X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינת ישראל אמורה ללמוד מנשיא ארה"ב פרק בטיפול במדינות טרור, והכוונה, כמובן, ללבנון רק שוטי חלם וחולמיה פוסחים על לימוד מהניסיון, אינם רואים את תמונת המצב ואינם מבינים מה הם רואים
▪  ▪  ▪

ניתן היה לסבור כי לאור הביקורת של חוגים רחבים בארה"ב, בעיקר מקרב חברי המפלגה הדמוקרטית שם, בעקבות השקעות העתק של ארה"ב בעירק, בכוח אדם ובמשאבים העולים לא מעט למשלם המסים האמריקני, ימתן הנשיא ג'ורג' וו. בוש את מדיניותו. והנה, בנאומו האחרון לאומה, גם לקח על עצמו את מלוא האחריות על כל מה שנעשה ע"י ארה"ב בעירק, ובנשימה אחת - גם הבהיר הבהר היטב כי בדעתו לשלוח לעירק עוד 20,000 חיילים אמריקניים... יש שם כבר 130,000 חיילים - והם יתוגברו לכדי 150,000.
זו התשובה שנתן הנשיא בוש למקטרגים על מדיניותו, מבלי לקחת בחשבון את דברי הביקורת ואת דעת הקהל, שלאמיתו של דבר היא [דעת הקהל] בבחינת שיקול זר במסגרת השיקולים המקצועיים-מדיניים, כשמתייחסים לסוגיות לאשורן. אלה הסיבות לצעדו זה של הנשיא:
1) אין ביטחון בפרברים לתושבי עירק, ואין אפשרות להקנות להם ביטחון ללא תגבור צבא ארה"ב שם.
2) נסיגה משליטה בעירק, עלולה לגרום להפקר ולהשתלטות גורמים קיצוניים, דבר שישפיע על כל האזור במזרח התיכון בכיוון שלא רצוי לארה"ב ולעולם החופשי.
3) כדי למגר את הטרור שמדי פעם מגיח אל השכונות, צריך לחזק את הכוח הפועל שם; גודלו המצומצם הוא אשר גרם להגברת הטרור ולכשלון-מה של השגת יעדי ארה"ב במלחמה זו.
נשיא ארה"ב לא מצמצם את מעורבות ארצו בעירק רק לתחומי מדינה נכבשת זו, אלא גם מתכוון לטפל במקביל במקורות המסייעים לגורמי הטרור בעירק, קרי, סוריה ואירן. שתי מדינות-תומכות-טרור, שמשטחיהן מועברים אמצעי לחימה אל הקיצונים בעירק, ואלה מזנבים בצבא ארה"ב בעירק ומעוררים אנדרלמוסיה כתשתית טובה להשתלטותם עליה. לפיכך, אירן וסוריה מאוימות על-ידי הנשיא שכבר הוכיח כי במקרים דומים לא מדובר באיום-סרק.
מדינת ישראל אמורה ללמוד מנשיא ארה"ב פרק בטיפול במדינות טרור, והכוונה, כמובן, ללבנון.
כשם שלבנון צברה אמצעי טרור בשש השנים שחלפו בין מלחמת לבנון הראשונה לבין מלחמת בין המצרים, מתחת לאפה של ישראל שנהגה כמדינת חלם, [שר הביטחון של ישראל כיום - העיד על עצמו כי לא היה ידוע לו שלחיזבאללה היו טילים, ואולי הוא עדיין מסופק בכך גם כיום כהמשך למדיניות של חולמי חלם], כך גם בעצם ימינו אלה, שוב מתחת אפנו וברשותנו, צוברים ארגוני הטרור בלבנון נשק המוחזק מחוץ לצבא לבנון - בידי כנופיות רחוב, שהם ורק הם יחליטו מתי וכיצד לעשות בו שימוש.
לפיכך, הטרור במדינה שכנה לישראל נוגע לה יותר מאשר נוגע הטרור בעירק לארה"ב הרחוקה. כשם שארה"ב מתעניינת במה שקורה בתוך עירק ומתערבת בשלטון שם, קל וחומר שומה על מדינת ישראל להתערב באופן פעיל בכל מה שזז בלבנון, ובמיוחד כשמדובר במפעלים לנשק הנאגר על-ידי טרוריסטים, שיעדיהם לא רק ברורים לנו אלא אף מוצהרים בגלוי על-ידי מנהיגיהם.
זאת ועוד, כשם שארה"ב מתעניינת ואמורה לפעול למניעת הזרמת סיוע צבאי ממדינות אחרות אל עירק, קל וחומר על ישראל למנוע סיוע כזה, שלא במקרה הוא מאותן מדינות - סוריה ואירן - ללבנון. להזכיר: לא לצבא לבנון מיועד הסיוע, אלא לחיזבאללה.
מדינת ישראל צריכה ללמוד פרק במדיניות בינלאומית מארה"ב עתירת הניסיון - וליישם זאת בלבנון. היחס מבחינת כוח צבאי ויכולות ביצוע של ישראל כלפי לבנון עדיף מהיחס המקביל שבין ארה"ב לעירק. הסיכון בו מצויה מדינת ישראל ממה שקורה ועלול לקרות בלבנון, גדול מכל סיכון שמרחף על ארה"ב מכיוון המשטר בעירק. בעוד שארה"ב מייצגת במלחמתה בעירק את האינטרס העולמי הכללי, שהיא מהווה בו רק חלק, ישראל כולה נמצאת באיום ישיר ממה שקורה וממה שעלול לקרות בלבנון.
רק שוטי חלם וחולמיה פוסחים על לימוד מהניסיון, אינם רואים את תמונת המצב ואינם מבינים מה הם רואים.

תאריך:  14/01/2007   |   עודכן:  14/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
בצד ועדת וינוגרד ראוי להקים ועדת מומחים לבחינת מצבו הנפשי של הציבור
שושנה ויג
המערכת החינוכית שמה דגשים מוגזמים על הנחלה תרבותית ולא על כישורי חיים. מובן, שיש מקום לכבד את ההנחלה התרבותית כי בזה מותר האדם מן הבהמה, אולם השאלה היא אם עידוד בלתי מבוקר של מקצועות ומסלולים עיוניים לא הופכים אותנו לחברה של "לופט געשפט"?
עו"ד יראון פסטינגר
עיקרון ברור אחד חייב לחול בכל שיטה דמוקרטית. האחריות להערכת המצב הלאומית באשר למידת רצינות הסכסוך, אינה עניין לשופט לעסוק בו. זהו עניין מדיני מובהק, המסור כל כולו לנבחרים - ולא לביהמ"ש
עו"ד יוסף שטח
בבחירות לפני שנה, הציבור לא בחר במי שרצה להילחם בשחיתות - אלוף במילואים, סגן רמטכ"ל וראש מועצה לביטחון לאומי. מיגור השחיתות מחייב, לאחר חשיפתה, פעולה נמרצת ומהירה, ושיתוף פעולה של רשויות החוק, התקשורת, החינוך והאליטות
נרי אבנרי
לחץ!! עמיר פרץ בלחץ אטומי. הכיסא שלו מתנדנד. הסיוטים שלו מגוונים: בלילה הוא רואה נשרים חגים מעל גווייתו הפוליטית, ובישיבות מטכ"ל, דמיונו מעביר לו קולות של קניבלים שמשננים את ברכת המזון. הוא חייב להתעשת ולהילחם. אין לו ספק: שר ערבי ראשון, יצרף לוחמים למחנהו, ויטעין את הבטרייה שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il