X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בית הספר הוא המקום שבו הילדים צריכים להיות מסוגלים להתנהג כילדים ולחוות את הילדוּת במלואה האחריות על שמירת בית הספר כגן עדן לילדות היא עלינו, המבוגרים. ומה אנו עושים לטובת העניין?
▪  ▪  ▪

בית הספר אמור להיות גן עדן לילדוּת. זהו המקום שבו אמורים הילדים להתפתח, עקב בצד אגודל, ולעצב את אישיותם. זהו המקום שבו הילדים אמורים למלא את יצר הסקרנות הבלתי נלאה שלהם. זהו המקום שבו הילדים צריכים לרכוש מיומנויות בסיסיות ומתקדמות שיעזרו להם לממש את יכולותיהם ושיהפכו אותם לאזרחים מועילים לחברתם. זהו המקום שבו הילדים צריכים להיות מסוגלים להתנהג בחופשיות מלאה ללא חשש ממישהו או ממשהו העלול לסכן אותם או לפגוע בהם. בקיצור, בית הספר הוא המקום שבו הילדים יכולים וצריכים להיות ילדים. זהו שלב הכרחי בהתפתחותו של הילד לאדם בוגר.
פרופ' ניל פוסטמן המנוח, בספרו "אבדן הילדוּת" (ספריית פועלים 1986), מצביע על כך שבעולם התקשורתי של ימינו, נפלה החומה שהפרידה בין עולם הילדוּת לבין עולם המבוגרים. עולם המבוגרים שונה מעולמם של הילדים בכל התחומים אך הטלוויזיה והאינטרנט הכניסו לתוך עולמו של הילד את האלימות והמיניות וכל אותם הדברים שהיו נחלת עולם המבוגרים. במקום שהילד יתנהג כילד ויתפתח לבוגר בצורה מדורגת ומבוקרת, בהשפעת התקשורת והסביבה הוא מתחיל להיראות כמבוגר ולהתנהג כמבוגר כבר בתוך המסגרת האמורה לאפשר לו להיות ילד.
במוצאי שבת 6.7.07 הוקרן במסגרת חדשות ערוץ 2 אייטם המלמד שמותגי אופנה הפכו להיות להיט בקרב אימהות המלבישות את ילדיהם הקטנטנים בבגדים של מותגים מפורסמים והמחירים בהתאם. וכי איכפת לילד בן שנתיים–שלוש מיהו המעצב של בגדיו? ואמו של ילד בן שלוש שרואיינה בטלוויזיה אמרה שכשהילד לובש את הבגד הזה, הוא יודע אסור לו להתלכלך (!) כלומר האמא מונעת מילדה באופן מודע, להתנהג כפי שילד מתנהג. ואיך ילד אמור להתנהג?קודם כל בחופשיות מלאה, לשחק, לקפוץ ולרוץ וכן, גם להתלכלך.
במוסף עסקים של 'מעריב' ישנו מדור ושמו 'עסק ושמו משפחה'. זוהי המקבילה של תוכנית הטלוויזיה 'משפחה חורגת'. בשניהם עוזר יועץ כלכלי למשפחה לחזור ולעמוד על הרגליים מבחינה כלכלית. בגיליון סוף השבוע 5.6.07 עקב המדור אחרי משפחות שקבלו ייעוץ בעבר. אחת מהן סיפרה שהם הקפיאו את המנוי לחברת הלוויין וחסכו כסף. ואז מופיע המשפט הבא מפי אם המשפחה: "לא בטוח שנחזור להשתמש בו. פתאום הילדים התחילו לשחק".
האחריות על שמירת בית הספר כגן עדן לילדות היא עלינו, המבוגרים. ומה אנו עושים לטובת העניין? כלום. האם ילדינו יכולים להתנהג בחופשיות בין כותלי בית הספר? בית הספר כבר מזמן אינו מקום בטוח לילדינו. האלימות והסמים הפכו לנגע בכל בתי הספר, מי יותר ומי פחות. האם התלמיד היוצא מבית הספר לאחר 12 שנות לימוד אכן פיתח את כל המיומנויות, רכש את הידע המינימלי והפנים את הערכים הבסיסיים שהחברה אמורה להקנות לו ושהם אמורים להפכו לאזרח מועיל ותורם לחברה? האם הכיתות המאוכלסות, המורים המתוחים והעייפים, הסביבה התקשורתית, תוכניות הלימוד הלא מעודכנות – האם הם המאפיינים את ה 'גן עדן' שבית הספר אמור להיות עבור ילדינו? האם בית הספר של היום הוא המקום המתאים לעיצוב אישיותו של הילד במדינת ישראל של תחילת המאה ה- 21? מסופקני.
הגיע הזמן שנחזור ונאמץ את האמת הבסיסית של ניל פוסטמן – להחזיר לילדים את הילדוּת האמיתית. הגיע הזמן שהילדים יחזרו לשחק.

ד"ר דב גולדפלם הוא מרצה בכיר לחינוך במכללת ליפשיץ בירושלים מזה 12 שנים, מתוכן 5 שנים כראש החוג לחינוך.
תאריך:  14/01/2007   |   עודכן:  14/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
אנחנו מצפים שאסתרינה טרטמן תתעשת, תחזור בה מדבריה נגד הפודל של פרץ, ותתחיל במאבק נגד אלה מבין חברי הכנסת הערביים, שמפגינים חזור והפגן נגד מדינת היהודים, תוך שהם מנצלים את אוזלת ידו של המחוקק והשופט    אנו מחכים ממנה בדחיפות לאש נ"ט, אש ט' נגד ט'
עידן יוסף
על הקשר שבין היומולדת של הרב ח"כ אברהם רביץ לחברה מצ'ואיסטית עצורה, שבגלל עכבות חברתיות מוותרת על הנאות החיים
מוטי אקסמיט
נשיאים, ראשי ממשלה, שרים, חברי כנסת, אישי ציבור, חברות ציבוריות, אנשי עסקים, חברות כלכליות גדולות וקטנות, אנשי ספורט, קבוצות כדורגל ועוד גורמים קטנים    רשימה חלקית של הצועדים בסך לחדרי החקירות של משטרת ישראל
יואב יצחק
עיתונאים הנחשבים בכירים מנסים לטשטש עובדות ונמנעים מפרסום המידע בפרשת כרמיה    תמיהות בפרשת כרטיס פתוח: מדוע איפשרו המשטרה והפרקליטות לחשודים להמשיך במעשיהם במשך כשנה, למרות שידעו על כך מהאזנות סתר
אפרת ש.
אם נצא מנישת האישה השברירית והפגועה ונודה, אחת ולתמיד, שגם אנחנו נהנות לא פחות מסקס נקי, נטול כל מחויבות, נגלה שלא מעט קסם טמון בקשר הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il