X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
"נביאי הזעם הדמוגרפי" מתבססים על טעויות גסות של הפלשתינים וטועים המומנטום הדמוגרפי הוא יהודי
▪  ▪  ▪

המרכז והימין בישראל נתקפו במורך לב בהשראת "נביאי הזעם הדמוגרפי" בממסד האקדמאי. הם השתכנעו - ללא בדיקה - שהיהודים נידונו להיות מיעוט בין הירדן לבין הים התיכון. לכן הם סבורים שלמרות שיקולים היסטורים וביטחונים כבדי משקל, יש לוותר על גיאוגרפיה יהודית (יו"ש) כדי להבטיח את הדמוגרפיה. אך מה אם הפחד הפתולוגי מהדמוגרפיה הפלשתינית מבוסס על טעויות והטעיות גסות?
"נביאי הזעם הדמוגרפי" מקבלים - כתורה מהר סיני - את נתוני ותחזיות ה"לשכה המרכזית לסטטיסטיקה הפלשתינית" (למס"פ), המופרכים מדי שנה ע"י משרדי הבריאות והחינוך הפלשתינים וועדת הבחירות הפלשתינית, משטרת הגבולות הישראלית ו"לשכת הסטטיסטיקה הירדנית", המתעדים לידות, פטירות, הגירה ואת מספר בעלי זכות הבחירה ביש"ע. הם לא בדקו את אמינות נתוני היסוד הפלשתינים (מפקד 1997), ולא ידעו שנתוני הפלשתינים לשנים 1997-2006 הם תחזיות מופרכות ולא מספרי אמת. נעלם מעיניהם שנתוני ותחזיות הפלשתינים כוללים כ-400,000 תושבי חו"ל, בניגוד לכללי הדמוגרפיה המאפשרים רק ספירת תושבים דה-פאקטו. הם לא הבחינו בספירה כפולה של כרבע מיליון ערביי י-ם, הנספרים כערביי יו"ש וגם כערביי "הקו הירוק". הם לא שיערו שנתוני הלמס"פ כוללים תחזית להגירה מסיבית של כ-300,000 ערבים ליש"ע (מ-1998), בעוד שהייתה הגירה שלילית של כ-100.000 מיש"ע והגירה שלילית (נטו) ממוצעת של יותר מ-10,000 לשנה מאז 1950. ב-2004 הייתה הגירה שלילית של 12,000, ב-2005 16,000 ומספר גבוה יותר צפוי ב-2006. הם אימצו לחיקם את נתוני הלמס"פ, למרות שהם מבוססים על אומדן שיעור גידול אוכלוסין כפול מאפגניסטן, סומליה, אריתריאה וניז'ר בעלות שיעור גידול הגבוה בעולם. אם ידעו על הטעויות הנ"ל, הרי שלא דיווחו לציבור ולמעצבי מדיניות - חמור שבעתיים!
אבל, המרכז והימין בישראל לא טרחו לבחון את "נבואות הזעם הדמוגרפי". גם הם נפלו במלכודת הנתונים המופרכים הפלשתינים, נתקפו בדמוגרפוביה (פחד משולל-יסוד מדמוגרפיה), ונאחזו במקסם השווא: ויתור על גיאוגרפיה (יו"ש) יבטיח את הדמוגרפיה.
מספר ערביי יו"ש - המנחה את "נביאי הזעם הדמוגרפי" - מנופח ב-70% (1.5 מיליון ולא 2.5 מיליון) ומספר ערביי יש"ע מנופח ביותר מ-50% (2.6 מיליון ולא 4 מיליון). אבל, המרכז והימין בישראל שקועים בפטליזם דמוגרפי.
אחד הסימפטומים להתמערבות ערביי ישראל היא הירידה בשיעורי הפריון. לדוגמא, פער הפריון בין יהודי וערביי ה"קו הירוק" הצטמצם מ-6 ילדים לאישה בשנות הששים ל-0.9 ילדים ב-2006. לראשונה מאז הקמת המדינה, קיים שוויון בין שיעורי הפריון היהודי והערבי בירושלים - 3.9 ילדים לאישה. בעוד שמספר הלידות הערביות לשנה ב"קו הירוק" התייצב על 37,000 מאז 1995, גדל מספר הלידות השנתיות היהודיות באותה תקופה ב-34% מ-80,400 ב-1995 ל-107,000 ב-2006. אבל, המרכז והימין בישראל מתמכרים לאשליית "גיאוגרפיה תמורת דמוגרפיה".
בניגוד לטענות "נביאי הזעם הדמוגרפי", הרוב היהודי מערבית לירדן הוא מוצק וארוך טווח - 67% ללא עזה ו-60% עם עזה - מאז שנות הששים, בהשוואה למיעוט של 33% ב-1947 ו-8% ב-1900. מאז 1882 - תחילת העלייה השנתית לישראל - גדלה האוכלוסיה היהודית בין הירדן לבין הים התיכון פי 164 והאוכלוסיה הערבית גדלה פי 6. מאז 1949 גדלה האוכלוסיה היהודית פי 9 והערבית פי 3. אבל, המרכז והימין בישראל מעדיפים היסטריה דמוגרפית על פני היסטוריה דמוגרפית.
"נביאי הזעם הדמוגרפי" - המתבססים על טעויות גסות של הפלשתינים - מחמירים את טעויותיהם, כאשר הם מיישמים על הנתונים הפלשתינים את תחזיות ה"לשכה המרכזית לסטטיסטיקה הישראלית" (למ"ס) משנת 2000, המופרכות מדי שנה ע"י נתוני הלמ"ס עצמה. לדוגמא, קצב הירידה בשיעור הפריון הערבי (3.7 ילדים לאישה ב-2006) מקדים את תחזיות הלמ"ס ב-20 שנים, בעוד שיעור הפריון היהודי - 2.8 ילדים לאישה - גדול מהתרחיש הגבוה ביותר של הלמ"ס. מאז הקמתה נוטה הלמ"ס להמעיט בתחזית שיעור הפריון היהודי ולהאדיר את שיעור הפריון הערבי, להתעלם מהיקף ההגירה הערבית השלילית, לבטל את פוטנציאל העלייה, ולהתעלם מתגובות דמוגרפיות שונות ומנוגדות של יהודים וערבים למצבים חריגים כגון טרור, מלחמה ושפל/גאות כלכליים.
"נביאי הזעם הדמוגרפי" טועים - המומנטום הדמוגרפי הוא יהודי. האם המרכז והימין בישראל יכירו בעובדות או ימשיכו להשתעבד לטעויות ולהטעיות הגסות?!

המאמר מבוסס על מחקר אמריקני-ישראלי בראשות בנט צימרמן מלוס אנג'לס (www.aidrg.com). המחקר יצא לאור ע"י "מרכז בגין-סאדאת" ([קישור]).
יורם אטינגר הוא ראש הצוות הישראלי של המחקר.
תאריך:  26/12/2006   |   עודכן:  26/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפת ההטעייה הדמוגרפית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
א"י כולה מהים עד לירדן שייכת לעם היהודי ע"פ זכות הסטורית וע"פ המשפט הבינלאומי ל"ת
דניאל סבלדי  |  27/12/06 00:20
2
קשקשן
ע.ג1  |  27/12/06 07:28
 
- טיפש חסר הבנה
חשבון בסיסי  |  27/12/06 08:50
3
הבעייה בירושלים שהיהודים מולידים אברכים והערבים מחבלים
michael123  |  27/12/06 09:24
 
- והומואים ולסביות מולידים כלום, ואתה נימנה כנראה על ה"רוב הזה"
מ.פ.  |  27/12/06 12:18
4
נא לא לבלבל אותנו עם עובדות!
אלי קופטר  |  30/12/06 20:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ד"ר רן מובשוביץ
חוק הכניסה לישראל מעניק לשר הפנים שיקול דעת נרחב ביותר, ואולי נרחב מדי, לגבי מי יקבל את היתר השהייה הנכסף    הפגנת חוסר האנושיות בולטת במיוחד כאשר מדובר בעובדים זרים
שוש מיימון
מיטלפונקט, מחזאי מוערך ורב תפוקה, שמאחוריו "גורודיש" ו"עיר הנפט" - מחזות גדושי אמירות פוליטיות -חברתיות נוקבות, סטה, לכאורה, ממנהגו וכתב מחזה על מערכת יחסים בין גבר ואשה
עו"ד מיכל בסה (חסין)
האם מבוטח אשר השאיר את רכבו עם המפתח במתג ההתנעה, התרחק מרחק של כ-5 מטר לעבר הכספומט הסמוך, ובעודו מושך כספים מהכספומט נגנב רכבו על-ידי אלמוני - זכאי לתגמולי ביטוח מאת מבטחתו?
עו"ד אברהם אלתר
הרשימה סוקרת את יתרונות המיסוי של האופציה. מסתבר כי האופציה החוקית סורסה ואיננה בת שימוש למרות כוונות חברי ועדת הרפורמה. האופציה במס הכנסה יכולה לשמש כבסיס ליתרונות מיסוי בחכירות עד 25 שנים. האופציה לפי הוראות ונהלים פנימיים היא האטרקטיבית ביותר ומאפשרת מספר יתרונות מיסוי בלתי מבוטלים על עסקות רגילות
דניאל נוימן
עולמנו, עולמם של ציבור חולי הפרקינסון, הוא עולם מוזר. כמו וריאציה אכזרית של "אליס בארץ המראות", זהו עולם הפוך, שבו כל בשורה טובה היא בעצם בשורה רעה עבורנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il