X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שימוש בגישה המאזנית לניתוח היציבות הפיננסית: ניתוח עמידות המשק לסיכון שער החליפין עבודה חדשה בסדרת המאמרים "סוגיות ביציבות פיננסית" של בנק ישראל
▪  ▪  ▪

הגישה המאזנית (BSA – Balance Sheet Approach), ההולכת ותופסת מקום חשוב בעולם בניטור היציבות הפיננסית, היא גישה סקטוריאלית לניתוח סיכונים פיננסיים ברמת המשק כולו, על בסיס מאזן הנכסים וההתחייבויות של כל אחד מהסקטורים הפועלים בו (ה"מאזן הלאומי"). הרעיון המרכזי הוא שהבדלים בין הסקטורים בכיוון ובעוצמת החשיפות לסיכונים פיננסיים וקשרים וערוצי הדבקה בין הסקטורים עלולים להוביל לפגיעה בתפקוד של המערכת הפיננסית עד כדי משבר פיננסי. עבודה זו מנצלת, לראשונה, את נתוני המאזן הלאומי של ישראל, שפרסמה הלמ"ס לאחרונה, ואת נתוני הנכסים וההתחייבויות במט"ח (מאזן מט"ח), שמפיקה המחלקה לפעילות המשק במט"ח בבנק ישראל, כדי להדגים יישום של הגישה המאזנית לניתוח היציבות הפיננסית, בהקשר של סיכון שער החליפין.
ממצאי העבודה מלמדים על שינויים משמעותיים בחשיפה של המשק הישראלי לסיכון שער החליפין בעשור האחרון – הן בחשיפה של המשק כולו והן בחשיפות של סקטורים שונים בתוכו, ובמיוחד של הסקטור העסקי. הניתוח בעבודה מעלה, כי שינויים אלו בחשיפות, יחד עם שיפור באיתנות הפיננסית של סקטורים שונים, הובילו להגברת עמידותו של המשק הישראלי בפני שינויים חריגים בשער החליפין, ב-2005 לעומת 1997. עם זאת, אין חסינות מלאה, ולפי הנתונים בסוף 2005, עדיין תיתכן פגיעה לא מבוטלת בחלק מהסקטורים בעת פיחות או ייסוף חריג, אך לא במשק כולו:
1) פיחות חריג - המשק, שהיה פגיע מאד לפיחות חריג ב-1997 פגיע הרבה פחות ב-2005, הודות למעבר של הסקטור העסקי מחשיפה גבוהה לפיחות לחשיפה נמוכה לייסוף ולהקטנת עוצמת החשיפה של קבוצת החברות בתוכו החשופות לפיחות, והודות לשיפור באיתנות הפיננסית שלו ובהלימות ההון של מערכת הבנקאות.
2) ייסוף חריג - למרות שהמשק הישראלי עבר להחזיק ב-2005 עודף נכסים במט"ח בהיקף גבוה, ולכן היה חשוף לייסוף השקל, הוא היה עמיד למדי בפני ייסוף חריג, הודות להרכב הסקטוריאלי של החשיפה ולשיפור באיתנות הפיננסית של סקטורים שונים: חלק משמעותי מהחשיפה לייסוף התרכז במשקי הבית, שהפגיעה בהם בעת ייסוף חריג פחות משמעותית מבחינת המשק וגם הפגיעה בבנקים פחותה.
ממצאי העבודה מדגישים את מקומה המרכזי - אך הלא-בלעדי - של עמידות הבנקים ביציבות הפיננסית של המשק, ולכן גם תומכים בהמשך המגמה של הפחתת הדומיננטיות של הבנקים במימון הסקטור העסקי, כך שתפחת חשיפתם העקיפה לסיכונים פיננסיים.

לקריאת המחקר במלואו - [קישור]
תאריך:  17/01/2007   |   עודכן:  17/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
כבר עשרה ימים המדינה משתגעת ולפתע באמצע מהדורת מבט, מקשיב חיים יבין לאוזנייה התקועה לו באוזן והוא פונה למצלמה: "מודיעים לי כרגע שנציג החוטפים של הילד עידו נמצא על הקו..."
ד"ר רון בריימן
עצוב להיווכח שלכל אחד מהשלושה - חלוץ, פרץ ואולמרט - צץ מועמד מחליף מטעם עצמו    אף אחד מהשלישייה ברק-לבני-פרס, או בראשי תיבות בלו"ף, אסור שינהיג את ישראל באף אחת מ-3 המשרות הרמות ביותר
אליקים העצני
במדריד יודעים, וממשלת ישראל יודעת, הגיע הזמן שגם עם ישראל - שהקרקע עומדת להישמט מתחת לרגליו - ידע את "תג המחיר" האובדני והנורא, הצמוד למדינה הפלשתינית
בלפור חקק, שושנה וֵיג
העוצמה של הכפר הגלובאלי מתגברת והולכת והיא מאיימת על זהותנו כעם ועל תרבותנו הייחודית. האם נצליח לשרוד וליצור תרבות עברית ייחודית בכפר זה?    מאמר שני מתוך שניים העוסקים בתרבות העברית
ד"ר צ'לו רוזנברג
כל אחד חייב לשאול את עצמו - האם זו המדינה שהורינו פיללו לה ונלחמו בחירוף עליה? האם אתה בטוח שילדיך ימשיכו לרצות לחיות במדינה כזו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il