X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בלפור חקק, יו"ר אגודת הסופרים העברים, מספיד את המשורר יעקב בסר שהלך לעולמו ביום ראשון (24.12.2006) והובא למנוחות בבית העלמין ירקונים
▪  ▪  ▪

קהל יקר,
זו שעה קשה לכולנו, לכל אוהבי הספרות העברית. אנו מוליכים היום לבית עולמו את המשורר יעקב בסר. זו שעה של חשבון נפש.
המשורר יעקב בסר ייצג כל חייו ביצירתו את כאב הדור הזה, דור של קיבוץ גלויות ועקירה מן הגולה לארץ ישראל. שירתו ביטאה עבור כולנו את כאב העקירה וההיאחזות מחדש בארץ חדשה, בארץ המולדת הישנה. הוא, כמו משוררים אחרים, חווה את "כאב שתי המולדות" והוא נתן לכך ביטוי הן ביצירתו והן בהגות שפרסם.
יעקב בסר זכרו לברכה היה אחד ממנסחיו של מאניפסט "הממשות הכפולה" שנתן ביטוי לדור שלם של יוצרים שחוו את תופעה הדו- שורש, הממשות הכפולה. הוא כתב: "אני נע משורש אל שורש, תינוק חוטף פטמות אמו".
בכל יצירתו ביטא בסר את כאב ההיקלטות בשפה העברית ואת כאב ההיקלטות באדמה החדשה. הוא חש את הזרות של השפה, הוא חש את הזרות של האדמה.
היינו פעילים באגודת הסופרים העברים מספר שנים ושותפים לוועד האגודה. אני מודה שהיינו לא פעם בני פלוגתא, וכמובן אינני שוכח את המחלוקת שבעקבותיה פרש מאגודת הסופרים העברים. עם זאת, לא יכולתי שלא לכבד את האיש שדבק באמיתותיו, ולחם למען העקרונות שבהם האמין. היינו חלוקים רעיונית, אך ידעתי שהוא איש אמת. וברגעים כאלה אומרים רק אמת. לא במקרה קוראים חכמינו למצוות ההליכה אחר המת "גמילות חסד של אמת", כיוון שזוהי נתינה שהמת לא יגמול לך עליה.
הוא היה איש של עשייה, של מעורבות חברתית. גם בעיסוקיו. בצעירותו עסק בחינוך, בעבודה שיקומית עם בני נוער, בניהול בתי נוער בלוד ובבית דגן. הוא שימש ראש מדור קהילתי בעיריית רמלה והיה גם ארכיונאי בגנזים. מלבד היותו משורר ברוך כישרון, היה גם מתרגם ועורך של ספרים רבים.
המשורר יעקב בסר שב היום אל אדמתו. הוא חווה את האירועים הגדולים של המאה העשרים: את הנדודים והתלאות, אך גם את הגאולה והשיבה. חוויות הדור עיצבו אותו ואת יצירתו. הוא נרתם לפעילות ציבורית מתוך אמונה בדרכו. הקים את עיתון 77, כבימה לתרבות העברית, ובו-זמנית יסד כתב עת לתרבות היידיש, עדות חיה לכאב השורשים הכפולים: לשון כפולה וכאב שתי המולדות.
היום, יעקב בסר, אתה שב אל האדמה, שלא פעם חשת שהיא מתנכרת אליך. הסופרים העברים וכלל סופרי ישראל מלווים אותך בכאב בדרכך האחרונה. ינעמו לך רגבי האדמה הזאת. יהי זכרך ברוך.

תאריך:  28/12/2006   |   עודכן:  28/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הספד למשורר יעקב בסר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יעקב בסר ז"ל
ilanaben8  |  4/01/07 11:15
 
- משורר סוציאלי
רעננה צוויג  |  8/01/07 11:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בלפור חקק
"ואני אהיה שיכורת חלום", כך כותבת שושנה ויג בשיר "תבואת השיגעון" הפותח את ספרה הנושא אותו שם. דומה שזו התפיסה הפואטית של הספר כולו. השירה נתפסת כמצב של שיכרון, של שיגעון, של פריצת גבולות השפיות. והשירים הם תוצר הרגעים הללו, השירים הם תבואת השיגעון
לאה טרן
ביום א', ה-24 בדצמבר, נערכה הקרנה חגיגית של הסרט "ידיעה היא ההתחלה", בסינמטק ת"א, ובעקבות הקרנת הסרט, פגישה עם המנצח והמוזיקאי דניאל בירנבוים
עו"ד חיים קליר
ועדה רפואית של המוסד העניקה לנפגע 10% נכות לצמיתות. בוועדה ישב אורתופד, אולם בפרוטוקול הישיבה לא הופיעה כל התייחסות לבעיות אורתופדיות. האם יש לקבל את עמדת המוסד כי עצם העובדה שישב בוועדה אורתופד "מעידה בהכרח כי אכן נעשתה בדיקה אורטופדית מקיפה"?
נרי אבנרי
זה מול זה: שני ענקי הסברה רבי עוצמה. שניהם מחוץ לפוליטיקה!! התקשורת שמשנעת מצביעים שמאלה, ורוצחי היהודים שדוחפים אותם ימינה. מנהיגי הטרור ששונאים יהודים, וכלבי השמירה ששונאים את נתניהו. רוצחי היהודים מול רוצחי האופי בקרב על התודעה
הרב ישראל רוזן
האופל האירני מתעבה מיום ליום, מקדיר את שמי העולם כולו ומבשר רעות: צונאמי גרעיני! ועולם כמנהגו נוהג; "השמש זורחת והשיטה פורחת" וחגיגות הטיטאניק נמשכות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il