X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוש מיימון עיתונאית, צלמת ועורכת, חיה בלוס אנג'לס
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מיטלפונקט, מחזאי מוערך ורב תפוקה, שמאחוריו "גורודיש" ו"עיר הנפט" - מחזות גדושי אמירות פוליטיות -חברתיות נוקבות, סטה, לכאורה, ממנהגו וכתב מחזה על מערכת יחסים בין גבר ואשה
▪  ▪  ▪

'נהג, ציירת' הוא חלום של כל שחקן ושחקנית. רק שני אנשים על הבמה, גבר ואשה, שמשפריצים מונולוגים ודיאלוגים נוקבים ורוטטים. בתחילה הם שוטמים זה את זו, אבל לאט לאט הם נפתחים ומכירים במגבלות ובמעלות זולתם. היא - גברת מסוגננת ומלוטשת, אמנית שמפיצה 'שיק' וניחוח בינלאומי. הוא - נהג משאית, אדם פשוט, עילג, נראה כמו 'בוק', לא מתוחכם ולא מתחכם, גדל גוף, ארצי, נטול יומרות. שני עולמות קוטביים שלומדים לחיות ביחד, לאהוב ולהעריך אחד את השני, לקבל זה את זו. להזדקק ולהישען זה על זו.
כשצפיתי בהצגה ובמערכת היחסים המתפתחת בין הציירת והנהג נזכרתי בסרט 'הנהג של מיס דייזי' (ג'סיקה קנדי ומורגן פרימן). גם שם מתפתחת מערכת יחסים לכאורה בלתי אפשרית בין שני אנשים שונים לחלוטין. לכן הופתעתי לקרוא בתוכנייה שמיטלפונקט כתב את 'נהג, ציירת' ב-87, באותה שנה שבה נכתב 'מיס דייזי'. אז עלה המחזה בתיאטרון באר שבע בכיכובם של חנה מרון ואוהד שחר.
מיטלפונקט, מחזאי מוערך ורב תפוקה, שמאחוריו "גורודיש" ו"עיר הנפט" - מחזות גדושי אמירות פוליטיות -חברתיות נוקבות, סטה, לכאורה, ממנהגו וכתב מחזה על מערכת יחסים בין גבר ואשה. שני טיפוסים עם אישיות מאוד אינדיבידואליסטית, שלומדים לחיות זה עם זו ואף להפיק מכך הנאה ותועלת. מבט שני בסיטואציה מלמד שהזוג הזה, על יחסיו המורכבים, הוא בעצם מטאפורה לסכסוך הישראלי הערבי.
גם במחזה, כמו במציאות, מגיעה הגברת האקסצנטרית לבית הישן שלה, אחרי היעדרות בת 40 שנה ומוצאת שמישהו אחר מתגורר בו ומרגיש שייך למקום לא פחות ממנה. מתפתח ביניהם קונפליקט שבתחילה נראה בלתי ניתן לגישור. זה מתחיל ב'או הוא או אני', אבל בהמשך, למרות החריקות והצרימות, למרות ה'שונות' והפער התהומי בין שתי הדמויות, הם לומדים לחיות ביחד ואף להפיק מזה רגעים של נחת ונועם וחסד.
מרים זוהר מעולה בדמות הציירת האגוצנטרית שחושבת שהכל מגיע לה. יורם חטב, לפעמים צעקני מדי, אבל בסך-הכל הוא פרטנר נפלא. מגושם, מסורבל, כבד פה, מנותק, בוטה ועם זאת רגיש עדין ומתחשב. הכימייה בין השניים יוצרת דואט נפלא. מומלץ.
פרטים
תיאטרון בית לסין
כתב וביים: הילל מיטלפונקט
שחקנים: מרים זוהר, יורם חטב

תאריך:  26/12/2006   |   עודכן:  26/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד מיכל בסה (חסין)
האם מבוטח אשר השאיר את רכבו עם המפתח במתג ההתנעה, התרחק מרחק של כ-5 מטר לעבר הכספומט הסמוך, ובעודו מושך כספים מהכספומט נגנב רכבו על-ידי אלמוני - זכאי לתגמולי ביטוח מאת מבטחתו?
עו"ד אברהם אלתר
הרשימה סוקרת את יתרונות המיסוי של האופציה. מסתבר כי האופציה החוקית סורסה ואיננה בת שימוש למרות כוונות חברי ועדת הרפורמה. האופציה במס הכנסה יכולה לשמש כבסיס ליתרונות מיסוי בחכירות עד 25 שנים. האופציה לפי הוראות ונהלים פנימיים היא האטרקטיבית ביותר ומאפשרת מספר יתרונות מיסוי בלתי מבוטלים על עסקות רגילות
דניאל נוימן
עולמנו, עולמם של ציבור חולי הפרקינסון, הוא עולם מוזר. כמו וריאציה אכזרית של "אליס בארץ המראות", זהו עולם הפוך, שבו כל בשורה טובה היא בעצם בשורה רעה עבורנו
גיל גבע
אל כלל האוחזים בהגה
אלכס לוין
אני כבר לא מאמין לך מר אהוד אולמרט. אתה כבר לא ראש הממשלה שלי. אני חושב שמרבית הסובבים כבר לא מאמינים לך. אני חושב שמרבית הציבור כבר לא מאמין לך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il