X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על זכיות בהגרלות בתוך המשפחה מה הדין כאשר אחד מבני הבית זוכה בפרס בהגרלה האם האחרים זכאים להתחלק בזכייה?
▪  ▪  ▪
בית המשפט בוחן בעיקר האם מדובר בבני זוג אשר מנהלים חיים משותפים ונוהגים ברכושם כברכוש משותף או שמא מדובר בבני זוג אשר מקפידים על הפרדה רכושית

לקראת הגרלת החמישים אמנה מספר היבטים חשובים הנוגעים לזכיות בתוך המשפחה ובפרט לזכאות בן הזוג לכספי הזכייה, כאשר מי שמילא את טופס הזכייה הוא בן הזוג האחר.
במקרה של זכייה של בן זוג השאלה המרכזית הנה: האם יש לראות בכספי הזכייה בהגרלה כרכוש משותף השייכים לשני בני הזוג? יש להבדיל בין שני מצבים של חיים משותפים: האחד- כאשר בני הזוג חיים בשיתוף ומנהלים משק בית משותף, השני- כאשר יש הפרדה רכושית בין בני הזוג.
במקרה הראשון, כאשר אין הפרדה בכספים המשותפים - הזכייה של אחר מבני הזוג, מהווה רכוש משותף ועל כן זכאי בן הזוג השני לכספי הזכייה. בני זוג החיים בשותפות- "לטוב ולרע לאושר ולסבל וגם להפסד או זכייה".
בהקשר זה, יש לראות את הזכייה כפירות של השקעה, בדומה לרווחים ממניות אשר הרוויחו בני זוג בחיים המשותפים.
במקרה השני, כאשר קיימת הפרדה רכושית בין בני הזוג, בודק בית משפט את מקור הכספים ששימשו לרכישת הכרטיס הזוכה. הכוונה למקרה בו בני זוג חיים משותפים, אולם כרטיס הזכייה נקנה מכספי ירושה של הבעל אשר נשמרו בנפרד. במקרה כזה, מלוא כספי הזכייה שייכים לבעל.
מקרה מעניין הוא כאשר נפרדו בני הזוג (אך לא התגרשו) ואחד מהם זוכה בהגרלה. למי שייכים הכספים במקרה כזה? במקרה שהגיע לבית המשפט לענייני משפחה ברמת גן , בני הזוג חתמו על הסכם ממון ונפרדו למשך שלוש שנים אך לא התגרשו, ובמהלך התקופה בה היו פרודים, רכש הבעל כרטיס מכספיו הפרטיים ולא מכספים משותפים וזכה במיליון ש"ח , בני הזוג חזרו לחיות יחד לחצי שנה ואז נפרדו שנית והתגרשו. יצוין, כי גם במהלך כל התקופה מאז חזרו לחיות יחד שמרו בני הזוג על הפרדה מוחלטת של הכספים. במקרה הזה קבע כב' השופט שוחט כי הזכייה שייכת לבעל בלבד, ואין לאישה חלק ונחלה בכספי הזכייה.
לולא הנסיבות המיוחדות של המקרה, יש להניח כי בית המשפט היה קובע כי זהו נכס בר איזון וכי כספי הזכייה שייכים בחלקים שווים לבני הזוג.
מה הדין במקרה בו ילד קונה כרטיס הגרלה וזוכה. למי שייך הכסף במקרה כזה? בהגרלות בהן נרשם על כרטיס הזכייה שם המשתתף, כלומר הילד, הרי שכספי הזכייה יהיו רשומים על שמו. ההורים כאפוטרופוסים של הילד יכולים לפנות לבית המשפט על-מנת שזה יאשר פעולות בכספי הקטין, הבקשה מועברת לאפוטרופוס הכללי על-מנת שיתן את תגובתו. בית משפט בודק אם הכספים הם עבור מטרה שהיא לטובת הקטין, אם לאו. ההורים יכולים לקבל מביהמ"ש אישור כללי לעשות שימוש בכספים לטובת הילד. בהקשר זה, יצוין כי זכותו של ההורה הוא "לדאוג לצורכי הקטין, לרבות חינוכו, לימודיו, וכן לשמור על נכסיו, לנהל אותם ולפתח אותם [ס' 15 לחוק הכשרות והאפוטרופסות,תשכ"ב-1962], ובית המשפט לא ישלול מן ההורה את הזכות לנהל את כספיו. היה ואחד ההורים אינו כשר לנהל את רכושו של הילד ,למשל מבזבז את הכספים ללא כל הגיון, ניתן לבקש אפוטרופוס נוסף על רכושו.
מאידך-גיסא, במידה והילד זוכה בהגרלה, אך הכסף לא רשום על שמו, יכול שהכסף יועבר להוריו.

עו"ד טלי הוד ליבוביץ ממשרד עוה"ד "צוונג הוד ליבוביץ" מתמחה בדיני משפחה, צוואות וירושות
תאריך:  10/12/2006   |   עודכן:  10/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי אבנרי
דוח בייקר הוא מתכון לאפיית עוגה. השאלה היא אם ממשלת ארצות-הברית תיקח את המתכון הזה ואכן תאפה אותה    בייקר מגיש את תוכניתו בשעה שארצות-הברית עומדת לפני תבוסה מבישה בעירק, לכן יתכן שהנשיא ישמע הפעם לעצתו של מומחה
עו"ד אברהם פכטר
הרושם המתקבל לאחרונה, כי אנו חיים לא במדינת חוק נורמאלית, לא מושפעים ומונחים ע"י עקרונות של שלטון החוק, כמקובל במדינה דמוקרטית, אלא במדינת בג"צ    שופטי בג"צ כל כך התאהבו בכוחם ובהשפעתם על המשפט והציבור - שיהיה צורך בחקיקה כדי לרסנם, אם לא יעשו זאת בעצמם בהקדם
ד"ר אורית קמיר
סוללת עורכי הדין של משפחת קצב כבר מטעה את הציבור בכל אמצעי התיקשורת ומפיצה גירסאות מבלבלות ומסחררות. אבל העובדות פשוטות, והן מתועדות. כולנו ראינו. וגם בית המשפט יראה, אם הדברים יגיעו לידי כך. חבל ששומר מסך לא נכח בהחדרת הלשון הנטענת של שר המשפטים לשעבר ובמקומות נוספים רבים כל כך
עו"ד אלי דורון
המעביד אינו מתיר לי לצאת להפסקה מיוחדת בצהריים לצורכי תפילה, אלא דרש כי אתפלל בזמן ועל חשבון הפסקת הצהריים שלי. כיצד אוכל לתקוף החלטה זו?
אברהם שרון
סליחה, יהודה. מתבקש כאן תיקון. סליחה, מתחייב תיקון. אני מבקש את רשותך לגעת בקודש הקודשים שלך - השראתך - ולשנות את המלים. זה שינוי שהמציאות מחייבת לעשותו. כאן ועכשיו. לאחר הרצח הנורא, סליחה שאין לי מילה אחרת לתאר אותו. נורא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il