X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
סוריה מילאה ועדיין ממלאת תפקיד מפתח בבעירה התמידית הבוערת במזרח התיכון השאלה היא - האם הימנעות ממשא-ומתן עם סוריה לאור עובדה זו, תרחיק אותה מ"ציר הרשע" או אולי דווקא להיפך דווקא הימנעות מהידברות עם השכנה מצפון היא שתקרב את המלחמה הבאה מאין שואבים מנהיגי המדינה את "האומץ" המפוקפק לדחות על הסף הצעות הנשיא הסורי למשא-ומתן?
▪  ▪  ▪
בשאר אסד

כשקראתי את עיתוני הבוקר שפשפתי שוב ושוב את עיני למקרא הטיעונים "כבדי המשקל" כנגד משא-ומתן עם סוריה. מתקבל הרושם שכמעט כל קברניטי המדינה חברו יחד בעצה אחת, לשכנע אותנו שאין כל ממש בהצהרה הסורית על רצונה במשא-ומתן להסדר שלום. החל מהניסיון לשכנע אותנו כי השעה עדיין לא בשלה להסכם (כאילו ולא חלפו להם 33 שנה מאז מלחמת יום כיפור העקובה מדם, בה נגר דם חללינו ברחבי רמת הגולן), המשך בהעלאת העובדה (שאין נכונה ממנה) שאסד מחמש את החיזבאללה, ומכאן ש"ברור מאליו" שאינו מתכוון באמת ובתמים להגיע להסדר עם ישראל, אלא מדובר בגימיק תקשורתי תעמולתי ותו לא.
אך הטיעון המרכזי כנגד משא-ומתן עם סוריה, היא התנגדות הקהילה הבינלאומית, לרבות צרפת, גרמניה וחשובה מכל - ארצות הברית. סוריה נחשבת כאחד מעמודי התווך של "ציר הרשע", ומדינות העולם הנאורות מבקשת לבודד אותה בזירה הבינלאומית. בשל כך עמדתו הנחרצת של נשיא ארצות הברית כנגד מהלך הידברות בין ישראל לסוריה בשעה זו.
איני מתווכחת עם העובדה שאכן מילאה סוריה ועדיין ממלאת - תפקיד מפתח בבעירה התמידית הבוערת במזרח התיכון. התפקיד שמלאה במלחמת לבנון השנייה ברור לעין כל, והיא ממשיכה לחמש את החיזבאללה ביתר שאת ולמשוך בחוטים הפוליטיים, הצבאיים והכלכליים בלבנון. על כך אין כל וויכוח.
השאלה היא - האם הימנעות ממשא-ומתן עם סוריה לאור עובדה זו, תרחיק אותה מ"ציר הרשע" או אולי דווקא להיפך. תביא לכך שבידודה בזירה הבינלאומית ידחוף אותה לזרועות אירן. אל הנישה המדינית שנוצרה כתוצאה מבידודה של סוריה בזירה הבינלאומית - תחדור ביתר קלות אירן, שתנצל את הסיטואציה לצרכיה. לטעמי, דווקא הימנעות מהידברות עם השכנה מצפון היא שתקרב את המלחמה הבאה. אני שואלת את עצמי מאין שואבים מנהיגי המדינה את "האומץ" המפוקפק לדחות על הסף הצעות הנשיא הסורי למשא-ומתן.
אך הטיעון המכעיס והמקומם ביותר לטעמי, הוא הטיעון לגבי התנגדותו של נשיא ארצות הברית. בהקשר זה ברצוני להזכיר לקוראים כי בשנת 1933 חתם חיים ארלוזורוב, ראש המחלקה המדינית של הסוכנות דאז (בפועל שר החוץ של היישוב היהודי, המדינה שבדרך) על הסכם עם ממשלת הרשע הנאצית על "הסכם ההעברה" כדי להציל את רכושם של יהודי גרמניה. וזאת, בשעה שהוטל חרם עולמי על גרמניה מצד הקהילה הבינלאומית בשל מדיניותה האנטישמית. "הסכם ההעברה" השנוי במחלוקת, הקל במידה רבה על עלייתם של עשרות אלפי העולים היקים בשנות השלושים, ותרם רבות להתפתחות היישוב היהודי בארץ בתקופתה העלייה החמישית. במקרה זה, האינטרס הלאומי הכתיב את סדר היום של התנועה הציונית ולא להיפך.
ממשלת ישראל אינה מריונטה של נשיא ארצות הברית. סדר היום הציבורי והלאומי של מדינת ישראל, אינו יכול להיות מוכתב על-ידי גורמים ושיקולים זרים. לא יעלה על הדעת להטיל את האחריות לדחיית הקריאות להסדר מדמשק, על נשיא ארצות הברית והקהילה הבינלאומית. וזאת, כפי שלא יעלה על הדעת להטיל את האחריות על תוצאות מדיניות זו, של "הפניית הגב לדמשק" על ארצות הברית.
ברור לכל כי ההשלכות הצבאיות ממהלך זה יהיו כולן באחריות מדינת ישראל ואזרחיה. לא יעלה על הדעת שגרמניה, צרפת ולחלופין ארה"ב, בת בריתנו, ישאו בתוצאות הטרגיות שעלולות לנבוע מדחיית היוזמה הסורית על הסף.
לא זו בלבד שמנהיגות מדינת ישראל אינה יודעת לצאת למלחמה - בהסתמך על תחקירי המלחמה, גרוע מזה, היא אינה יודעת כיצד לצאת לשלום.
הסדר מדיני ואפילו תהליך הידברות, יביא מן הסתם למציאות חדשה במזרח התיכון. מציאות בה תאלץ אירן לסגת במידה רבה מהעמדות הפוליטיות והצבאיות שהיא כבשה עד לרגע זה. אחת המטלות המרכזיות שלנו היא לתקוע טריז בין אירן לבין דמשק. משא-ומתן יעניק מן הסתם סיכוי לטריז כזה, ויותר מכך. הוא יעניק סיכוי להסדר שימנע את המלחמה הבאה. זוהי המחויבות המוסרית של ממשלת ישראל.
אני קוראת לאזרחי ישראל לומר לממשלה בצורה נחרצת: אסור לנו להחמיץ הזדמנות למשא-ומתן לשלום. כן למשא-ומתן. כן לסיכוי להסדר מדיני עם סוריה. תוצאות אמירת הלאו יהיו חמורות עשרת מונים מכניסה לתהליך הידברות עם סוריה.

תאריך:  18/12/2006   |   עודכן:  18/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מריונטות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שלום
פטריוט ישראלי   |  18/12/06 20:33
2
שלום עם סוריה?
שמואל-ד  |  18/12/06 21:15
3
השמאלנות המכוערת
מבצבצת מכל מילה במאמר  |  19/12/06 02:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
הצעתי היא סינתזה בין שלושה אינטרסים ענקיים: א)- תאוות הפוליטיקאים לחשיפה - במיוחד מול מצלמות. ב)- סגידת הטלבוויזיה לאלוהי הרייטינג, דהיינו: דם, דם, דם! ג)- רצון הצופים לראות פוליטיקאים שקרנים (מימין ומשמאל) נשחטים בשידור חי
עו"ד אברהם פכטר
שתי החלטות בג"צ, האחת בעניין פיצויי האינתיפאדה והשנייה בעניין ה"סיכול הממוקד",מצביעות על כך שיש להקים בית משפט לחוקה
ד"ר חיים משגב
דומה, שעוד לא היה בהיסטוריה האנושית אדם שכה הזיק - לא בזדון, אלא, אולי, מתוך נאיביות - לעמו כמו אהרן ברק. פסיקותיו הניאו-ליברליות לא רק מכרסמות ביכולותיו של צה"ל לנצח במלחמה; הן פשוט מסרסות חלקים טובים וראויים בעם היהודי
עו"ד יניר ליאור
עד היום ברור היה שכל אחד בא עם רכושו ואם מחליטים השניים - חלילה וחס - לצאת מהמסגרת הנישואים - הרכוש שיחולק יהיה זה שנצבר על-ידם בעודם נשואים. אבל ביהמ"ש המחוזי החליט כי לא עוד כך הם הדברים
עו"ד יראון פסטינגר
הקביעה המקופלת בהחלטת הבג"צ, לפיה מבצע חומת מגן, לא כל שכן פרוץ האינתיפאדה השנייה בספטמבר 2000, לא היו בגדר מלחמה של ממש הינה קביעה ביטחונית פוליטית מרחיקת לכת אשר איננה בסמכותו של בית המשפט, בכל הכבוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il