X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אולמרט ופרץ חלשים מדי מכדי להושיט יד לשלום לנשיא סוריה, כפי שהם חלשים מלהתנגד למדיניות הדורסנית של האוצר
▪  ▪  ▪

הצהרות ראש המוסד מאיר דגן לפיהן אין אינדיקציה שסוריה חותרת לשלום, מתקבלות בקריאות שמחה לא רק בקרב אויבנו, אלא גם בממשלת ישראל. דומה שאף אחד בירושלים לא מעוניין להציג עמדה שונה מהתפישה הביטחונית של ראש המוסד. בישראל השסועה והמובסת שלאחר מלחמת לבנון השנייה, תחושת ה"ביחד" היחידה שנותרה לנו, תחושה החוצה גבולות והשקפות פוליטיות, מבוססת על האמונה ש"העולם כולו נגדנו". מכאן אין זה מפתיע אולי כי לפי הסקרים שעורכת עמותת "לתת", הציבור הישראלי מוטרד יותר מענייני ביטחון מאשר מבעיית העוני.
השפה הביטחונית מלהיבה יותר מהנתונים הכלכליים, המוכיחים שוב ושוב כי רק שכבה צרה נהנית מהפריחה הכלכלית של ישראל. התפוררות החברה מעניינת אותנו הרבה פחות מהדיון באיום האירני. כשהתותחים רועמים אין זמן לדון באיום הממשי לביטחונה של ישראל - השחיקה בשירותי הרווחה, בבריאות ובחינוך, שירותים החיוניים לכולנו. אם כי לאחרונה מסתבר כי עשירי ישראל, וביניהם יש להניח ראשי המשק ושרי הממשלה, ויתרו על שירותי הרווחה של המדינה, ונהנים משירותי חינוך ובריאות פרטיים.
כדי להבטיח שהציבור לא יבחין בפגיעה בזכויותיו, אין די בתוכניות טלוויזיה שכוללות רקדנים ומאחזי עיניים. חייבים להבטיח כי הציבור יאבד תקווה שישראל תהיה מקום טוב יותר לחיות בו. לשם כך נחוץ זאב רע, ואם אפשר, להקת זאבים, שתאיים על קיומנו. אבל קרתה תקלה בדרך - נשיא סוריה מאיים על התוכנית המסודרת של ראשי האוצר - אסד עלול להסיר את האיום במלחמה עם סוריה שמרחף על ישראל מאז הקמתה. אולם, כפי שמרגיע ראש המוסד דגן, לשעבר פעיל בכיר בליכוד ומראשי ההתנגדות למשא-ומתן עם סוריה, אפשר לנשום לרווחה: בשאר אסד לא השתנה. דגן צודק: אין ספק שנשיא סוריה טרם הביע נכונות לבקר בכנסת, לבקר ביד ושם ואפילו יש חשש שלא יהיה מעוניין לעשות שבת בהתנחלות.
עם זאת, לפני שישראל משיבה את פני אסד ריקם, כדאי לזכור שגם מצרים פתחה איתנו בשיחות שלום לא מתוך חיבה עזה לרעיון הציוני אלא מתוך שיקולים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים. למרות התהפוכות שידע השלטון במצרים בעשורים האחרונים, השלום עם ישראל נתפש שם כנכס אסטרטגי עליו אסור לוותר. מי ששסבור שהשלום עם מצרים הוא אות מתה, מומלץ שיבוא לביקור בנגב. כשהטילים נופלים בשדרות וסביבותיה, לא רחוק מהמקום בו אני מלמד, המצרים הם שפועלים מאחורי הקלעים ומביאים להפסקת האש. השלום יוצר שותפות אינטרסים, לעתים רבות באופן בלתי צפוי מראש.
אפשר לנחש שבירושלים מודים לאחמדיניג'אד ששוב מוכיח, למרות ה"סכנה" בשלום עם סוריה, כי יש סיבות טובות לפחד. הצהרותיו של נשיא אירן משרתות היטב את תוכנית האוצר המפחיתה את תשלום המסים של עשירי הארץ, וממשיכה לפגוע בשירותים הניתנים לכל שאר האזרחים במדינה. באופן אישי, כדור שני לשואה, כנס התמהונים באירן המתיימר להכחיש את השואה (והזוכה לגינוי מקיר אל קיר בעולם) מעניין אותי הרבה פחות מאשר הפגיעה בזכויות ניצולי השואה ושאר הקשישים החיים בישראל.
אם לראש הממשלה יש עניין בהמשך קיומה של ישראל, מוטב שידאג לא רק לרווחת חבריו אלא לרווחתו של כל העם. נדמה שההתעלמות מהצהרותיו של נשיא סוריה תואמת היטב את המדיניות הכלכלית המסוכנת שמוביל שר האוצר. הדברים נכונים גם לגבי "מנהיג הפועלים" ב(מיל.), עמיר פרץ, שבהרף עין הפך לדובר נלהב של צה"ל והתעשיות הביטחוניות, ומוכיח שמאחורי השפם מסתתר פוליטיקאי חסר עמוד שדרה. אולמרט ופרץ אינם מסוגלים או מעוניינים לבצע הפרד ומשול באויבנו: לפתוח במשא-ומתן עם המתונים בהם מהלך שיחליש את הקיצוניים. אולמרט ופרץ חלשים מדי מכדי להושיט יד לשלום לנשיא סוריה, כפי שהם חלשים מלהתנגד למדיניות הדורסנית של האוצר.

המאמר פורסם באתר "הגדה השמאלית"
עופר שנער הוא מרצה לזכויות אדם במכללת ספיר וחוקר את הסכסוך הישראלי-פלשתיני.
תאריך:  27/12/2006   |   עודכן:  27/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי לביא
רגע לפני שאתם מתכוונים להתחיל בתהליך כדי להגשים את החלום הגדול, ליישר את האף, להגדיל את החזה לשאוב את השומן, תשאלו את עצמכם מספר שאלות
יורם אטינגר
"נביאי הזעם הדמוגרפי" מתבססים על טעויות גסות של הפלשתינים וטועים    המומנטום הדמוגרפי הוא יהודי
עו"ד ד"ר רן מובשוביץ
חוק הכניסה לישראל מעניק לשר הפנים שיקול דעת נרחב ביותר, ואולי נרחב מדי, לגבי מי יקבל את היתר השהייה הנכסף    הפגנת חוסר האנושיות בולטת במיוחד כאשר מדובר בעובדים זרים
שוש מיימון
מיטלפונקט, מחזאי מוערך ורב תפוקה, שמאחוריו "גורודיש" ו"עיר הנפט" - מחזות גדושי אמירות פוליטיות -חברתיות נוקבות, סטה, לכאורה, ממנהגו וכתב מחזה על מערכת יחסים בין גבר ואשה
עו"ד מיכל בסה (חסין)
האם מבוטח אשר השאיר את רכבו עם המפתח במתג ההתנעה, התרחק מרחק של כ-5 מטר לעבר הכספומט הסמוך, ובעודו מושך כספים מהכספומט נגנב רכבו על-ידי אלמוני - זכאי לתגמולי ביטוח מאת מבטחתו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il