X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לציבור הדתי-לאומי מגיע יותר. אין סיבה להסתפק במה שיש, להמשיך לדבר בערגה על 12 המנדטים ההיסטוריים ולשמוע את אותן זמירות עבשות
▪  ▪  ▪

במחקרים שנערכו בשנים האחרונות, מוערך גודלו של הציבור הדתי לאומי בכ-20% מכלל הציבור היהודי בישראל, כמות שוות ערך ל-24 מנדטים. בכל מערכות הבחירות מוציאים מנהיגי הציבור הדתי-לאומי את המחשבון, קובעים יעדים דו-ספרתיים, וביום שאחרי מגלים שגם מניין הם לא הצליחו להכניס לכנסת. גם האיחוד בין המפד"ל לאיחוד הלאומי לא הצליח להביא את הישועה.
לציבור הדתי-לאומי מגיע יותר. אין סיבה להסתפק במה שיש, להמשיך לדבר בערגה על 12 המנדטים ההיסטוריים ולשמוע את אותן זמירות עבשות. נבחרי הציבור שלנו אחראים באופן מוחלט לכך שיותר ממחצית האלקטורט של הציונות הדתית מעדיף את ליברמן, את הליכוד ושס, ורק את מפלגת האם שלו הוא לא כל כך מסמפט. אבל הם, הנבחרים שהכזיבו, מתעקשים לא לשלם את המחיר. הם אחראים?מה פתאום, הציבור אחראי, המצביעים אשמים, המציאות בעייתית והרצפה עקומה...
לפני הבחירות הבטיחו לנו שהאיחוד יביא למעלה מ-10 מנדטים. היו ח"כים שהתחייבו ללכת הביתה במקרה של כישלון. הכישלון קרה. האם מי שהצהיר לקח את האחריות?
"אין האסיר מוציא עצמו מבית האסורים". אם אנחנו לא נפתח את גבולות המגזר ולא נעמיד סטנדרטים מחייבים, כלום לא ישתנה. גלגולי העיניים צריכים להיפסק ובמקומם צריך ללכת אל הציבור ולבקש את אמונו. להתחייב שהציבור יבחר את מנהיגיו באמצעות פריימריז לראשות המפלגה, להתחייב לשריין מקומות למועמדים חדשים מסקטורים שונים בציבור הציוני דתי ולקבוע כי רק חמישה ח"כים יוכלו להיבחר בעשירייה הראשונה.
למה חשובה הפרוצדורה? כי במקרה הזה היא גם המהות. אם ח"כ מכהן יודע ששום דבר אינו משורין, זה עשוי להגביר את המוטיבציה שלו. כחבר כנסת הוא יאלץ להיות קשוב, להתאמץ, להתחבר לקהלים נוספים, ליזום ולהציג תוצאות. יתכן והצעה זו אינה הטובה ביותר אך מה שבטוח, המבנה הנוכחי מזמין חוסר אמון מתמשך.
ראו את השיטה בקונגרס האמריקני. כל שנתיים נאלץ חבר קונגרס לכתת את רגליו כדי לבקש מחדש את אמון בוחריו ובטרם יספיק לחמם את כיסאו הוא נאלץ לתת דין וחשבון לבוחריו. ואילו נבחרי הציונות הדתית... הם שוקטים על שמריהם חמש, שש ושבע כנסות (15 שנה ויותר) כאילו מדינת ישראל היא אי של יציבות שאינו דורש שינוי.
איני יודע אם ההשוואה בין ארה"ב לישראל היא הטובה ביותר, אך מה שבטוח הוא שהמבנה הנוכחי מזמין חוסר אמון מתמשך בנציגי הציבור הדתי לאומי, מכרסם במעמדם ובסמכותם. בקיצור, "לא סופרים אותנו". צעירים לא מוצאים עניין להיכנס לפוליטיקה מתוך ידיעה שהדרכים להשפיע חסומות. גרוע יותר: אותם צעירים לא חשים מחוייבות לתמוך במפלגה שאמורה להיות ביתם הטבעי. הם מסתכלים ימינה ושמאלה, רואים את אותם פרצופים ישנים ומוכרים, אומרים, לא תודה! ומצביעים למפלגה אחרת.
על-מנת לשמר את הכוח הפנימי ולהרחיב את תמיכת הציבור, חייבים לפתוח את השורות באופן אמיתי ורחב. דברים שייעשו בכנות, יתקבלו באמינות. ביום שבו מנהיגים ייקחו אחריות אישית על כישלונם, יהיה היום שבו צעירים ייקחו אחריות על מפלגתם.

הכותב הוא יו"ר מזכירות "הציונות הדתית הלאומית המתחדשת" - האיחוד הלאומי.
תאריך:  15/01/2007   |   עודכן:  15/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקדנציה של ח"כ דתי לאומי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הספרדים זנחו את המפד"ל,מה לא ברור??
מומחה  |  15/01/07 15:26
2
הכותב רוצה להפוך הציונות הדתית לליכוד ב'
בוקי בן יוגלי  |  15/01/07 18:11
3
האיחןד הלאומי
צבי טל  |  16/01/07 14:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
חסידי הדמוקרטיה שלנו הממהרים תמיד לגנות את קיצוני הימין היהודים, כמו גם במקרה האחרון של המתנחלת המקללת בחברון, ממלאים פיהם מים ולשונם נתקפת בשיתוק כאשר הח"כים הערבים נפגשים באין מפריע בלבנון, בסוריה, ובערים הפלשתיניות, עם ראשי ארגוני הטרור
ד"ר צלו רוזנברג
עתה, עם שוך הקרבות, עולות שאלות רבות בכל הקשור לתפקוד המערכות השונות ורק לגבי התקשורת הדברים נשארו עמומים למדי. כל עיתונאי המכבד את עצמו קורא בימים אלה לבדיקה מעמיקה של כל התנהלות המלחמה, להוציא מערכת אחת: התקשורת
נרי אבנרי
אני נשבע בהן צדק, שאילו עבריין יהודי היה פולש לביתו או לחוותו הפרטית של אדם ערבי מתוך כוונה לגנוב, והערבי היה הורג אותו - הייתי בעד!
גרשון אקשטיין
השאלה המרכזית הינה, האם ברק השתנה והאם בכוחו להשתנות? לדעתי, הזמן שעבר, רצונו העז לחזור לפוליטיקה, הפעם באופן מסודר, וגם הרצון להפריך את התדמית הקודמת שנוצרה אצל הציבור לגביו ולגבי יכולתו, הם שבהכרח יביאו לשינוי
אלירן דה-מאיו
גוף האדם זקוק לכמויות מזעריות של שומנים, ואלו צריכים להיות מסוג שהגוף מסוגל לנצל ולהשתמש לתפקודו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il