X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מלחמת האזרחים הפלשתינית מלמדת, כי אין פרטנר קביל בצד הפלשתיני ובוודאי לא גורם כוח היכול לעמוד בהתחייבויות מדיניות ארוכות טווח או לכבד הסכמים ביטחוניים ולהילחם בטרור אלה הקוראים לפתוח בעיתוי הנוכחי במו"מ עם הרשות הפלשתינית שוגים בקריאתם את תמונת המצב בזירה הפלשתינית
▪  ▪  ▪

העימות בין החמאס ל'פתח' על השלטון חורג מגבולות של מאבק מקומי בין כוחות פוליטיים יריבים. הגם שלארגון ה'פתח' תפיסה דומה באשר לדרך פתרון הסכסוך הישראלי פלשתיני (יישום שיבת הפליטים שמשמעותה חורבן מדינת ישראל כמדינה יהודית), הוא מייצג דרך פוליטית אחרת, הנכונה לשתף פעולה עם הקהילה הבינלאומית, ובעיקר אינו חלק מהמהפכה האיסלאמית העולמית אותה מובילה תנועת האחים המוסלמים, שהחמאס חלק אינטגראלי וחשוב בה.
האחדות הפלשתינית נשמרה כעיקרון מאחד ועליון כל עוד שלטה ישראל צבאית ברצועת עזה. בלחימה נטלו חלק שכם ליד שכם פעילים מארגוני טרור שונים, שיתוף הפעולה הצבאי היה הדוק ביותר וכך גם ההסתייעות ההדדית בנשק ובמידע. ההינתקות החד-צדדית מרצועת עזה סימנה את יריית הזינוק לקרב הגדול על השלטון הפלשתיני ברצועת עזה ובגדה המערבית ומעבר לכך, על "הפרס הגדול" - הייצוג הבלעדי של העם הפלשתיני בפלשתין ובפזורה.
לשני הצדדים אין עניין בעימות חזיתי כולל ונהיר לה, כי במאזן הכוחות הנוכחי יקשה על צד כלשהו להשיג הכרעה מהירה וב"מחיר נמוך". בשטחים הפלשתינים לא קיימים מעוזים בלעדיים של ה'פתח' והחמאס. התמיכה בארגונים היריבים נחלקת לעיתים בתוך המשפחה הגרעינית ובחמולה. אומנם לחמאס כוח עדיף ברצועת עזה ונשק רב, אך אין לזלזל בתשתית הצבאית העומדת לרשות מנגנוני הביטחון הנאמנים לאבו מאזן ושל גדודי חללי אל-אקצה הזרוע הצבאית של ה'פתח'. בשונה מרצועת עזה, בגדה המערבית ה'פתח' זוכה מסורתית ליתרון משמעותי, על אף ההישגים האלקטוראליים של החמאס, והארגון "נשכר" גם מפעילות הסיכול הישראלית נגד תשתיות החמאס והג'יהאד האיסלאמי.
כישלון המאמצים להקמתה של ממשלת האחדות הלאומית נבע בראש ובראשונה מהאינטרסים המנוגדים של שני הצדדים. אבו מאזן וה'פתח' חתרו להביא את החמאס לקבל את תנאי הקהילה הבינלאומית, שבבסיסם הכרה בישראל וגינוי הטרור, ועל-ידי כך להפוך את תנועת החמאס ל"תואמת פתח", לציירה כמי שבגדה בעקרונותיה ולגרום למשבר אידיאולוגי חמור בשורותיה. מנגד, חתרה תנועת החמאס לקבע את מסמך האסירים, שאינו מכיר בישראל, כמצע הממשלה על-מנת לאפשר לה את המשך ההתבססות בשלטון וההצטרפות לאש"ף כדי להשתלט עליו מבפנים.
עיני הכול באזור נשואות לגורל המערכה בין ה'פתח' לחמאס אשר צפויה להימשך על-אף הפסקת האש הזמנית בין הצדדים שהושגה אמש (17 בדצמבר 2006) במעורבות מצרית. ניצחון של חמאס יסמן את הדרך לשאר התנועות האיסלאמיות הרואות במודל שפיתחה, את האפיק המועדף להשתלט על מוסדות המדינה, קרי - אימוץ פרגמטיזם המאפשר ליטול חלק בתהליך הדמוקרטי מתוך כוונה לרוקן את הדמוקרטיה מתוכן לאחר השלמת ההשתלטות על מוסדות השלטון והקמת השלטון האיסלאמי. שלטון איסלאמי בפלשתין נתפס כאחד השלבים המרכזיים בהקמת הח'ליפות האיסלאמית שירושלים מיועדת לשמש כבירתה. לעומת זאת, הכרעה של ה'פתח' תלמד שתהליך האיסלאמיזציה העובר על המזרח התיכון יכול להיות הפיך.
מבחינתה של ישראל המאבק הקיומי מול התנועה הלאומית הפלשתינית ימשך בין אם צד זה יגבר ובין אם זולתו. בהיבט המדיני מלחמת האזרחים מלמדת, כי אין פרטנר קביל בצד הפלשתיני ובוודאי לא גורם כוח היכול לעמוד בהתחייבויות מדיניות ארוכות טווח או לכבד הסכמים ביטחוניים ולהילחם בטרור. הקריאות שנשמעו לא מכבר מההנהגה הישראלית ומחוגי השמאל לפתוח במו"מ עם הפלשתינים אין להן על מה לסמוך, ונראה, כי יוזמיהן שוגים בקריאתם את תמונת המצב בזירה הפלשתינית.

תאריך:  19/12/2006   |   עודכן:  19/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורנה מרקוס בן-צבי
סוריה מילאה ועדיין ממלאת תפקיד מפתח בבעירה התמידית הבוערת במזרח התיכון    השאלה היא - האם הימנעות ממשא-ומתן עם סוריה לאור עובדה זו, תרחיק אותה מ"ציר הרשע" או אולי דווקא להיפך    דווקא הימנעות מהידברות עם השכנה מצפון היא שתקרב את המלחמה הבאה    מאין שואבים מנהיגי המדינה את "האומץ" המפוקפק לדחות על הסף הצעות הנשיא הסורי למשא-ומתן?
נרי אבנרי
הצעתי היא סינתזה בין שלושה אינטרסים ענקיים: א)- תאוות הפוליטיקאים לחשיפה - במיוחד מול מצלמות. ב)- סגידת הטלבוויזיה לאלוהי הרייטינג, דהיינו: דם, דם, דם! ג)- רצון הצופים לראות פוליטיקאים שקרנים (מימין ומשמאל) נשחטים בשידור חי
עו"ד אברהם פכטר
שתי החלטות בג"צ, האחת בעניין פיצויי האינתיפאדה והשנייה בעניין ה"סיכול הממוקד",מצביעות על כך שיש להקים בית משפט לחוקה
ד"ר חיים משגב
דומה, שעוד לא היה בהיסטוריה האנושית אדם שכה הזיק - לא בזדון, אלא, אולי, מתוך נאיביות - לעמו כמו אהרן ברק. פסיקותיו הניאו-ליברליות לא רק מכרסמות ביכולותיו של צה"ל לנצח במלחמה; הן פשוט מסרסות חלקים טובים וראויים בעם היהודי
עו"ד יניר ליאור
עד היום ברור היה שכל אחד בא עם רכושו ואם מחליטים השניים - חלילה וחס - לצאת מהמסגרת הנישואים - הרכוש שיחולק יהיה זה שנצבר על-ידם בעודם נשואים. אבל ביהמ"ש המחוזי החליט כי לא עוד כך הם הדברים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il