X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לשאוף למשהו טוב יותר בשנת 2007 בתחומי הביטחון האישי והכללי - לראות אור בקצה המנהרה ולא של פנסי רכבת ממול
▪  ▪  ▪
השלום בידינו. מתוך www.humanitalia

פעם, האמירה האופיינית שיוחסה לישראלי ואשר חלה על כל התחומים בחיינו הייתה: "יהיה בסדר". לא צריך לעיין לא בספרים של דן בן אמוץ ונתיבה בן יהודה: "המילון העולמי לעברית מדוברת", שראה אור בשנת 1972, ולא של רוביק רוזננטל: "מילון הסלנג המקיף", שיצא לאור ב-2005, כדי למצוא את המשמעות של מונח זה.
הראשונים אספו את הסלנג שלהם בעיקר מטרמפיסטים והאחרון מאנשים שונים, בכללם, שוטרים וגנבים, צעירים חילוניים וחרדים, רופאים וחולים, קונים וזבנים, מן האינטרנט ועוד, לרבות מן הבן שלו.
"יהיה בסדר" קנה לו מקום של כבוד בשפה המדוברת והמשמעות שלו הייתה: אל דאגה, סמוך עלי, אל תשבור לך את הראש, איתן הוא חבר המרכז, גאידמאק בתמונה, לא תפשוט את הרגל - מקסימום את היד, מס ההכנסה לא יכניס לך, הבת תמצא חתן, החתן ימצא ג'וב בצבא - בקיצור: יהיה בסדר. הצד השווה שבכל ההתבטאויות והמכנה המשותף היה ,למצער, הבטחה, כמיהה, שאיפה - לעתיד: יהיה בסדר.
אחר כך נולד ה"סמוך", בן חוקי ושם נרדף ל"יהיה בסדר": סמוך עלי - אני אטפל בזה, סמוך עליהם שידפקו אותך, סמוך עליה היא יודעת איך לסובב אותו על האצבע ועוד סל מלא וגדוש של " סמוכים".
גם אלה פינו מקומם,זמנית, לביטוי החדש. "זה מה יש" .יפה- צילום המציאות. אך אם המציאות הופכת לפילוסופיה ומאומצת בחום על-ידי רשויות השלטון, זה כבר סיפור אחר לגמרי.זאת חדלות אישים, זהו חוסר אונים, זאת כניעה למציאות עכורה. ראש וראשונה להן: משטרת ישראל.
משטרת ישראל שאמורה לשמור על ביטחוננו האישי, נחלה בשנה היוצאת כמה כישלונות מאקרו, שבראשם בריחתו של האנס בני סלע. בצד הבריחה היה עוד כשלון בסדר גודל זה, מודיעין לקוי. מי שאיתר את בני סלע היו אזרחים וחיילת, והמשטרה בסך הכול סגרה עליו כאשר הוא היה כבר במלכודת,וגם אז השוטרים שעצרו אותו לא זיהו אותו. אחר כך בא אלבום הצילומים היהירים והמבישים.
הכישלון השני היה העדר יכולת או העדר נכונות להבטיח את מצעד הגאווה. כל אחת משתי האפשרויות היא בריחה ממשימה במקום רדיפה אחרי אתגר. גם כאן המשטרה "נעזרה" באזרחים, הפעם בחרדים קנאים שאיימו במהומות דמים, תרחיש שהמשטרה אימצה בחום.
אולם כאשר בעקבות פאשלות אלה מותחים ביקורת על הממונים על משטרת ישראל נשמעת בת קול "זאת משטרת ישראל, אין לנו אחרת", חוסו עליה. כלומר "זה מה יש". וכדי להפחיד אותנו שאכן קיימת סכנה שאם נמתח ביקורת על המשטרה היא תימוג, שומעים ברדיו שצוער מודיע שהוא מתכוון לוותר על הקצונה כי היא על הכוונת.
כלומר אם נמשיך לתקוף את משטרת ישראל, הכוונה את צמרתה, נקבל "ראשים קטנים" כאילו עד כה היו לנו שם ראשים גדולים. הדבר אמור גם, אם כי בצורה מעודנת יותר, בכל הקשור לכישלונות הצמרת הצבאית, לא צה"ל, שכצבא ההגנה לישראל הוא עדיין צבא מעולה, אלא מצביעיו. גם שם "זה מה יש".
אם זה מה שיש, אזי מותר לנו לשאוף שיהיו לנו משטרה טובה יותר וצה"ל טוב יותר בשנת 2007. זה יגיע לנו אם נהיה אזרחים טובים, ומצד אחד נשמור על החוק ומצד שני נדאג לפעול בכל דרך דמוקרטית למען שאלה אשר מופקדים על אכיפתו או על הגנתנו, יהיו ראויים לכך.
לא "יהיה בסדר" לא "לסמוך". לעשות, למחות, ללחוץ, לא להניח. זאת המדינה שלך, לא של אמריקה ולא אנשי השררה בישראל.
לממשלה ולראשה: עשו כדי שנראה אור בקצה המנהרה ולא אור של רכבת ממול.
למפלגת העבודה- להחליף את נהג הקטר.

תאריך:  29/12/2006   |   עודכן:  31/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
עו"ד יוסי דר
מדוע מתעקש בורג שהסוכנות תעניק לו - למשך כל ימי חייו - הטבות שונות, כגון רכב, שרותי מזכירות וכו'?
ד"ר אברהם בן עזרא
נחישותה של מצרים, כשיש לה מודעות לנושא כלשהו, הוכחה לא אחת    אולם קשה למצוא נחישות זו כאשר מדובר ביעדים של שכנתה ממזרח, על אף חוזה השלום שנחתם בין שתי המדינות
ניר יהב, עידן יוסף
כמדי שבוע, מתעמתים שני כתבי Nfc על הנושאים הבוערים ביותר שעל סדר היום    והפעם: שנה לאירוע המוחי של אריאל שרון    עידן מחפש מה לספר לשרון מיד כשיקום    ניר חושף את המכתב הסודי ששלח אולמרט לאריק
נסים ישעיהו
אצלנו הנטיה היא להדגיש את המחלוקת ולהכריז, בפירוש או במשתמע, דרכי שלי עדיפה על כל דרך אחרת. בכך מעצימים את המחלוקת ואף מנציחים אותה, כמו שופכים דלק על מדורת המחלוקת. בדיוק הפוך מן המסר של פרשת השבוע ושל ההפטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il