
קחו כמשל את עניין החיילים החטופים: בעזה ובלבנון. אלו תילי שטויות של מילים הועפו מאז החטיפות האלה? פילו מלחמה היתה לצורך חילוצם. שו לרגע חשבון פשוט: מה קרה מאז החטיפות? ומה !!
לאף אחד בישראל אין מושג מינימלי מה גורלם של החטופים. אף אחד בישראל אין מושג על מקום הימצאם. ף גורם בינלאומי אינו רואה את החוטפים אחראים לביצוע מינימלי של אמנת ג'נבה המחייבת אותם למתן מידע על החטופים.
ו... כולם מנסים להתגבר על המתחים הפסיכולוגיים הנובעים מהטראומה הנוראה של אפקט החטיפה: משפחות החטופים נהרסות. זרחי ישראל אינם סופרים את מנהיגיהם ממטר. ממשלת ישראל מנווטת במים עכורים ומחפשת מוצא להמשך הישרדותה... כאשר בשורה התחתונה אין קורלציה בין ההיגיון, החוקים, והמציאות שמדכאת כל מהלך חיינו על פני האדמה רוויית הדם הזו של ישראל. עד כאן לא חידשתי דבר... דבר שאינו עושה את העובדות יפות יותר!!
אינני רוצה להיכנס שוב לכל הרמות (או התת-רמות) הירודות של כל פיפס במדינה. אם נתייחס כדוגמה רק אל נושא בריחתו של האנס בני סלע ונבדוק את המימצאים של ועדת הבדיקה לנוכח מסקנותיה המעורפלות - נבין עד כמה שקועים אנו במדמנה כמעט בלתי אפשרית להבנה במחוזות תרבותיים סבירים.
נחזור לעניין הקשה של החיילים החטופים בלבנון ועזה. הנה כמה שאלות עקרוניות שאינן נותנות לי מנוח - ואני מקווה ומאחל לאטומים שבינינו שהם חושבים כי רק אני הוא המוטרד מהן:
1. מדוע חצי שנה אחרי המחדלים האלה, טרם נענשו בחומרה כל המעורבים בפרשות?! האם המסר לציבור הוא: לית דין ולית דיין בישראל?!
2. מדוע ישראל טרם מצאה דרך להביא את העולם להחלטה אחת פשוטה: לחייב את הפלשתינים ואת חיזבאללה להציג בהתאם לאמנת ג'נבה את החטופים על כל מצבם לעיני כל?! האם העובדה שהטרוריסטים הללו אינם מדינה - מהווה לגביהם חסינות?!
3. מדוע מדינת ישראל אינה מציבה אולטימטום לחוטפים ולסובביהם - כולל לעולם "הנאור": אם תוך 24 שעות לא יוצגו בפנינו השבויים באופן המתאר בברור מצבם הגופני והנפשי - נצא למלחמה כוללת נגד הפלשתינים ונגד לבנון ?!
יכול מאוד להיות שדברים אלה נשמעים אצל הרבה יפי נפש - כדברים קיצוניים... דברי ימין קיצוני... דברים בלתי רציונאליים. יכול מאוד להיות שאותם יפי נפש היו מוכנים להיות בשבי הטרוריסטים הללו במשך עשרות שנים... ואז להיעלם מהעולם בלי להשאיר עקבות כמו רון ארד. מאוד יכול להיות שההיגיון של כל אחד מאיתנו מעט שונה, בנוי אחרת, ונוטה למסקנות שונות - אבל נדמה לי כי בת היענה שטומנת ראשה בחול אינה מן הרואות נכוחה בדיוק את המצב הכללי מצווארה ומטה - ומסביב לה.
נדמה לי כי רבים מהחוליים שלנו נובעים ממצבור מחדלים אינסופיים, מהעלאת אבק על הרבה החלטות טובות של אנשים חושבים - שאנשים רעי לב גנזו, ומאדישות בלתי מוסברת ומתמשכת של הציבור הישראלי המוכן לעבור לסדר היום על כל דבר לא תקין שבסדר היום.
לא כך הייתי רוצה להמשיך ולראות את מדינת ישראל - ואינני מתפלא שמנהיגינו ממשיכים להתעלל בנו - בהבחינם כי לעולם לא יתנו את הדין על מחדליהם ורשלנותם המגיעה לדרגות פשע במלוא מובן המילה.

תאריך:  10/12/2006   |   עודכן:  10/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האבסורד המנקר במוח הישראלי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אתה צודק
רמי נ  |  10/12/06 12:49
2
כיצד טננבוים הוחזר עם שיניו...?
תוהה.איני מבינה.  |  10/12/06 14:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
איזו אכזבה ואיזה תסכול, הפלשתינים האידיוטים האלה הפכו את היישובים ההרוסים לבסיסי שילוח של קאסמים, ושמעון פרס שאינו מתייאש לעולם ממשיך לבנות את המזרח התיכון החדש שלו
ד"ר יאיר שיבר
דומה, כי בעשור השנים האחרונות הערך של הצלת פצועים ואי השארתם בשטח האויב - הולך ומתנפץ
שאול חנוכה
כשמשטרת ישראל פועלת כחבורת ביריונים, השאלה היא לא אם מגיע לבני סלע לסבול אלא מתי זה יקרה לך
אביב ירון
משטרת ישראל חוגגת את הניצחון על האנס בני סלע כאילו אנו נמצאים בשנת 1999 ובני סלע נלכד לראשונה, הם שכחו שבני כבר נלכד שלוש שנים מאוחר מדי וכבר מרצה שש שנים מעונשו, הם שכחו שהם פשוט איבדו אותו בצורה מבישה, אם זה לא היה עצוב היינו צוחקים
אברהם שרון
נכון וטוב תעשה המשטרה אם תנמיך פרופיל; אם תצטנע; אם תשכיל לשמור על מידה חשובה וראויה של איפוק. אם לא תתקע בחצוצרות בראש חוצות אלא תפרוט על כלי המיתר הדקים של "במחשבה תחילה"; אם תתעשת ותרענן נהלים והנחיות; אם תבער את האלימות הבלתי נסבלת והבלתי נסלחת בקרב חלק בלתי מבוטל מאנשיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il