X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל אחד חייב לשאול את עצמו - האם זו המדינה שהורינו פיללו לה ונלחמו בחירוף עליה? האם אתה בטוח שילדיך ימשיכו לרצות לחיות במדינה כזו?
▪  ▪  ▪

גם השנה, כמדי שנה, כלי התקשורת נוהגים לסכם את השנה האזרחית שחלפה, ולצפות את אשר טומנת בחובה השנה הבאה עלינו לטובה.
במדינה שבה הזיכרון הקולקטיבי הוא כל כך קצר, קשה לסקור את כל האירועים שהציפו אותנו בשנת שחלפה. תמיד נשאלת השאלה: מיהו איש השנה? ואני שואל - למה זה חשוב? למי זה חשוב? מה התועלת בכך שנמליך איש השנה?
ופתאום נזכרתי במשפטו המפורסם של הגשש "אז מה היה לנו שם"? נו באמת?!
איש השנה שלי הוא העם, על כל רבדיו: האיש מן הכפר ומן העיר, האישה והטף, המבוגרים, וכל אלה שלא שומעים עליהם במהדורות החדשות. לכל אחד יש שם אך הם אלמונים. הם אלה שעובדים וקשה להם להתקיים מעמל כפיהם; אלה החולים הכרוניים שנלחמים על חייהם ותרופות אין; ואלה המובטלים שבקושי חיים. כל אלה הם אנשי השנה שלי.
והיו לנו בחירות. ומה לא הובטח לנו? הביטחוניסטים הבטיחו שתוך זמן קצר נגיע אל המנוחה והנחלה ושלום ישרור בארץ, ומלחמה ארורה התרגשה עלינו. קלקולים, חוסר בהירות, מנהיגים שטחו עיניהם מלראות את הנולד, מלחמת גנרלים ומיליון וחצי אזרחים שהפכו להיות בני ערובה בידי חבורה של פנטים דתיים.
וכמובן היו גם ה"חברתיים". מישהו זוכר אותם? בוודאי. זוכרים את ההבטחות לשכר מינימום בגובה אלף דולר? למקום עבודה לכל אזרח ואזרחית? מנהיגם של החברתיים זעק בראש חוצות ואפילו קבע את האג'נדה של הבחירות. הידד לאיש זה ולכל חבריו, במיוחד לשני "שחקני הרכש" החברתיים: יחמוביץ' וברברמן - הידד על התיקים החברתיים שקיבלו בממשלה. זו נבחרת! תיק הביטחון, עמידתו האיתנה שתקציב 2007 ייטיב עם הנצרכים, וכמובן על העזרה הגדולה בהעברתו. כל הכבוד על שהצלחתם להפוך את ישראל לאחת ממדינות סקנדינביה. על כך נאמר: עוד מנהיגים כאלה ואבדנו.
הכלכלה הנכונה מבית היוצר של ביבי נתניהו וכל חבורת מקבלי משכורת העתק באוצר ובבנק ישראל, הם אלה הדואגים לנו. שר האוצר החדש ממשיך במדיניות אותה הוא כינה "חליפה" שתתאים לכל אחד. אדוני שר האוצר: אנשים לא רוצים חליפות תפורות למידותיך ולמידות חבריך; אנשים רוצים "לחם ועבודה", זה הכל. אלא שהבד לחליפותיכם עולה כל כך הרבה שלעם לא נשאר כמעט דבר.
ומה בתחום הביטחון? הייתה לנו מלחמה שחשפה לקויים קשים ביותר במוכנות צה"ל ובדאגה לעורף. ומה ציפיתם: ראש ממשלה חדש, שר ביטחון חברתי, שרת חוץ שנאלמה דום, רמטכ"ל חדש שלא שהה לאזהרות ראש אמ"ן לשעבר, וכמובן ירושה ביטחונית ומדינית כה עלובה ובלתי ברורה. ומי המקטרגים הראשיים: הרמטכ"ל לשעבר ושר הביטחון עד לפני הבחירות האחרונות, שאול מופז והרמטכ"ל הקודם, בוגי יעלון. לא בושה ולא כלימה מכסה את פניהם כאשר הם מותחים ביקורת על אחרים. ומדוע כן? העם מטומטם. עד הבחירות הבאות ישכח הכל.
ולאחרונה, הגילויים המרעישים לכאורה: שחיתות באולימפוס בירושלים. כזו הפתעה! רק כסיל או חולה כרוני במחלת השכחה יכולים להיות מופתעים. קראו נא את דוחות מבקר המדינה לדורותיהם. שם ובכל מקום אחר תגלו את נגע השחיתות. נשיא, ראש ממשלה, שרים, חברי כנסת, אישי ציבור אחרים, פקידים מורמים מן העם, אנשי צבא, צועדים מידי יום במסדרונות המשטרה, חשודים בשחיתות. זו המציאות שלנו.
ואיך הגענו עד הלום? פשוט מאוד: לית דין ולית דיין ואיש יעשה כטוב בעיניו. וה"אלמנט" עלינו. כשאתה מביט אחורה, עושה את חשבון הנפש הפרטי שלך, כאחד העם, אתה שואל: האם זו המדינה שהורינו פיללו לה ונלחמו בחירוף עליה? האם בהביטך אל העתיד, אתה בטוח שילדיך ימשיכו לרצות לחיות במדינה כזו?
אלו הן שאלות קשות שכל אחד חייב לשאול את עצמו. ובקשה בפי: תעשו זאת מהר, אל תחרישו, כי המדינה הזו יקרה לי מאוד. אם לא תעשו זאת, התעלמותכם לא תסולא בפז.

הכותב הוא הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  17/01/2007   |   עודכן:  17/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר יהב
סגן הרמטכ"ל האלוף משה קפלינסקי, מנכ"ל משרד הביטחון האלוף (מיל.) גבי אשכנזי ומפקד זרוע היבשה האלוף בני גנץ הם המועמדים הבולטים להחלפתו של הרמטכ"ל המתפטר דן חלוץ    הכירו את המועמדים
עו"ד משה מכנס
אין לראות בפתיחת החקירה נגד אולמרט עילה להדחתו או להשעייתו, שכן בכך תקודם שיטה המהווה הרס למשטר
ד"ר דב גולדפלם
מדינת ישראל כבר מזמן הכריזה "מחשב לכל תלמיד" אך הסיסמא הזו ריקה מתוכן. יתרה מזו, למרות ההשקעה הגדולה בטכנולוגיה, החינוך בישראל נמצא כבר שנים רבות בתהליך נסיגה והסיבה לכך אינה קשורה במחשבים
אלעזר לוין
חברת "הפניקס" חתמה על חוזה לרכישת 70% מקניון ירושלמי, שבנייתו טרם החלה    החברה תשלם 38.7 מיליון דולר, אבל ראשיה מבטיחים: "נקטנו אמצעי זהירות מתאימים כדי שלא נפסיד דבר"
ראובן לייב
שבוע של "קרוז" בין האיים הקאריביים, על סיפונה של ספינת פאר, משכיח את כל הצרות שבעולם    דולצ'ה ויטה על המים ונופש שלא מהעולם הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il