X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפניית עורף דווקא לאלו שהציעו לכרות ברית עמנו גרמה לבידוד שלנו, לחיזוקם של הגורמים העוינים אותנו ולכך שאנו עומדים היום מול שוקת שבורה
▪  ▪  ▪

מדהים כל פעם מחדש לראות, כיצד אנשי השמאל השליטו את הנרטיב שלהם, תבעו לעצמם בעלות על השלום והציגו את הנוסחה שלהם לפיתרון הסכסוך באיזור, דהיינו התרפסות וריצוי כלפי מי שנוקט בדרכי אלימות וטרור כפיתרון היחידי האפשרי, תוך כדי העלמת פתרונות אלטרנטיביים ותוך כדי השלטת מדיניות של ניכור כלפי אוכלוסיות לא יהודיות שלא הפעילו טרור וכן ניסו לחיות עמנו בדו קיום.
כך למשל כלפי אנשי צד"ל שלחמו לצידנו ושרתו אותנו בנאמנות כמעט 24 שנה ושאף על-פי כן כאשר נסוגנו מלבנון ב–98', הרשה אהוד ברק רק למעטים מתוכם להכנס לארץ (היתר הופקרו לזעמו של החיזבאללה) ואלו שהורשו להכנס נאלצו להותיר מאחוריהם את כל רכושם, לרבות הרכבים איתם הגיעו ולעבור לחיות בדיור ארעי (עד היום) ובחוסר כל. היחס המחפיר אל לוחמי צד"ל חזר על עצמו גם בנסיגה הנוכחית מלבנון, כאשר פניהם של לוחמי צד"ל שבקשו להכנס לארץ מלבנון שוב הושבו ריקם.
אוכלוסיה נוספת שמדינת ישראל נהגה בה בכפיות טובה היא אוכלוסיית הסייענים, אשר המידע החיוני שהם מסרו היווה בסיס חשוב להגנה על העורף הישראלי ולסיכול פיגועים. בבואנו לטפל בנושא הסייענים (או בשמם הקודם משת"פים) עלינו לזכור שאמנם המונח משתף פעולה הינו בד"כ בעל קונוטציות שליליות, אולם במקרה הנ"ל מדובר באנשים שפעלו נגד ארגוני טרור בעלי כוונות רצחניות ושהמידע שמסרו הציל נפשות.
נקודה נוספת שעלינו לזכור היא שהדימוי של סייען, שמשתף פעולה עם ישראל רק על-מנת לקבל בתמורה טובות הנאה הוא חדש יחסית. רבים ממשתפי הפעולה בעבר היו פלשתינים בעלי מעמד גבוה, שחששו מהתחזקותם של ארגוני הטרור בחברה הפלשתינית, האמינו שהתהליך יהיה הרסני לשני הצדדים ושהמסלול לדו קיום עובר דרך שיתוף פעולה עם החברה הישראלית.
כמו כן היו סייענים שבעצמם נפלו קורבן לארגוני הטרור עקב גזילת רכוש, או אלימות שהופעלו בתהליכי ההשתלטות של הארגונים האלה על החברה הפלשתינית. ישראל לא השכילה לחזק אותם גורמים ולא פעם הפנתה להם עורף ובכך גרמה דווקא להתחזקותם של הגופים הקיצוניים והעוינים. כך לדוגמה היה סיפורו של מוחמד אל עיאד, מוכתר הכפר קבטייה, וידיד של ישראל שסייע לה רבות, עד שנפל קורבן ללינץ' שערכו בו פעילים פלשתינים קיצוניים, בזמן שעמרם מצנע, שהיה באותה עת אלוף פקמ"ז וידע על הלינץ' המתרחש, נמנע מלהתערב. כך היה גם במקרה של נאדים אינג'אז, סייען של השב"כ, שהופקר וביאושו התבצר בשגרירות הבריטית והיה אחד מרשימה ארוכה של סייענים שגילה מאוחר מדי שישראל אינה גומלת למי שמסייע לה.
ובל נשכח את מדחת יוסף אותו חייל דרוזי יפה תואר, תושב בית ג'אן, הישוב שקשר את גורלו עם גורלנו ושלח אינספור מבניו להתנדב לצה"ל, שהופקר אל מותו לאחר שנורה על-ידי צלף פלשתיני במתחם קבר יוסף , מכיוון שאהוד ברק, שהיה רה"מ באותה עת המתין עד בוש שמדחת יפונה ע"י ג'יבריל רג'וב איש הרשות הפלשתינית.
אין ספק שהתייחסות שוויונית לאוכלוסיות שאינן יהודיות היא חלק מהבסיס המוסרי לקיומו של העם היהודי, שבעצמו חווה את רוב שנות קיומו כמיעוט נטול ארץ. התייחסות שוויונית היא גם השמעות לקודים היהודיים האמיתיים והמקוריים, הבאים לידי ביטוי בציווי האלוקי: "וגר לא תלחץ...כי גרים הייתם בארץ מצריים", אולם מעבר לבעיה המוסרית שבהתנהלותנו כלפי בעלי בריתנו , הרי שבמדיניות "הכושי עשה את שלו..." שהפעלנו כלפיהם הסבנו לעצמנו נזקים ביטחוניים אדירים:
א. בראש ובראשונה קיימת הפגיעה המודיעינית. הבוגדנות של ישראל כלפי סייענים גרמה לקושי גדול בגיוסם ואילצה את הצבא להתפשר על סייענים מאיכות ירודה בד"כ קנויים או סחוטים.
ב. במלחמה האחרונה בלבנון הורגש המחסור בסיוע ובמודיעין פנימי מהסוג שספקו לוחמי צד"ל ומשפחותיהם. מחסור שבא לידי ביטוי בפערים בין ההשגים שלנו במלחמת לבנון הראשונה להשגים שלנו במלחמה הזו. יתר על כן, רבים מלוחמי צד"ל שננטשו על ידנו נאלצו, בלית ברירה, לחבור לחיזבאללה כשהם תורמים לו את כל הידע המודיעיני והצבאי שרכשו בזמן שרותם אצלנו.
ג. חלק גדול מהסייענים לשעבר נותר חשוף לסחיטות מצד ארגוני טרור בשטחים ולאיומים שאם לא יבצעו פיגועים על-מנת "לכפר" על מעשיהם יפגעו בבני משפחותיהם ואכן רבים מהפיגועים נעשו ע"י סייענים לשעבר עקב הסחטנות הזו.
המחדלים המפורטים מהווים חלק ממדיניות ביטחונית כושלת שממשלות ישראל מנהלות בשנים האחרונות ואשר את תוצאותיה ראינו במלחמה האחרונה. הפניית עורף דווקא לאלו שהציעו לכרות ברית עמנו גרמה לבידוד שלנו, לחיזוקם של הגורמים העוינים אותנו ולכך שאנו עומדים היום מול שוקת שבורה. נטישת צד"ל הביאה להפיכת אזור שהיה בעבר אזור אוהד (דרום לבנון) למעוזו של החיזבאללה אשר מטרתו המוצהרת היא השמדתנו.
כעת כאשר רה"מ ושרת החוץ שלנו לא מפסיקים לדקלם כי יש לחזק את המתונים ברשות הפלשתינית ע"י העברת נשק וכספים, כאשר המתונים מבחינתם זה אבו מאזן שהכריז בנאומו האחרון שעל הפלשתינים להפסיק את מאבקיהם הפנימיים ולהפנות את נשקם לכיבוש הישראלי. זו העת להזכיר שאת המתונים האמיתיים בחברה הערבית החלשנו וחיסלנו במו ידינו באופן שהשאיר אותנו עם "מתונים" מסוגו של אבו מאזן בלבד.

תאריך:  14/01/2007   |   עודכן:  14/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוגדנות ישראלית
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בהירות הכתיבה
דקדקן  |  14/01/07 11:50
 
- לפעמים זה לא בעיית הגהה
הגולש הנבון  |  14/01/07 15:00
2
על 40 שנות פשעי כיבוש אנו משלמים בהרס החוק השוויון הציונות והערכים!!!!!!! ל"ת
נביא בעירו  |  14/01/07 13:32
 
- ילד- טעית! - כיבוש השמאל נימשך כבר 80 שנה!!! ל"ת
הסטוריון  |  14/01/07 15:16
3
הדילמה לא פשוטה
מאיר  |  14/01/07 20:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דב גולדפלם
בית הספר הוא המקום שבו הילדים צריכים להיות מסוגלים להתנהג כילדים ולחוות את הילדוּת במלואה    האחריות על שמירת בית הספר כגן עדן לילדות היא עלינו, המבוגרים. ומה אנו עושים לטובת העניין?
יוסי אחימאיר
אנחנו מצפים שאסתרינה טרטמן תתעשת, תחזור בה מדבריה נגד הפודל של פרץ, ותתחיל במאבק נגד אלה מבין חברי הכנסת הערביים, שמפגינים חזור והפגן נגד מדינת היהודים, תוך שהם מנצלים את אוזלת ידו של המחוקק והשופט    אנו מחכים ממנה בדחיפות לאש נ"ט, אש ט' נגד ט'
עידן יוסף
על הקשר שבין היומולדת של הרב ח"כ אברהם רביץ לחברה מצ'ואיסטית עצורה, שבגלל עכבות חברתיות מוותרת על הנאות החיים
מוטי אקסמיט
נשיאים, ראשי ממשלה, שרים, חברי כנסת, אישי ציבור, חברות ציבוריות, אנשי עסקים, חברות כלכליות גדולות וקטנות, אנשי ספורט, קבוצות כדורגל ועוד גורמים קטנים    רשימה חלקית של הצועדים בסך לחדרי החקירות של משטרת ישראל
יואב יצחק
עיתונאים הנחשבים בכירים מנסים לטשטש עובדות ונמנעים מפרסום המידע בפרשת כרמיה    תמיהות בפרשת כרטיס פתוח: מדוע איפשרו המשטרה והפרקליטות לחשודים להמשיך במעשיהם במשך כשנה, למרות שידעו על כך מהאזנות סתר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il