X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמדי שבוע, ממשיכים שני כתבי Nfc להתווכח על הנושאים הבוערים ביותר, והיום: סוד קסמו של אורי גלר עידן טוען שצריך לתת לו צ'אנס לפתוח בפנינו חלון לעידן החדש ניר מעדיף להיגעל וללכת לשירה בציבור
▪  ▪  ▪

הטור של עידן
תמיד הסתכלתי בהערצה על אורי גלר. מה יש לו לאורי שמצליח להקסים, תרתי משמע, את ההמונים, ולגרוף רייטינג שאפילו אורן זריף לא יכול לייצר. האם הטון המדוד, הדיבור הכריזמטי, המבט החודרני או אולי משהו אחר.
הגעתי למסקנה שאורי גלר הוא פשוט ענק תרבות. ילעיגו המלעיגים ויזלזלו הספקנים, אבל אורי הוא באמת ענננק, לא חשוב מה יגידו כל אלו שמנסים לשוות לו תדמית של נוכל, מאחז עיניים או סתם גלר גמדי. יש לו את הקסם. אפילו יותר מהקוסם ביבי, שעם כל הקסם - הבלוג החדש שפתח לא מגיע לקרסוליים של הקטע הכי פחות נצפה באתר התוכנית של אורי אחלה-גלר.
מה יש בו שכל כך מושך, כמו מגנט. מושך כפיות, מושך שעונים, מושך נפט ואפילו את בני סלע (אומנם לקח זמן והיו כל מיני אנשים בדרך, אבל בסוף מה שאורי אמר התקיים: האנס הסדרתי נתפס). אורי גלר מייצג מבחינתי את הדבר הבא: נמאס לנו כבר מהכל - מהממשלה, מהביורוקרטיה, מהמיסים, מהחום, מהקור, מהחדשות ופשוט בא לברוח, אבל אין באמת לאן. והנה כבמטה קסם צץ ועולה אדם שניחן בכוח-על ואומר לנו: חבר'ה, תירגעו. הסירו מעליכם את גלר ההפרדה. הקשיבו לעצמכם, הקשיבו ליקום הסובב. שקט, משדרים.
קלטתם את הצורה? זה היה מרובע. החיים שלכם זה מרובע אחד גדול. התחילו לעגל קצת פינות. העולם שאתם רואים הוא עולם השקר. אפשר לכופף אותו כמו כפית, אפשר לעצור בו את הזמן. אין לעולם המוחשי שום חשיבות. העולם האמיתי נמצא בכם, עדיין לא הבנתם את זה?? אז יאללה - עוד קסם.
גן עדן זה לא משהו בשמיים. גן עדן זה כאן, עלי אדמות, אבל הכל תלוי בך. אתה יוצר את המציאות סביבך, אתה חש, אתה מתבונן, אתה חווה. בגן עדן אין דרמות. הכל שלו ורגוע. אפשר להשתגע, אבל אז זה כבר לא יהיה גן עדן.
אז תמיד יבואו לנו האורי גלרים למיניהם, יאמרו את מילות הקסם והכל ישתנה לטובה. זו לא אחיזת עיניים, זו אמונה. אמונה שהכל באמת טוב, ורק העטיפה שעל גבי הסוכריה מונעת ממך מלטעום אותה. אתה יכול להתברבר שעות עם הסוכריה, אבל אתה יכול גם להסיר את העטיפה בקלי קלות, ולגלות שהכל טוב. האם זה קסם? בהחלט! העולם כולו קסום, השאלה היא איך לדעת להשתמש בו נכון, ודלות מהעולם את כל הטוב באופן שגם לאחרים יישאר.
אז קדימה, ניר, תחזיק לי ת'יד חזק. בוא ניצור מציאות חדשה - כזו שאתה הולך בה להתכופף כמו כפית ולכתוב את השורות הבאות של "ראש בראש". תחזור אחרי: אחת... שתיים... שלּושששש!!
הטור של ניר
לפני כמה שנים, כשאינתיפאדת אל-אקצה הייתה בשיאה, שטפה את הארץ אופנת השירה בציבור. אנשים מכל קצוות הקשת הפוליטית-חברתית-כלכלית-חקלאית-דמוגרפית-סוציו-דמוגרפית-סוציו-חקלאית נהרו אל מועדוני השירה וזימרו עם שרהל'ה שרון "לא קלה היא, לא קלה דרכנו". אכן, לא קלה הייתה דרכנו אז. פיגועי תופת התגעשו עלינו יום-יום ונזקקנו לשיר יחד כדי לחוש יחד.
סיפור ההמשך ידוע: ערוץ 2 קלט שעמישראל רוצה לשיר ורוצה לחוש ביחד אז הוא הלעיט אותו בתוכניות שירה כדוגמת כוכב נולד. מאוחר יותר קלט ערוץ 2 שעמישראל רוצה לרקוד. יותר נכון, ערוץ 2 החליט שהגיע הזמן שעמישראל ירצה לרקוד. ולפתע תוכניות כגון "נולד לרקוד" ו-"רוקדים עם כוכבים" צצו מכל פינה חשוכה.
ומה כעת? האם ערוץ 2 החליט שעמישראל דורש קסמים? האם הברומטר הערוץ-שתיימי קלט סממנים של הוקוס פוקוס? התשובה היא - לא. ערוץ 2, כמו כל תאגיד מיינסטרימי ממלכתי, תפס כי נקעה נפשו של הציבור, או כפי שכתב זאת יפה עידן: "נמאס לו מהכול". ערוץ 2 זיהה סממנים של ייאוש של הציבור מכל מערכות השלטון, בעקבות המלחמה האחרונה, והוא קפץ על המציאה כמוצא שלל רב. הציבור מיואש? ניתן לו פתרונות קסם! הציבור לא מאמין לאף מילה של אף אחד? נראה לו איך אורי גלר מבטיח ומיישם!
מילא היו אומרים לנו שאורי גלר הוא קוסם. אפילו קוסם מעולה. אפילו הקוסם הטוב בעולם. אלא שלאורי גלר יש חוצפה לטעון שיש לו כוחות על-טבעיים. לבצע קסמים בינוניים ומטה זה לא כוחות על-טבעיים. זה סתם קוסם. ומי יכול לשפוט אותנו - את הציבור - כשאנחנו קונים את הסחורה של השרלטן הזה? הרי אנחנו לא מאמינים לראש הממשלה (עיין ערך "מלחמה", "שחיתות" וכו'), לשר הביטחון (עיין ערך "מלחמה"), לרמטכ"ל (עיין ערך "מלחמה"), לשר המשפטים לשעבר (עיין ערך "לדחוף לשון ללוע של ילדה בת 19"), לנשיא קצב (עיין ערך "חשד לאונס והטרדה מינית") וכעת גם למפכ"ל המשטרה (עיין ערך "בני סלע").
ואם אנחנו לא מאמינים להם, אז כיצד אפשר לשפוט אותנו כשאנחנו קונים את השטויות של אורי גלר? אין לנו למי להאמין יותר. לא למוסד הנשיאות, לא לממשלה, לא לכנסת, לא לצבא ולא למשטרה. במקרה כזה בורחים לקוראים בקפה, למנחשי העתיד, לקוראי הבדולח, להופכי קלפי הטארוט ולקוראי כף היד. אורי גלר הוא בדיוק כמוהם, רק עשיר הרבה יותר. מה שחמור מכך הוא שערוץ 2 (עיין ערך "ממלכתיות מלוקקת"), אשר מארח את אורי גלר, מעז לשתף פעולה עימו ומספר לנו סיפורי מעשיות שמדובר באיש בעל כוחות על טבעיים אשר "יכול היה להציל את שרון" (אם גלר יכול היה להציל את שרון, למה הוא לא עושה זאת לחולים אחרים?) ו"יודע היכן נמצא בני סלע?" (אם הוא יודע היכן בני סלע, למה הוא לא מצא אותו? ונניח כי מצא אותו - למה הוא לא יודע היכן מסתובבים להם שאר האסירים הנמלטים?).
אורי גלר מייצג את כל הייאוש שבו אנו שרויים כעת. יותר מכך, הוא מסמל עבורנו את העובדה שקשה לנו להודות בכך אפילו. לו קשה להודות שהוא קוסם, ולנו קשה להודות שאנחנו מיואשים. רק אם נכיר בבעיה הזו היטב, נוכל להתחיל לפתור אותה. זה חוק ידוע של קוסמים - אופס, רופאים. ועכשיו, סלחו לי, אני הולך לשיר שירה בציבור עם גבי ברלין כי שם הייאוש נעשה יותר נוח. נתראה אחרי ה-פ-ר-ס-ו-מ-ו-ת!!

תאריך:  15/12/2006   |   עודכן:  21/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקסם של אורי גלר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שרלטנים
פטריוט ישראלי  |  15/12/06 10:32
2
אורי גלר "ענק" ושירה בציבור עושה טוב ל"ת
אברהם סולומון  |  15/12/06 11:58
3
הנה הוכחה שאורי גלר רמאי
יניב דויטש  |  15/12/06 19:21
4
בדיחות אורי גלר :) ל"ת
yuri  |  22/12/06 10:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן עזרא
נרי אבנרי
הפסיקה המבטלת חוק כנסת מסוכנת. לא משום שהיא חושפת את אוצר המדינה לתביעות בסכומי עתק, אלא משום שהיא מכילה בתוכה בוז ל(נבחרי ה)ציבור, והתעלמות מוחלטת מכללי המשחק הדמוקרטי. מדובר בפלישה לטריטוריה לא להם. ואם לתמצת זאת לסיסמה: אקטיביזם- אאוט, אימפריאליזם- אין!
משה קראדי
נאום מפכ"ל המשטרה בערב הצדעה לשוטרי המחוז הצפוני על פועלם במהלך מלחמת לבנון השניה [כ"ב בכסלו תשס"ז, 13.12.06]
יהונתן דחוח-הלוי
ארגוני זכויות האדם הפלשתיניים מסלפים את תמונת המצב האמיתית ומתחמקים מהתמודדות אמיתית עם בעיית הטרור הפלשתינית. נטייתם הבולטת להטיל על ישראל את האחריות לתופעות השליליות בחברה הפלשתינית מטילה צל כבד על מהימנות הדיווח שלהם
נסים ישעיהו
רשימות נוספות
חילול המשכן  /  ניר יהב, עידן יוסף
לחמם את הרגליים של עידן  /  ניר יהב, עידן יוסף
הפרסי ממשיך לאיים  /  ניר יהב, עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il