X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמדי שבוע, מתעמתים שני כתבי Nfc על הנושאים הבוערים ביותר שעל סדר היום והפעם: הפסקת האש בין הפתח לחמאס ניר סובל מפיצול אישיות - הוא אופטימי ופסימי כאחד עידן מציג את שלוש הגישות לפתרון העניין
▪  ▪  ▪

הטור של ניר
"אם כן, מיקי ויעקב, אנחנו מדווחים אליכם כרגע מעזה. זה עתה התקבלה החלטה דרמטית על הפסקת אש בין הפתח לחמאס. אחרי יומיים של הרג הדדי בין שתי התנועות, החליטו בכירי התנועות להפסיק את האש. אם כן, מיקי ויעקב, השטח שקט כבר 2 דקות. החמושים הניחו את הנשק והחלו לסגת מהרחובות ואנחנו בהחלט יכולים לבשר לכם על אופטימיות זהירה בפתח ובחמאס.
כרגע אנחנו מקבלים עידכון, גדי ויונית. אנחנו מתבשרים שלאחר 2 דקות אופטימיות ושקטות, נחטף בכיר החמאס אחמד אבו מוחמד. רגע... כעת מודיעים לנו שגם בכיר הפתח, מוחמד אבו אחמד, נחטף מביתו שבעזה. מיקי, כרגע נודע לנו על שלושה הרוגים בעזה ועוד שני הרוגים בחילופי אש בין הפתח לחמאס במחנה פליטים ג'בליה. יונית, עוד עשרה חטופים בבית להיה ו... כרגע אנחנו מקבלים דיווח מצפון הרצועה על עוד 35 חטופים של הפתח ועוד 40 חטופים של החמאס.
מיד נמשיך בעידכון, חיים. רגע... אני בדיוק מקבל עידכון... אם כן, אנחנו שמחים לבשר על רגע דרמטי ומכונן: הפתח והחמאס שוב מכריזים על הפסקת אש. אחרי שהאחרונה החזיקה שתי דקות שלמות, נראה שהפעם זה רציני. המצרים תיווכו בעסקה, הג'יהאד האיסלאמי ושאר הפלגים גם כן עזרו בגיבוש ההסכם ונראה שהפעם מדובר בהסכם רציני שיחזיק מעמד יובלות על גבי יובלות. הנה, הצדדים חותמים, לוחצים ידיים, מחייכים. בהחלט מראה היסטורי. הפתח והחמאס - שתי היריבות הגדולות - מפסיקות את העימותים הקשים ביניהן. הנה החמושים מפרקים את הנשק, הרחובות מתחילים להיות שקטים, אבל.... רגע... מיקי ויעקב, כרגע אנחנו מדווחים על חטיפה של עבד אל-קאדר מחמוד מהפתח. זה בהחלט הפרה בוטה של ההסכם. רגע... יונית וגדי, אנחנו כרגע מקבלים מידע ראשוני על הפגזה של המטה של אבו מאזן, וכעת מקבלים מידע על ניסיון התנקשות בשר החוץ, וכרגע בשר הבריאות, וכרגע בשר החינוך, וכרגע בשר התרבות, וכרגע בשר התקשורת. וכרגע נודע לנו שעוד 10 נהרגו בעימותים פנימיים. וכרגע עוד פצצות מרגמה נורו לעבר ביתו של דחלאן. רגע... כרגע קיבלנו איתות על הפסקת אש. מהמידע המצוי ברשותי, הפעם זה נראה באמת רציני. לא, בלי צחוק. הפעם זה באמת רציני. יעקב? מיקי?! גדי?! יונית?! הלו?".
הטור של עידן
האמת, ניר, שנמאס לי לשמוע את זה. למען האמת גם לא כל כך מעניין אותי מה שהולך שם. עזה בשבילי היא היסטוריה, או ליתר דיוק - העתיד (במלחמה הבאה, שבינתיים נמתחת כמו מסטיק). מילא אם היו מחסלים אחד את השני - כך אומרים - אין לנו בעיה, אבל כל עוד הם יש להם זמן לירות עלינו, אז זה אומר שהם לא מנצלים את הזמן ביעילות, וצריך לעזור להם למלא את הזמן הפנוי.
הפלשתינים משום מה טוענים שהם צריכים הפסקת אש. רק מוח של יהודי חושב שהפסקת אש פירושה לחדול את הירי. אבל לא לכך התכוון המשורר. בערבית זה בכלל משהו אחר. הפסקת אש כשמה כן היא. אחרי שנסיים את העבודה הערבית שלנו, נצא להפסקת קפה בוץ עם חוואייג', ואם יישאר זמן, אחרי כל החתימות אולי נלך גם על איזו הפסקת אש קטנה.
אבל בכל זאת. ממש לא בא לנו על הקסאמים, גם אם הם באים כחלק מזכויות הפועל הפלשתיני, ולצורך פתרון העניין יש כמה גישות:
  • הגישה הנאיבית - זו האומרת שיש אצלם אנשים שפויים שנמאס להם ושוחרי שלום (אבו מאזן?!). את תוצאות הנאיביות הזו אנו חווים כל יום במדיניות הנוכחית.
  • הגישה הקרימינלית - לשלוח להם בשקט-בשקט משלוחי סמים. אלו ידועים כמדכאי אידיאולוגיות מוכחים. כמו "ילדי הפרחים" ההיפים בשנות השישים בארה"ב, שמתנועה חברתית משמעותית ומשפיעה הפכו בעקבות צריכת הסמים המוגברת לאבק-אדם, וקולם נדם. גישה זו בלתי ישימה. בכל זאת, צריך לשמור קצת לעצמנו. סך הכל גם אנחנו צריכים מנה לא קטנה של אי שפיות במדינה המטורפת הזו.
  • הגישה הריאלית, הבריאה והאופטימית מבין כולן, שמשתלבת היטב במנטאליות המזרח תיכונית היא לשלוח משלוח הומאניטרי של משאיות עמוסות בחומוס, לומר להם: "יאללה סולחה" והכל יבוא על מקומו בשלום. במקום לאכול אחד את השני שיאכלו חומוס. כמאמר הפסוק - כשהחומוס אחלה הכל אחלה.
ואם גם זה לא יעזור, ניאלץ להמתין לים שיבוא וישטוף כבר את עזה.

תאריך:  22/12/2006   |   עודכן:  21/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רגע של הפסקת אש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האם אולמרט זקוק לדם כדי להחליט?
רק אמת  |  22/12/06 16:21
2
לפעמים החגיגיה "נגמרת"........
שמאלני ציוני  |  22/12/06 16:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
רו"ח שי באטון
העבודה שלך משעממת והיא כבר לא "מה שהיה פעם", הבוס שלך שולט בסדרי העדיפויות שלך ובזמנך, ואתה לא מצליח למצוא כר פורה להתלהבות והיצירתיות המפעמים בך – אתה משתוקק לצרוח "אני שונא את העבודה שלי!!!". ובכן, אולי הגיע הזמן שתכיר בעובדה: אתה מתנודד על סולם הקריירה שלך, ואתה רוצה לקפוץ ממנו!
גורי גרוסמן
כמה נלעגות נשמעות שטיפות המוח של פרשנינו מחרחרי השלום, הקוראים לראש הממשלה אהוד אולמרט למהר ולהתיישב למו"מ עם נשיא סוריה    רודפי השלום בכל מחיר ימשיכו בשלהם להיאחז בכל קנה רצוץ דוגמת ציוצי השלום של סוריה, ויעשו ככל יכולתם באמצעות העיתונות המגויסת שלהם, לשכנע אותנו לסגת מהשטחים שנכבשו ב-67
אברהם שרון
אם עמיר פרץ, שיודע זאת טוב מאתנו, רוצה להיות שר רווחה, עליו רק להגיד "רוצה אני" ומחר בבוקר הוא ימונה    כל עוד הוא אינו מתכוון להתפטר מתפקידו כשר הביטחון, עליו להימנע מראייתו את עצמו ומדיבור על עצמו כעל שר ביטחון חברתי
נרי אבנרי
הפתרון לבעיות החברתיות נמצא בחינוך! אני מציע שכל המיליארדים שקזינו חוקי יזרים לאוצר המדינה, יושקעו - עד השקל האחרון!! - בבתי הספר בפריפריה. וזה בנוסף לתקציבים הרגילים ממשרד החינוך
רשימות נוספות
הקסם של אורי גלר  /  ניר יהב, עידן יוסף
חילול המשכן  /  ניר יהב, עידן יוסף
לחמם את הרגליים של עידן  /  ניר יהב, עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il