X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שג'ורג' וושינגטון מצא לנכון להעלות על נס את עזרתו הגדולה ולציין שאלמלא פעולתו המבורכת של חיים סלומון, "פני ההיסטוריה היו ללא ספק שונים, משום שצבא ארה"ב - לא היה מחזיק מעמד נגד הבריטים ונגד שאר אויביה של ארה"ב - שלא רצו בקיומה"
▪  ▪  ▪

בתוך חבילת העיתונים מחו"ל שקיבלתי בסוף השבוע שעבר היו גם מספר גיליונות של "Pointer View" - הביטאון של האקדמיה הצבאית היוקרתית ביותר בארצות-הברית ובעולם כולו "ווסט-פוינט". באחד מגיליונות סוף חודש נובמבר, בתוך מסגרת בולטת בעמוד פנימי, מצאתי כתבה אשר לדעתי עשויה לעניין כל ישראלי וכל יהודי באשר הוא נמצא:
"בימים אלה", נכתב בפתיח הכתבה, "נקבע בטקס מיוחד ומפואר, בבית הכנסת היהודי שבווסט-פוינט, לוח זיכרון מיוחד לזכרו של חיים סלומון, מי ששימש בעת הכרזת העצמאות של ארה"ב, בשנת 1776, כעוזרו הראשי לעניינים כלכליים וכיועצו הכספי של גורג' וושינגטון, נשיאה הראשון ומפקד הצבא הקונטיננטלי של ארה"ב החדשה".
אם להביא בקיצור את הסיפור שבכתבה האמריקנית, הרי שבימים הקרים של חורף 1777, חיילי הצבא החדש של ארצות הברית קפאו מקור מחוסר מדי חורף מתאימים ורעבו בשל מחסור במזון מספיק לימים הקרים במיוחד בחורף של אותה שנה.
כמקורב במיוחד לנשיא ומפקד הצבא הראשון, נרתם חיים סלומון וגייס את הקהילה היהודית בארה"ב, שמנתה כבר באותם ימים כמה אלפי משפחות. הוא גם פנה ושלח קריאה ליהודי יבשת אירופה לעזור בתרומות כספיות נדיבות למדינה החדשה ביבשת אמריקה.
ואכן, פעולתו זו של עוזרו הכלכלי ויועצו הכספי היהודי של נשיא ארה"ב הראשון, היתה כל-כך יעילה ומוצלחת, עד שג'ורג' וושינגטון מצא לנכון להעלות על נס את עזרתו הגדולה ולציין שאלמלא פעולתו המבורכת של חיים סלומון, "פני ההיסטוריה היו ללא ספק שונים, משום שצבא ארה"ב - לא היה מחזיק מעמד נגד הבריטים ונגד שאר אויביה של ארה"ב - שלא רצו בקיומה".
לזכר פועלו המבורך של חיים סלומון ולזכר עזרתו הנדיבה של העם היהודי בהקמתה של הרפובליקה של ארצות-הברית, במלחמת העצמאות שלה - הורה ג'ורג' וושינגטון להנציח את פועלם בדרך מיוחדת.
ואמנם, אם תיקחו לידיכם את השטר של דולר אחד, שעל פניו מוטבע דיוקנו של וושינגטון עצמו, ותהפכו אותו לצידו השני (האחורי), תוכלו להבחין היטב בכך שהכוכבים מעל ראשו של הנשר המצויר שם הם כוכבים בני שישה קצוות, דהיינו: כוכבי "מגן-דוד". יתרה מזאת: אם תסבבו הנשר כלפי מטה במהופך, תוכלו לראות בנקל שבבסיסו של הנשר מופיעה קונפיגורציה של מנורת שבעת הקנים, שהיא סמל ליהדות וכיום גם סמל למדינת ישראל.
שני סמלים אלה הוכנסו לתמידות לדיוקנו של המטבע והשטר הבסיסי של ארה"ב על-פי הוראתו המפורשת של וושינגטון, שאמר בשעתו כי: "העם האמריקני לא ישכח לעולם את העזרה שהושיטו בני העם היהודי בשעות החשובות ביותר של תקומת ארצות-הברית של אמריקה".
ואילו בימים אלה - כעבור 229 שנים, לפי ה"פויטנר-וויו": הוקם גם אתר הנצחה אישי לחיים סלומון, בדמות לוח הזיכרון שנקבע בבית-הכנסת של האקדמיה הצבאית האמריקנית היוקרתית בעולם "ווסט-פוינט" שבמחוז ניו-יורק.

תאריך:  10/12/2006   |   עודכן:  10/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היהודי שהציל את צבא ארה"ב
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
דני סטולר, יהיה נחמד אם תוסיף קישור לאתר שהזכרת.
נעמן  |  10/12/06 18:48
 
- לא צבא ארה"ב עסק בעניין יהודים מאירופה - מציעה לך לברר טוב טוב איך התרחשו העניינים
מיכל מירושלים  |  10/12/06 19:39
2
חיים סלומון הגיע לארה"ב מפולין -עיר ליסה שבחבל פוזנה לאחר שנתפוררה המדינה בשנת 1772
מיכל מירושלים  |  10/12/06 19:47
3
ארה"ב לא עשתה דבר להשמדת מחנות ההשמדה של הנאצים
אברום  |  13/12/06 12:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
אנחנו היהודים משוגעים, אבל לא מטומטמים. כדי "להשפיל" אותך, מדינת ישראל מוציאה מיליארדים. לא בגלל שאין לנו מה לעשות עם הכסף, אלא כדי להגן על חיי היהודים מהרוצחים, שהם במקרה או לא במקרה - אחייך הערבים!!
גרשון אקשטיין
ייתכן מאוד שהרמטכ"ל, דן חלוץ, מינה את דורון אלמוג לחקור את אירועי החטיפה ברמת האוגדה, ולא ציפה להרחבת החקירה והתחקיר שיגיעו גם עד למטכ"ל ואליו אישית. בדיעבד לא כך היה הדבר
גיא רפאלי
הרמטכ"ל הזה יכול וצריך להיות רמטכ"ל מצוין שיביא לשיפור משמעותי בצה"ל ובעיקר בצבא היבשה, דרך שינויים תרבותיים
נסים גבאי
מדוע ישראל טרם מצאה דרך להביא את העולם להחלטה אחת פשוטה: לחייב את הפלשתינים ואת חיזבאללה להציג בהתאם לאמנת ג'נבה את החטופים על כל מצבם לעיני כל?! האם העובדה שהטרוריסטים הללו אינם מדינה - מהווה לגביהם חסינות?!
גורי גרוסמן
איזו אכזבה ואיזה תסכול, הפלשתינים האידיוטים האלה הפכו את היישובים ההרוסים לבסיסי שילוח של קאסמים, ושמעון פרס שאינו מתייאש לעולם ממשיך לבנות את המזרח התיכון החדש שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il